Gå till innehåll

Tjuriga spelare?


migge65

Recommended Posts

hej en liten fundering bara, har träffat på ett par asstjuriga spelare idag, som när jag chattar och försökte vara socialt bara bad med och dra och helvete typ. Har också upplevt att de är villaga att sattsa hela stacken på middelpar eller topppar när jag floppar stege eller nåt bara för att de vill att jag ska hålla tyst, det verkar som en ny bra vapen i mitt artilleriet, flera som har upplevt samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kan behärska det och inte tar åt sig allt för mycke så skall man definitivt använda det som ett "vapen", få motspelarna påt tilt om det går...

 

Är det inte så att detta är en myt? Är det inte så att när "chattbråken" drar igång så tror många att man kan få någon på tilt, därför fortsätter det, fler lägger sig i och i slutändan sitter det ett gäng och skrattar hemma bakom sina skärmar och tror att alla andra blivit arga. För ärligt talat, hur kan man bli arg, upprörd eller ta åt sig av något som skrivs i en chatt där uppsåtet är just att göra någon arg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagge: Du har aldrig blivit utdragen va?

 

Men nu handlar det ju om att bli upprörd över vad någon skriver i chatten. Det har ju inget med korten att göra.

 

Men jag förstår vad du menar, och svaret är att jag faktiskt inte blir speciellt förbannad av utdragningar. Det är en del av spelet.

 

Jag har dock ett annat problem som kostar mig mycket ibland. Jag blir helt likgiltig och betar, synar på allt, inte för att jag är upprörd eller förbannad utan snarare för att jag är uttråkad. Men diciplinen är något jag jobbar på :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dock ett annat problem som kostar mig mycket ibland. Jag blir helt likgiltig och betar, synar på allt, inte för att jag är upprörd eller förbannad utan snarare för att jag är uttråkad. Men diciplinen är något jag jobbar på :-)

 

Rakt på. Har samma trassel. Måste skärpa mig med det.

 

PS. Signaturen blir aningen större i en textbrowser :-) DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu var det inte så att jag tjafsars, jag försökte bara vara trevlig och socialt, men en del spelare var dumma mot mig och det kan räknas som bra information heller hur? visste i vilken "mood" dom var och utnjyttade det för min fördel

 

Men det är det där jag ställer mig tveksam till. (Kanske inte just i detta fall, men generellt). Är det inte så att de som är otrevliga är det för att dom har fått för sig att dom kan få andra på tilt? Inte för att dom är förbannade själva. Dom använder chatten som ett verktyg, inte som en "utloppskanal".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu var det inte så att jag tjafsars, jag försökte bara vara trevlig och socialt, men en del spelare var dumma mot mig och det kan räknas som bra information heller hur? visste i vilken "mood" dom var och utnjyttade det för min fördel

 

Men det är det där jag ställer mig tveksam till. (Kanske inte just i detta fall, men generellt). Är det inte så att de som är otrevliga är det för att dom har fått för sig att dom kan få andra på tilt? Inte för att dom är förbannade själva. Dom använder chatten som ett verktyg, inte som en "utloppskanal".

 

jo säkert finns det sånna spelare med men jag tror att man kan skilja på äkta tilt och falsk. man får gå efter känsla och tidigare information av motståndaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...