Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

Vad fan är det här?! Jag hinner knappt öppna nya bord innan de här händerna dyker upp. Plus nästan fyra inköp på mindre än hundra händer...

 

Table: $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($58,20 in chips) (on the button)

Seat 2: Hero ($148,55 in chips)

Seat 3: Fi2 ($12,50 in chips)

Seat 7: Fi3 ($43,40 in chips)

Seat 8: Fi4 ($74 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Hero : Post Blind ($0,25)

Fi2 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: Qh

Dealt to Hero: 8h

*** Pre-Flop *** :

Fi3 : Fold

Fi4 : Bet ($1)

Fi1 : Fold

Hero : Call ($0,75)

Fi2 : Call ($0,50)

*** Flop *** : Qc 3h 5h

Hero : Check

Fi2 : Check

Fi4 : Bet ($1,50)

Hero : Raise ($4)

Fi2 : Fold

Fi4 : Call ($2,50)

*** Turn *** : [ Qc 3h 5h ] 8d

Hero : Bet ($10)

Fi4 : Call ($10)

*** River *** : [ Qc 3h 5h 8d ] 4c

Hero : Bet ($15)

Fi4 : Call ($15)

*** SUMMARY ***

Pot: $60 | Rake: $1

Board: [ Qc 3h 5h 8d 4c ]

Fi1 lost $0

Hero bet $30, collected $60, net $30 Shows [ Qh 8h ] (two pairs, Queens and eights)

Fi2 lost $1

Fi3 lost $0

Fi4 lost $30

 

 

 

Table: $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($44,75 in chips)

Seat 1: Hero ($49,20 in chips)

Seat 3: Fi2 ($50,80 in chips)

Seat 7: Fi3 ($44,05 in chips) (on the button)

Seat 8: Fi4 ($79 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi4 : Post Blind ($0,25)

Fi1 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: 8d

Dealt to Hero: 8c

*** Pre-Flop *** :

Hero : Call ($0,50)

Fi2 : Fold

Fi3 : Bet ($1)

Fi4 : Fold

Fi1 : Call ($0,50)

Hero : Call ($0,50)

*** Flop *** : 7h 8h Qs

Fi1 : Check

Hero : Bet ($3)

Fi3 : Raise ($15)

Fi1 : Fold

Hero : Raise ($45)

Fi3 : Call ($28,05)

Fi3 : All In ($43,05)

*** Turn *** : [ 7h 8h Qs ] 10d

*** River *** : [ 7h 8h Qs 10d ] 5c

*** SUMMARY ***

Pot: $93,30 | Rake: $1

Board: [ 7h 8h Qs 10d 5c ]

Fi1 lost $1

Hero bet $49, collected $93,30, net $44,30 Shows [ 8d 8c ] (three eights)

Fi2 lost $0

Fi3 lost $44,05

Fi4 lost $0,25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag körde ett par hundra händer till innan jag gick och la mig – gick typ breakeven. Det blev en väldigt fin dag med plus nästan $400 på cirka 900 händer och även om jag försöker att inte fokusera på rullen så kan jag inte låta bli att uppmärksamma att den har hoppat upp till 121k nu. Det som känns väldigt skönt är att jag faktiskt har lirat mitt A-game de senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött, jobba på nu cleburne lite NL200 /400 600 eller högre skott ? ett inköp eller 2 kanske :D ?

 

Nja, jag nöjer mig nog med några sporadiska skott på NL100. Ni vet nog hur det skulle bli om jag försökte gå högre och skulle torska. Då skulle det nog bli någon sorts evighets-whine från min sida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte gnälla eftersom det har gått bra i helgen, men tyvärr blev jag tvungen att plocka ut pengarna från Eurobet och radera klienten från datorn. Standardreaktion efter tre riverutdragningar inom fem minuter i stora potter. Jag hade plussat lite grann innan dess så tappet blev inte ens ett inköp, men man tycker att de borde ha lärt sig vid det här laget. Smällar får man räkna med, men inte ett helt gäng på raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer om mig själv… Tja, jag är dryga 30 år, gift, inga barn – och det blir det inte några heller. Jag är egenföretagare inom mediabranschen sedan något år tillbaka vilket innebär att jag mest sitter hemma framför datorn för tillfället. Som person är jag…konstig. Jag vet inte ens hur jag ska börja förklara hur jag är, och om jag gör det lär folk som känner mig förstå vem jag är direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kul fakta om Cleburne: Vi kan börja med maten. Sedan jag var cirka fem år har jag livnärt mig på vitt bröd och mjölk. Inget kött, ingen fisk, inga grönsaker, ingen frukt, inga pålägg o.s.v. Jag kan stoppa i mig godis och chips och andra onyttigheter, men ingen ”riktig mat”. Dock finns det två undantag. Jag äter kräftor och pommes frites, men fråga mig inte varför. Om någon på forumet känner mig i verkligheten så vet ni vem jag är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, en konstighet till kan väl inte skada. Det här hade jag glömt tills jag blev påmind om det för ett halvår sedan. Under hela mellanstadiet var jag tvungen att byta om direkt när jag kom hem efter skolan eftersom en av mina klasskamrater var ”svampig” och jag kände mig besudlad.

