Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Game Advisor!


Guts

Recommended Posts

Hej alla pokerfans.

 

Vi har hackat ihop ett hjälpprogram som analyserar spelarnas tittfrekvens. Vi har använt det själva under några månader och vår erfarenhet visar att det ger oss en stor fördel när vi ska fatta beslut hur vi ska agera i handen.

 

Innan vi kan släppa Poker Game Advisor till försäljning behöver vi lite feedback från andra pokerspelare vilka eventuella förbättringar som vi kan implementera. Därför söker vi ett tiotal beta-testare av Poker Game Advisor.

 

Observera att den aktuella beta-versionen endast fungerar mot PokerStars och 24h samt kräver att du har Windows XP.

 

Är du intresserad av att testa detta svensk utvecklade pokerprogram, maila namn och adress samt gärna ett telefonnummer ( så vi kan nå dig för feedback) till support@pokergameadvisor.com

 

Länk: http://www.pokergameadvisor.com

 

Bästa Hälsningar

 

ScatCat & Guts på PokerForum.nu

Douglas Burgman & Carl Stefan Gustafsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ScatCat: Är det VPIP ? Alltså voluntary put money in the pot, så den inte räkna med big blind för det vore fel.

 

jezaja, den räknar ut %SeenFlops. Om man skall ha VPIP eller %SeenFlops tycker jag är av mindre betydelse på 9 och 10 manna bord så länge man vet vad mätetalet baseras på, det är en annan sak på 5 och 6 manna bord.

Vi tar till oss din fråga och sätter upp en punkt på framtida features listan om att man skall kunna välja vilken man vill se.

 

/ScatCat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ScatCat: Är det VPIP ? Alltså voluntary put money in the pot, så den inte räkna med big blind för det vore fel.

 

jezaja, den räknar ut %SeenFlops. Om man skall ha VPIP eller %SeenFlops tycker jag är av mindre betydelse på 9 och 10 manna bord så länge man vet vad mätetalet baseras på, det är en annan sak på 5 och 6 manna bord.

Vi tar till oss din fråga och sätter upp en punkt på framtida features listan om att man skall kunna välja vilken man vill se.

 

/ScatCat

 

Skillnaden i statestiken som blir beror ju inte på hur många spelare det är på borden utan på hur tajt (hur stavas det på "svenska"?) spelaren är.

 

Tex, om en spelare bara betalar för AA-JJ för att gå med i en pott, men är med i alla potter från BB om ingen höjt så mångdubblas hans %SeenFloop, och ger ett totalt felaktigt värde...

Men om en annan spelare betalar för 50% av starhänderna, så blir skillnaden försumbar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skillnaden i statestiken som blir beror ju inte på hur många spelare det är på borden utan på hur tajt (hur stavas det på "svenska"?) spelaren är.

 

Tex, om en spelare bara betalar för AA-JJ för att gå med i en pott, men är med i alla potter från BB om ingen höjt så mångdubblas hans %SeenFloop, och ger ett totalt felaktigt värde...

Men om en annan spelare betalar för 50% av starhänderna, så blir skillnaden försumbar...

 

Hej, jag förstår vad du menar, och vi kommer att addera en VPIP funktion så att man kan välja. Poker Game Advisor har målsättningen att i real-tid kunna ge dig information om den pågående handen och en indikation om dina motspelare, %SeenFlops räcker långt för att avgöra om en spelare är tight eller loose i sitt starthandsval, vilket hjälper dig i dina spelbeslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokeroffice släpper ju support för pokerstars snart så det behövs ju inte där men 24h låter klart intressant. Kommer det finnas nån annan statistik än sawflop?

 

Som du kanske sett i diskussionen komer vi att addera en VPIP siffra inom kort. Vi kör betatester nu för att få feedback på vilken statistik som ni spelare vill ha, vilka som är relevanta i realtid för ett beslutsfattande i ert spel. Poker Game Advisor skall vara en "small footprint" applikation och vi kan inte få plats med mycket, vi vill bara presentera det som är viktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh... var inne på hemsidan och kollade, måste bara kommentera en sak:

 

"It will be easy to fold a Top Pair with a scary board when you face a bet from a 14% flop player"

 

Skojar ni eller? Good luck playing like that!

