Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare

Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

• Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108

Recommended Posts

Jag har inte skrivit något här på ett tag, dels eftersom jag har haft monstermycket jobb den här veckan och dels eftersom mitt spel har kajkat ur rejält och jag inte bara vill spy ur mig hat och annat negativt. Jag tog och tömde mina pokerkonton för att kunna börja om på nytt. Totalplusset inför "nystarten" var drygt (ganska exakt faktiskt) 93k och jag la in 2k på SS och $500 på Party. Hitills har det blivit ett lillplus på SS (174kr) och $16 plus på Party, men det beror enbart på en reloadbonus på $75. På själva spelet har jag alltså backat nästan $60. Jag ska försöka spela sparsamt ett tag nu tills jag får ordning på vad som är fel.

Party: $516

SS: 2174kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har kört lite av och till under kvällen och plussat en aning, men det har varit ganska händelselöst och korten verkar inte riktigt vilja samarbeta. Jag har en intressant hand som jag ska försöka komma ihåg att lägga upp här senare, men nu är jag för trött.

Party: $553

SS: 2214kr

Länk till kommentar

Ett tips är ju att försöka att inte bry sig om kortsiktiga resultat, det kommer alltid svänga fram och tillbaka så det är bara att vänja sig.

Jag kan hålla med till viss del, men jag tror att jag har tjänat på att vara så resultatinriktad som jag är. Jag vägrar att vara en förlorande spelare! Går det bra så kör jag på, går det dåligt så lägger jag ned=mycket plus o lite minus.

Jag har kört en sväng på Party nu (1,5h) och plussat knappt tre inköp. Det är skönt att man åtminstone ligger plus på spelet efter nystarten där.

Jag kanske skulle säga något om mina målsättningar: Mitt huvudmål är att komma upp över 100k före den 1 november. 100k/år på mikrolir är väl helt okej. Jag skulle gärna vilja få upp det till 120k till samma datum och ha ett snitt på 10k/månad, men det kan bli knepigt. När det gäller att gå upp i nivå så vet jag faktiskt inte om det någonsin blir av. Jag har lirat rätt mycket på NL50 utan att göra bort mig, men det känns skönare att lira på lägre nivåer. Jag är inte ute efter att bli bäst utan efter att dra in en hyfsad hobbyinkomst. Vi får se hur det blir.

Party: $624

Länk till kommentar

Jag har spelat drygt en timme till nu och allt flöt på bra tills jag floppade nötstegen med K10 (JQA-flopp). Jag har floppat minst ett halvdussin likadana stegar på Party, men ALDRIG vunnit potten. Seriöst. Dags att dra lärdom av det. En floppad A-hög stege på Party=kiss of death. Plussade dock ett drygt inköp på sessionen.

Party: $651

Länk till kommentar

Jag tog och cashade in från SS (2110kr). Urk på burk för riggnissarna där. Jag har alltså bara pengar på Party just nu, men jag ska nog försöka hitta en schyst bonus nånstans. Har några sidor lika lätta bonusar som Party och Ladbrokes?

Tips är att kolla in på http://www.bonuswhores.com efter shysst bonusar, annars finns ju en fin bonus guide här på pf (Prima bonusar). Efter att du har fixat de flesta av dom rekomenderar jag dig att signa upp på en fin prima sajt (finns en hel del med fina erbjudande) och plocka bannaner för glatta livet, 60 bananer är inte helt fel att hitta.

Länk till kommentar

Jag försökte köra en sväng på Party, men efter att ha blivit disconnectad efter att ha stoppat in 80% av stacken med AA är jag rätt lack just nu. Det är inget fel på min lina och jag funderar på att slänga i väg ett argt mejl till Party och begära ersättning, men det är väl dödfött.

Party: $703

Länk till kommentar

Jag fick tydligen min ersättning. Trekvarts spel har givit drygt två inköp. Jag pushade en flopp med OESFD efter en re-raise och fick syn av topp två. Klonk på rivern, men visst var jag knapp favvo där? Jag gjorde även en riktigt fiskig turnsyn med OESD, men där var jag hysfad säker på att få betalt om jag träffade och fi hade gott om marker kvar. Implicita all the way.

Party: $767

Vad gäller mitt nick på Party som jag fick en fråga om: Jag är nog überparanoid, men jag "vågar" inte lämna ut det just nu. Kanske senare.

Länk till kommentar

Åkte på en tung hand. Fi 1 slår upp 4BB, jag sitter på 99 och synar tillsammans med Fi 2. Floppen kommer 10-9-6. Alla tre får in fulla stackar på floppen. Fi 1 har QQ, men Fi 2 har 78. Bordet parar sig inte och där rök ett inköp. Jag har dock plussat lite, delvis tack vare en turnad kåk. Fi i handen satt med nötflushdraget, satte flushen på river och orkade inte vika.

Party: $780

Länk till kommentar

Mer skit á la Party. Överpar vs set och topp två vs flushdrag som blir runner-runner triss. Har inte Party lärt sig att när utdragningarna haglar tätt så cashar jag ut? Funderar på det igen... Det här är verkligen ett jävla piss-spel när korten faller fel. Fortfarande plus i dag, men bara ett knappt inköp. JÄVLA HELVETES SKIT! Jag tål inte att förlora!

