demme1 Postad 6 Januari , 2005 Rapport Postad 6 Januari , 2005 Vore kul om någon matematiskt begåvad människa ville ge lite för- och motargument till olika situationer i detta exempel. Du har 50BB Fi1 har 30BB Fi2 har 50BB Du sitter i tidig position med KQ och limpar in. Du fåt tre motståndare och floppen kommer [Qc,Kc,10h] Du betar ~pott (4BB) och får syn av Fi1. Fi2 dubblar ditt potbet. Hur tänker du? Vad gör du? Varför? * Flytt till THe och RP - QoS * Edit: kompletterat med stackstorlekar på begäran. Citera
ades_va Postad 6 Januari , 2005 Rapport Postad 6 Januari , 2005 Det kan vara så att han dubblar för att antingen köpa potten eller få dra till sin färg gratis nästa runda. Citera
Hjort Postad 6 Januari , 2005 Rapport Postad 6 Januari , 2005 Du vill inte komplettera med stackstorlek? Citera
demme1 Postad 6 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2005 Du vill inte komplettera med stackstorlek? Done! Citera
jackbalsam Postad 6 Januari , 2005 Rapport Postad 6 Januari , 2005 Han visar ju mycket styrka så första instinkten blir nog att han har stegen. Sen beror det nog till stor del på motståndet. Citera
mended Postad 6 Januari , 2005 Rapport Postad 6 Januari , 2005 Du fåt tre motståndare och floppen kommer [Qc,Kc,10h] Jag ser bara att du har skrivit ut 2 motståndare. Vad är det för bord? 6-manna eller 10-manna? Jag spelar endast SH-bord och jag skulle inte sätta honom på stegen i första läget utan snarare på färgdraget då han inte har raisat preflop. Re-raisa honom med ett fullt pottbet. Synar han dig i det läget så är han dum om han drar till färgen. Mended Citera
greywolf Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 finns det nån read eller är det okända spelare?, hur många sitter det vid bordet? utan någon som helst read så höjer jag så mycket som krävs för att jag ska kunna gå allin på turn ( om den är blank) utan att underbetta/överbetta potten. Om han går allin som svar på min höjning av hans mini höjning kanske jag skulle lägga handen. Citera
jon2 Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Drar han ett tryck på det om du bettar 4bb äre ju ingen reraise som skrämmer i väg top 2 utan du har ju odds att dra in kåken jag skulle dock spela försiktigt på turn river. En trycks raisen när en bettar pott och en synat är väldigt typisk för stegen där. Citera
demme1 Postad 7 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2005 Hehe, allt blev tydligen fel i fråga:) Skulle givetvis varit två motståndare. Eftersom jag var på halvtilt efter att förlorat ungefär alla bra händer hela dagen så ställde jag in. Han satt givetvis på stege och jag försvann Citera
Recommended Posts