Gå till innehåll

NLT - Hur spela med tanke på stacken?

Recommended Posts

Postad

Med tanke på stackstorlek hur bör snubbe 1 spela handen?

------------------------------------------------

Players:

snubbe2 (EUR 598,00 in seat 1)

Miyamoto (EUR 1 227,75 in seat 3)

catch_22 (EUR 849,00 in seat 4)

snubbe1 (EUR 1 881,49 in seat 6)

Dealer: kulta_kala

Small Blind: Miyamoto (5,00)

Big Blind: catch_22 (10,00)

snubbe1 Call (10,00)

snubbe2 Raise (40,00)

Miyamoto Fold

catch_22 Fold

snubbe1 Call (30,00)

Flop Ad - Qh - 5s

Snubbe 1 har träffat triss

snubbe1 Check

snubbe2 Check

Turn Ad - Qh - 5s - As

snubbe1 Check

snubbe2 Check

River Ad - Qh - 5s - As - Qc

snubbe1 Bet (90,00)

snubbe2 Call (90,00)

snubbe1 shows: 5d - 5h (a full house, fives full of aces)

snubbe2shows: Kd - Qs (a full house, queens full of aces)

snubbe2wins: EUR 273,00 (with a full house, queens full of aces)

Rake: EUR 2,00

Postad

Beta ut på flop. Funkar väl att checka om man inte betar in i preflopraisern utan att man har triss och att Fi vet det.

Måste beta turn. Blev lite upprörd när jag läste. turn, snubbe 1- check!!??

hej å hå. Nu betar vi ut pott med vår suckerkåk och vad får vi syn av? Jo, en hand som slår oss.

Beta flop

beta turn

check folda rivern om Fi är med i handen då.

Postad

Betta flop och turn.

Det kan normalt vara ett alternativ att checka flop och betta turn men med tanke på att det ligger ett ess redan på flop känns det fel att slowplaya eftersom snubbe2 sannolikt endast synar ett turnbet med ett ess eller en hand som har snubbe1 slagen. Om snubbe2 har ett ess har vi förlorat en bett på floppen och om vi är slagna kan vi ha gett ett onödigt frikort.

Rivern är instafold.

Stackstorlekarna tycker jag inte känns relevanta i detta scenario.

Postad

Snubbe 2 har höjt preflop, och chansen är väl hygglig att han har träffat en A,Q,5 flopp, så antingen beta rakt ut då Snubbe 1 har träffat set, alternativt checka flop och betta sen på turn, och då nära pottbet enligt mig.

Ska man checka flopp och checka turn, så får man här checkfolda river.

Ingen ide att satsa på river då enda handen som synar är en hand som man är slagen av.

Postad

Standard måste vara att beta på floppen. Tycker att alldeles för många har slöspel som standarn när dom träffar. Det skall användas med försiktighet, i undantagsfall, tycker jag...

Om han ändå hade fått svar så tycker jag absolut att man kan trycka till på turn. AA, QQ, AQ eller A5 är inga händer vi måste sätta fi på.

Stackstorleken hade inte haft någon avgörande effekt på mig i denna hand. Kortens struktur har helt tagit överhanden här.

Postad

Potbetta på flopen till att börja med. Sen KANSKE jag hade checkat turn och hoppats på att han träffade ess så att han betar, och sedan re-raisa. Men formodligen hade jag betat turn också. River är fold om han försöker något imo.

Postad

Två tips i all vänlighet ;)

1. Variera rubriken. Ser minst tre trådar som du författat som heter nästan exakt samma sak.

2. Nu är det ju två snubbar som spelat den här handen och den är på 100 ggr högre nivå än den du spelar i tidigare händer men det gör den inte så mycket mer intressant för oss än om den är på 0.05/0.10.

Faktum är att den hade varit lättare att förstå om den varit på 0.05/0.10 eftersom spelet mer liknar den nivån.

Tipset är: Posta dina egna händer eller ge bakgrund till vilka spelarna är eftersom det kan finnas viktig bakgrundsinformation.