Party: $747 - åker det ned till 700-strecket så ryker det. Party beware.

Länk till kommentar

Jag är så jävla korkad. Dum som man är ger man Party en ny chans. In med $500 och så spelar vi... Inom en timme råkade jag ut för följande händer:

AA vs KK - allin preflop - torsk

AA vs JJ - allin preflop - torsk

AA vs J9 - rivrad flush för FI, 60% av stacken inne på turn

33 vs 42 i höjd pott - flopp: A-3-5

Jag har spelat sex stora potter med AA i dag, varav en multiwaypott där jag blev disconnectad med 80% av stacken i potten. De övriga fem var mot en fi och jag torskade samtliga. Säg att jag var 80-procentig favvo före floppen. 0,2x0,2x0,2x0,2x0,2=0,00032. Det var alltså 0,03 procents chans att jag skulle torska samtliga och då räknar jag inte potten där jag blev disconnectad. Party lär inte få mer rake av mig. Jag kan inte beskriva den avsky som jag känner just nu.

Det som blev kvar är självklart uttaget och totalplusset nu ligger på drygt 94k. Det positiva är att jag faktiskt plussat 6,5k på drygt en och en halv vecka.

Så sammanfattningsvis: Party är riggat och borde tvingas lägga ned verksamheten, jag är en vinnande spelare som skulle vilja strypa de ansvariga på Party och poker är riktigt jobbigt när man har riggen emot sig.

Fortsättning följer, nån gång.

Länk till kommentar

Det som blev kvar är självklart uttaget och totalplusset nu ligger på drygt 94k. Det positiva är att jag faktiskt plussat 6,5k på drygt en och en halv vecka.

Så sammanfattningsvis: Party är riggat och borde tvingas lägga ned verksamheten, jag är en vinnande spelare som skulle vilja strypa de ansvariga på Party och poker är riktigt jobbigt när man har riggen emot sig.

Fortsättning följer, nån gång

Hade jag plussat 94k så hade jag inte klagat på rigg utan njutit av den! ;)

Länk till kommentar

Jag kommer att lägga spelandet och dagboken på is ett tag. Nere på 93,5k efter lite tiltspel på Ladbrokes. Det märks att gårdagen satt sina spår. När Party har genomfört min utbetalning tänker jag avsluta kontot där. Jag har ingen som helst tillit för dem och då går det inte att spela på en sajt. :cry:

Förhoppningsvis blir det ett uppehåll på minst en vecka. Jag har haft ett par ganska långa uppehåll, bland annat på runt en månad, och det går alltid bättre när man är fräsch och sugen. Att harva i motvind funkar inte.

Länk till kommentar

Jag tror att det är dags att säga adjö till onlinepoker. Jag tänkte ta nya tag och satte in lite stålar på fyra olika siter. Pang, boom - och så gick det åt helvete. Nere på drygt 92k plus nu och nånstans får man dra gränsen. Det finns bättre saker att lägga sin tid på.

Bra beslut! Ett tips är att spela livepoker, där det inte finns någon rigg. Mot första miljonen!

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Jag har inte skrivit här på ett tag eftersom jag helt enkelt inte har spelat. Men så kom Unibets bonus ($100 för en rejkad hand) och jag satte in 1k SEK (typ $138). När den väl kom så tänkte jag att jag skulle köra på lite grann. Än så länge har det gått helt klart godkänt och rullen där är uppe i lite drygt $500. Det innebär att jag är i nivå med min tidigare toppnotering - drygt 94,5k.

Även om klienten i sig är rätt osmidig så gillar jag att man kan köpa in sig för 200BB. Det känns som om det gynnar mig en del.

Ni som spelar på Prima känner ju till statistiken man får där och jag tänkte att jag kunde lägga upp mina siffror här. Kommentera gärna. De här siffrorna är för övrigt i stort sett identiska med mina siffror på Ladbrokes.

No. of games won: 16%

Flops seen: 47% (inkluderar mörkar)

Showdowns won: 56%

Win of flop seen: 31%

Actions:

Fold: 33%

Check: 32%

Call: 24%

Bet: 6%

Raise: 2%

Where you fold:

Preflop: 50%

Flop 13%

Turn: 6%

River: 4%

No fold: 24%

Länk till kommentar

Jag har kört ca 1,5h nu på morgonen - ca $50 plus. Mycket standardhänder, men en rätt kul hand. CO slog upp med 4BB på knappen och jag synade på BB med K10s. Floppen kommer AQx. Jag checkar, fi checkar. Turn: J. Jag bettar ut, får omslag, och allt åker in. River: x. Alla vet väl vad han hade - AA. Att folk aldrig lär sig. Inte nog med att han lät mig dra ut honom gratis. Han talade ju om precis vad han satt med. Där hade jag slängt allt utom nöten.

Unibetrulle: $555

Länk till kommentar