Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare

Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

• Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108

Recommended Posts

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag körde $5k-frirullen, men åkte precis ITM. Lite mysko struktur och jag fick hela $7 för besväret. Jag körde dock lite CG samtidigt och plussade en aning.

Unibetrulle: $566 + $7 som jag inte tror att jag har fått än.

Är det standard på Prima att turneringsvinster inte betalas ut direkt när man åker? Jag är van vid B2B:s turneringar och där får man stålarna direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom ihåg en sak som kan vara kul att skriva här. I lördags, av alla dagar, fick jag ett telefonsamtal från Unibet. Egentligen hade de inte mycket att säga, men de ville kolla om allt var bra och påminna mig om bonusen (som jag redan hade fått). Jag fick även en sorts förklaring till varför kontot återuppstod utan att jag hade begärt det. Sitter de verkligen och ringer runt till alla kunder nu efter flytten?

Länk till kommentar

Jag har kört cirka två timmar nu och det flyter på ganska bra. Egentligen borde man väl inte lira på Unibet - varken cashback eller bananer (dock skattefritt enligt vad jag förstår), men för tillfället håller jag mig till det här. Ska lyssna på hockeyn i kväll och lira sporadiskt. Får se hur länge jag orkar vara vaken.

Unibetrulle: $649

Länk till kommentar

Pang, boom, krasch. Jag har åkt på tre riktigt dryga utdragningar i stora potter på en halvtimme. Två två-outare och en hålpipa, två på river, en på turn (men då var i stort sett allt redan inne). Att jag trots detta lyckats hitta lillplusset säger väl en del. Måste, måste, måste lära mig att hantera förluster bättre!

Unibetrulle: $666 (jag vet)

Länk till kommentar

Fan, frugan väckte mig - och jag som inte ens var i närheten av utsövd. Jag ska nog ta och softa lite i dag, inte så mycket jobb som ligger och väntar. Det känns skönt att ha passerat 96k - bara 4k kvar till huvudmålet. Det borde gå. Jag satt och räknade lite för skojs skull och det visade sig att jag har snittat cirka två inköp per dag, dagar utan spel medräknade, sedan jag började spela förra hösten. Iofs består kanske 20% av totalplusset av inspelade bonusar, men det räknas ändå.

Länk till kommentar

Ibland slår det mig hur absurt det egentligen är med onlinepoker. Jag kör på en av de absolut lägsta nivåerna, och trots det sätter jag mig ned med typ två dagslöner för en sjuksköterska varje gång jag spelar. Mängden pengar som byter ägare totalt sett är svindlande och man betalar en sjuk hög avgift för att spela. Jag gjorde uträkningen på WPX och blev en aning illamående. Men kul är det.

Länk till kommentar

Fan, fan, fan! Jag har droppat drygt $50 på en timme. Ett par usla spel, men fan så mycket otur. Alla sätter sina drag, jag sätter inga! Set som blir utdragna och annat skit. Kalla Anka-humöret visar sig igen och jag funderar på att casha ut. Om det åker ned till cirka $600 så måste jag göra det.

Unibet: $642

Länk till kommentar

Jag har kört av och till nu under flera timmar, men det rätta flytet vill inte infinna sig. Man plockar hem några småpotter och torskar några stora. Ett gäng utdragna set har inte hjälpt. Det positiva är att jag lyckats kämpa mig över 700-strecket och jag ligger åtminstone inte minus för dagen.

Unibetrulle: $702

Länk till kommentar

Vissa potter suger verkligen att torska - åkte på rejält med däng två händer i rad på samma bord. Floppade topp två med K10, A på river och torsk mot AK. Handen efter turnade jag kåken med J4 - torskade mot 99. Men lite plus ändå. Dags att ta en paus. Lite FPS på nätet funkar bra när man vill avreagera sig.

