Gå till innehåll

Sommar visar att det finns fler S&G kungar på PF


Sommar

Recommended Posts

Tycker själv att det gick lite inflation i dagboksskrivandet förut så har aldrig tänkt tanken att starta en egen dagbok förrän sista veckorna.

 

Börjar med några ord om mig själv..

 

Jag heter Patrik Sommar, är 21 år gammal och bor i själv i en 1:a, 2 mil norr om Stockholm. Jobbar inne i Stockholm på ett lotteri. Är alltså redan inne i "spelbranchen". Tanken är dock att börja plugga antingen till våren eller hösten 2007.

Sitter och försöker komma på när jag började spela poker (dvs. texas holdem) men kommer inte riktigt ihåg när det var. Antagligen i samband med att WPT började sändas på 5:an för ett par år sedan. Har i alla fall varit med under större delen "pokerboomen".

 

Började spela på ladbrokes för struntsummor men har varit på i stort sett de flesta större sidorna, undviker dock prima (eller undviker, av nån konstig anledning så har jag blivit blockad från hela nätverket, har varit i kontakt med dom åtskilliga gånger utan att det hjälpt :? ).

 

Har provat på de flesta olika pokerformerna som finns på de större nätverken (7CS, Omaha, Mörkpoker, Sökö) Såklart spelat mest Texas. CG upp till NL1000. Hade dock en period där jag inte brydde mig speciellt mycket om rullekrav och efter ett par badbeats och dåligt spel så klarade inte riktigt mitt psyke av så höga spel som NL1000.

 

Min styrka som pokerspelare är dock turneringspoker, både S&G och MTT:s som jag också tycker är roligast.

 

Dagboken är främst till för att jag ska skärpa till mitt spel och bokföra varje session bättre, samt att få min BR att växa.

Men vill även kunna plocka ut ett par tusen extra varje månad då jag är en riktig slösare. Gillar även att ha små matriella mål med pokern (T.ex. ny TV, mobiltelefon etc.). Nu är siktet inställt på en Thailandsresa i januari, som jag iofs ändå kommer att åka iväg på men skulle vara kul att åka "gratis".

 

Kommer inte att redovisa för hur stor rulle jag har, främst för att undvika moralpredikningar om att jag har för liten/stor rulle för min nivå, då jag känner bäst själv när det är dags att kliva upp/ner i nivå.

 

Kommer dock att redovisa alla sessions +/- samt totala resultet sen dagboken startade.

 

Kommer att spela på partypoker till att börja med och det jag främst kommer att spela är alltså S&Gs till att börja med endast $11 och MTTs upp till $22.

 

Eftersom det är så kul att få en bra start så börjar jag redovisa min nyligen avslutade session.

 

Spelade S&G: 4

ITM: 4 (1-1-2)

Resultat från session: +$76

Resultat sedan start: +$76

 

Ska göra det lite snyggare sen men nu får ni leva med att det ser ut som det gör.

 

Blir en lite längre session senare ikväll men nu blir det en liten middagspaus. 8-) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 4 stycken till nu på kvällen. Gick hyfsat en 1:a plats och en 2:a plats.

 

Ytterligare ett plus resultat alltså.

 

Spelade S&G: 8

ITM: 4 (2-2-2)

Resultat från session: +$36

Resultat sedan start: +$112

 

Har inte bestämt mig riktigt hur jag skall redovisa mitt resultat och mina placeringar, och eftersom något hänt med excel här hemma så kan jag inte föra in statistiken där ännu.

 

Ska köra ytterligare 4, kanske 8 nu, brukar alltid ha svårare vid den här tiden. Vet inte om det beror på att motståndet är bättre eller för att jag är trött och mindre koncentrerad. Går ju upp vid 6 varje morgon så kan ju vara därför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha spelade 4 stycken igår kväll och som jag misstänkte gick det inte lika bra som innan, kände ändå inte att jag spelade sämre än tidigare på dagen. Resultat blev ändå hela $6 plus :lol: efter en vinst och 3 OTM.

 

Spelade S&G: 12

ITM: 7 (3-2-2)

Resultat från session: +$6

Resultat sedan start: +$118

 

Hade väl tänkt att spela ikväll men bestämde mig istället för att följa med en kompis ut på krogen och fira hennes födelsedag ;)

Lite segt att börja jobba klockan 08:00 imorgon bitti bara, men chefen är iaf förvarnad 8-)

 

Imorgon blir det nog en helkväll poker, ska sikta på iaf 20 S&G och ett par MTTs imorgon och fortfarande undvika en minus session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, hemma nu å grymt sugen att lira. Lagom berusad plus att polarn snodde tjejen jag skulle ha med mig hem :? antar att det inte är rätt tillfälle att spela poker, men som sagt är jag tokbakis imorgon försöker jag undvika spel, men ska dricka lite vatten nu så brukar det ordna sig.

 

Hur många tjejer är det förrestän som ska spela PAF pokercruise?