 

Poker: Jag bestämde mig för att köra lite i förmiddags och droppade ett inköp efter att ha spelat bland den sämsta poker som någonsin har spelats. Kan inte ens skylla på riggen… Tog en paus och gjorde lite annat, men så fick jag för mig att försöka igen. Plussade lite drygt 2,5 inköp så jag tog igen tappet från i morse samt tappet från i går. Alltid skönt…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst? Vad äter du egentligen under en helt vanlig vecka?

 

Bröd, så länge det är vitt (d.v.s. vetebaserat) och rent från orenheter som oliver och sånt. Lite komiskt också att frugan är utbildad kock, men hon har vant sig och bakar då och då i stället.

 

Måste bara fråga, hur får du i dig av vitaminer etc.. kör du multplus eller något sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1,5 liter mjölk om dagen innebär att jag får i mig det mesta som behövs den vägen. Sen finns det väl vissa saker som jag ”lider kronisk brist på”, som C-vitamin, men jag har aldrig haft några besvär och läkarna har aldrig kunnat hitta några fel vid kontroller. Jag försökte ta vitamintabletter ett tag (frugan insisterade), men de gjorde mig illamående och allmänt dålig. Min egen lilla teori är att kroppen anpassar sig och använder det som finns tillgängligt. Om den egentligen behöver A, men aldrig får det, så börjar den till slut använda B i stället. Jag försökte prova ”riktig mat” i tonåren, men det gick inte, och nu är jag för gammal för att vilja ändra mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ny ”konstighet”. Jag har ett väldigt bra minne, vilket tillsammans med min besatthet av historia gör att jag är väldigt allmänbildad (och jävligt duktig på att komma ihåg långa replikskiften från filmer), men jag har knappt några minnen alls från mitt liv före 15 års ålder. Om någon påminner mig om något så kommer jag ibland ihåg det, men i övrigt är det mest helt tomt. Jag minns saker som jag lärde mig, men inte saker som hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju riktigt intressant. :) Men anledningen till att du inte äter "vanlig" mat, är det att du inte tycker om den eller?

 

Varför det blev så här vet jag inte, och jag kan inte påstå att jag bryr mig längre. Enligt morsan började jag bara vägra att äta något annat när jag var i femårsåldern och visst är det så att jag anser att "vanlig mat" är vidrig. Det kan ha något med konsistensen att göra. "Mosiga" saker får det att krypa i mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så när du är bortbjuden på middag och värden bjuder på t.ex. oxfilé så tar du fram en limpa formfranska och ett packet smör?

 

Smör? Vadå smör? Vidrigt! Inga orenheter på mitt bröd! Seriöst så vet ju alla jag känner om det här och det löser sig alltid, eller så låter jag bli att äta. För mig har mat aldrig varit en social grej och tro det eller ej, men det har "aldrig" varit ett problem. Man får förklara hur det ligger till för folk man träffar, men sen är det bara att köra på.

 

Edit: Som liten var det ju självklart ett "problem" att vara avvikande på det här sättet, men som vuxen har det inte varit det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett brev från Unibet häromdagen. De saknar mig så mycket att de skickade ett exemplar av "Dan Glimnes Pokerskola". :? Fick något halvkasst bonuserbjudande också, men dels så har jag lyckats få kontot låst eftersom jag skrev in fel lösenord för många gånger och dels vill jag inte spela på ställen som tar ut en avgift på insättningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var grymt tiltad efter att ha blivit översettad, men nu känns det bättre. Värdelöst spelat, och jag bad om ursäkt efteråt. Fi4 hade KK och var inte alls glad.

 

 

Table: $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 1: Fi1 ($6,90 in chips)

Seat 2: Fi2 ($23 in chips)

Seat 3: Fi3 ($39,65 in chips)

Seat 4: Fi4 ($66,15 in chips) (on the button)

Seat 7: Hero ($132,50 in chips)

Seat 9: Fi5 ($14 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Hero : Post Blind ($0,25)

Fi5 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: Ad

Dealt to Hero: Kc

*** Pre-Flop *** :

Fi1 : Fold

Fi2 : Call ($0,50)

Fi3 : Call ($0,50)

Fi4 : Bet ($3,50)

Hero : Call ($3,25)

Fi5 : Raise ($13,50)

Fi5 : All In ($14)

Fi2 : Fold

Fi3 : Fold

Fi4 : Raise ($25)

Hero : Raise ($100)

Fi4 : Call ($37,65)

Fi4 : All In ($66,15)

*** Flop *** : Ac Qd 3c

*** Turn *** : [ Ac Qd 3c ] 10d

*** River *** : [ Ac Qd 3c 10d ] 3d

*** SUMMARY ***

Pot: $183,65 | Rake: $1

Board: [ Ac Qd 3c 10d 3d ]

Fi1 lost $0

Fi2 lost $0,50

Fi3 lost $0,50

Fi4 lost $66,15

Hero bet $103,50, collected $183,65, net $80,15 Shows [ Ad Kc ] (two pairs, Aces and threes)

Fi5 lost $14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en del i går kväll och nu i morse, men det går trögt som fan. Mer anti-klonk än klonk om man säger så. Vi ligger fortfarande på rätt sida av 121k-strecket, någon hundring eller så, men framåt går det inte. Trist men sant. Lite halvsugen på Partys reload ($100), men väldigt osugen på att faktiskt spela där. Vi får se, kanske till helgen…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...