Unibetrulle: $748

Länk till kommentar

Då var den rullen borta. Jag torskade ned mig till $706, told Prima what they could do in no uncertain terms, och cashade ut. Samma vanliga gamla visa alltså. Jag sätter in lite stålar, vinner en del, åker på lite däng, och cashar ut. Det verkar funka rätt bra och ser till att jag inte tiltar bort alltför mycket. Lite över 96k nu - 48k till rullen och 48k till hushållet. Dags att hitta nästa offer. Det ryktas dock om en reload på Unibet inom kort och jag lär nog hitta tillbaka dit då.

Länk till kommentar

Jag ägnade över en timme åt att försöka hitta en ny sajt att prova nu på morgonen, men hittade inget som direkt lockade. Jag är rätt seg när det gäller att prova på nya saker, så jag satte in $200 - på Party av alla ställen. Jag är fortfarande rejält skeptisk till stället, men i brist på bättre...

Har spelat cirka en timme nu och plussat ganska precis $100 - allt på samma bord. Jag körde fyra bord som vanligt. På tre backade jag en aning, men det fjärde var rena guldgruvan och jag kom därifrån med knappt $140.

Party: $301

Länk till kommentar

Det blev en kort sejour på Party. Efter ett par utdragningar var jag nere på $246 och cashade ut. Party passar verkligen inte mig. Så $46 plus där och in med 1k SEK på Unibet, återigen i brist på "bättre alternativ". Jag har lite mer än dubblat insättningen hittills och vi kör på tills det vänder. Jag körde 4,5k-garantin med VIP-poäng och åkte runt 30-strecket (av ca 700). Det gav "hela" $30.

Totalplusset är uppe i drygt 97k nu, så "bara" 3k kvar till huvudmålet.

Unibet: $279

Länk till kommentar

Bara lite på kul tänkte jag uppdatera Prima-statistiken från Unibet. Har inte fått några kommentarer, men skulle gärna vilja ha det. Så här ser det nog ut på i stort sett alla sidor jag har lirat på.

No. of games won: 16%

Flops seen: 48%

Showdowns won: 56%

Win of flop seen: 31%

Actions:

Fold: 33%

Check: 31%

Call: 24%

Bet: 7%

Raise: 3%

Re-raise: 0%

Where you fold:

Preflop: 49%

Flop 14%

Turn: 6%

River: 4%

No fold: 25%

Länk till kommentar

Jag fortsätter gnida på på Unibet. Har kört cirka en timme nu på morgonen - plus drygt $60. Jag har även fått ett nytt bonuserbjudande från Party (15% - $75 - 10x) och ska nog ta det i helgen, trots att jag fortfarande ogillar stället rejält. Partys bonusar är ju så jäkla lättknäckta. Ligger och sniffar på 98k, så drygt 2k to go. Sen kanske man skulle kliva upp en nivå. Jag har som sagt kört en hel del på NL50 förut och ligger plus där, men trivs bättre i ankdammen på NL20 (eller NL40 som det är på Unibet). Alla sajter borde börja köra med maxupptag på 200BB.

Unibet: $350

Länk till kommentar

Ibland känns det verkligen strålande. Både fi och jag satt med fulla stackar ($40 - 200BB) i den här handen:

Fi slår upp 3BB och jag synar med 99. Några andra synar också.

Flopp 9-3-2 rainbow. Jag betar ut, får omslag, slår om igen - allt åker in. Turn och river blankar. Fi har AA (självklart) och jag scoopar hem potten på $85.

Unibet: $448

Bara 1,5k kvar to go.

Länk till kommentar

Spelar du NL20 med en rulle på $7000 eller har jag missat något??

Stämmer alldeles utmärkt. Jag tror på att ha bra money management. ;)

Du tycker inte det är "lite" för mycket? "Lite" för försiktigt? :D

Men sure, man ska ju spela med rullen och på den nivån man känner sig trygg på!

Wish you my best,

yours sincerely, KF!

Länk till kommentar