 

Hej Franko_fara,

 

Naturligtvis är det inte enkelt att någonsin vika top pair, men som sagt, även siten är en betaversion som har en bra bit innan den är färdigt. Vi tar till oss dina synpunkter och får fila på en bättre formulering.

 

Mvh

 

Guts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag förstår vad du menar, och vi kommer att addera en VPIP funktion så att man kan välja. Poker Game Advisor har målsättningen att i real-tid kunna ge dig information om den pågående handen och en indikation om dina motspelare, %SeenFlops räcker långt för att avgöra om en spelare är tight eller loose i sitt starthandsval, vilket hjälper dig i dina spelbeslut.

 

Nja.. Jag håller inte riktigt med dig där.. SPECIELLT med bara flops seen%... Det krävs ju mer än ett par händer för att bedömma hur tajt/loose en spelare är, vilket du får om du bara tar realtids information..

 

Jag skulle vilja påstå att det krävs minst ett par hundra händer innan du får den informationen, vilket tar ett par timmar..

 

Det händer ju inte allt för ofta att man sätter sig vid ett bord och bara får dröm kort i en timme, för att sedan få skit i tre timmar... Det händer ibland att jag har 50% flop seen en halvtimme efter jag satt mig ner, fast jag spelar väldigt tajt...

 

Att i realtid bestämma om en spelare är loose eller tight kan du (enligt mig) endast göra genom att kolla vilka kort han visar vid en visning, och även där behövs ett par visningar, för att utesluta misslyckade blufar och försök att stjäla blindsen... Dett tillsammans med hur många potter han är med i ger en blid av vilken typ av spelare det är...

 

Och sen får man ju ta med hans position i beräkningarna också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja påstå att det krävs minst ett par hundra händer innan du får den informationen, vilket tar ett par timmar..

 

Helt rätt, vi har en databas i Poker Game Advisor för att kunna spara information mellan sessionerna. Att få en riktigt korrekt bild av en spelare tar lång tid, och det är flera faktorer än %SF eller VPIP som spelar in. Med PGA vill vi addera så mycket värde som möjligt på den lilla yta vi valt att jobba med och vi uppskattar all feedback om vilken information ni spelare behöver mest.

 

Att i realtid bestämma om en spelare är loose eller tight kan du (enligt mig) endast göra genom att kolla vilka kort han visar vid en visning, och även där behövs ett par visningar, för att utesluta misslyckade blufar och försök att stjäla blindsen... Dett tillsammans med hur många potter han är med i ger en blid av vilken typ av spelare det är...

 

Och sen får man ju ta med hans position i beräkningarna också...

 

Ja, det är många faktorer som behövs för att bestämma vilken typ av spelare du har vid bordet, med PGA har vi målet att ge en indikation om spelaren, ytterligare en bit beslutsunderlag i en situation där du aldrig vet allt.

Vi uppskattar dina kommentarer och hoppas att du är en av alla betatestare som laddat hem PGA från vår hemsida.

 

Mvh

ScatCat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla pokerfans,

 

Nu närmar sig dagen när vi kan släppa den skarpa versionen av Poker Game Advisor.

 

Vi har kompilerat en ny betatestversion och vi kan inför sluttesten ta emot ytterligare betatestare. Vi kommer i denna testomgång testa PGA för: Pokerstars, 24h, Expekt, Gaming Club, Party Poker samt Paradise Poker.

 

Skicka ett mail till: support@pokergameavisor.com så mailar vi password till betatestarean.

 

 

Hälsningar

 

PGAteam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Vänner,

 

Är det någon som har testat detta program? Bra eller dåligt?

 

 

Jag tycker att det är lite rörigt och att ibland hänger sig lite väl ofta.....men programet är ju gratis så det kostar inget att testa det :lol:

 

Själv spelar jag nästan sämre med ett program då jag tittar för mycket på det istället för på bordet!

 

Men det e ju bara mina egna erfarenheter!!

 

//Rejman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är lite rörigt och att ibland hänger sig lite väl ofta.....men programet är ju gratis så det kostar inget att testa det :lol:

//Rejman

Ja, vi hade en del problem under beta-testen med stabiliteten, men det är ju det beta-tester är till för att hitta ;)

 

ScatCat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...