Antar att jag kommer åka tidigt å få ägna mig åt era andras flickvänner 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan va full jag var när jag skrev det där :oops:

 

jaja, känner mig rätt fräsch trots att jag bara sovit 3½ timme inatt. Får se hur mycket spel det blir ikväll, känns som jag hellre kollar en film eller nåt. Den lyxen kan man ju unna sig efter den tämligen eminenta inledning på denna dagbok 8-)

 

Är väldigt nöjd med resultatet hittills + $118 och ingen minus session ännu, dock inte spelat många eller långa. Men det kommer, är ju en vecka till löning så det enda jag har råd med är ju att spela poker :P lite synd att man söp bort 10 inköp till $11 S&G igår bara :lol:

 

 

Har bestämt mig för att göra om dagboken lite! Mest för min egen skull. Känns lite segt att bara skriva om poker poker poker hela tiden, så kommer bli lite mer, "vad är på gång i mitt liv"

 

Få väl se hur bra det blir men blir det pannkaka så blir det väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag ska posta lite mer om mitt liv så kan ni få lite mer bakgrund i den här tråden.

 

Om ni orkar läsa den tråden så kan jag iaf tala om att det är rätt jobbigt fortfarande faktiskt...

 

Iaf så hade jag ju lovat att spela lite under veckoslutet och jag har spelat nada S&G fick för mig att spela lite CG häromdagen och det gick ju kanoners men kommer inte att redovisas i dagboken. Plussade närmare 2 inköp iaf :P

 

Hade ju bestämt mig för att äntligen ha en vit helg och det gick rätt bra fram till lördag kväll då man blev lite törstig :lol: så blev ett par öl... ungefär 10 stycken :oops:

 

Jaja, sätter igång en session nu iaf. Har ju faktiskt inte haft en enda (jaja bara spelat 3) minus session ännu, ska se hur länge man kan hålla i den streaken, börjar en $6 PL snart på party också, gillar egentligen inte att spela $6 turneringar, rake på 20% :? plus att för att få några pengar att tala om måste man ju vara top3.

Men det var iaf enda roliga turneringen att tala om.

 

Edit: rätt länk nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt kasst uppdaterat senaste dagarna.

 

Har inte spelat det minsta förutom igår och det tänkte jag redovisa nu innan jag sätter igång med kvällens låååånga session.

 

22/8

Buy-in:

MTT: Spelade en $22 freezeout ca 390: startande, åkt ut på 43:e plats. Var relativt short och skulle stjäla blindsen på knappen med QJs blir synad av AK på BB, inte mycket att säga, spelar inte för att komma ITM utan vill ju givetvis högre.

 

Spelade även Partys $6 rebuy 15k guaranted, drygt 1300 startande. gjorde en rebuy och en add-on.

Spelade stabilt hela turneringen, åkte på några elaka rivers (säger man så?) åkte ut på runt 80:e plats iaf. Hade bara 5 BB och ställer med AT i mittenposition, blir synad av KJ och QQ ingen A kommer, inte mycket att

säga om där heller, fick $60 för besväret... Känns som jag kunde tjänat lite fetare pengar på 4½ timme iofs.

 

Ska spela den ikväll igen. Satsar givetvis på FT :P

 

S&G däremot, spelade bara 6 stycken, spelade inga under MTT:n

 

Kom ITM i endast 2, (1-0-1) men fortfarande inte minusresultat på sessionen.

 

Spelade S&G: 18

ITM: 9 (4-2-3)

 

Resultat från session: S&G, +$4 MTT, +$22

Resultat sedan start: +$144

 

Några saker som måste bli bättre är jag ska:

* föra noggrannare anteckningar fr.o.m. nu. Är inte nöjd med hur jag redovisar mina resultat.

* Koncentrerar mig bättre, tappar lätt koncentrationen på spelet.

* Spela mera, mycket mera! ska som del av det prova med att 6-tabla nu, tror inte det ska vara några problem, har gjort det förut måste bara hålla koncentrationen uppe.

 

 

Anledningen till att jag inte spelade i måndags var iaf för att jag hade dambesök (är ju tvungen att skriva varför 8-) ) fräsching från jobbet som var över på middag å filmkväll... Och nej, hon sov på soffan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första HH!

 

***** Hand History for Game 5010775648 *****

NL Texas Hold'em Trny:27750075 Level:4 Blinds(100/200) - Wednesday, August 23, 14:42:35 ET 2006

Table 5 - Table(811840) Table #3 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 8

Seat 1: HERO ( 3810 )

Seat 2: chrisrugs ( 2715 )

Seat 3: skd1711 ( 15125 )

Seat 4: B3llyBust3r ( 1700 )

Seat 5: saddnines ( 3475 )

Seat 7: SteveG37 ( 1105 )

Seat 8: SuperJanto ( 3915 )

Seat 10: TwistedTone ( 4200 )

Trny:27750075 Level:4

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ T :club: 8 :club: ]

HERO calls [200].

chrisrugs folds.

skd1711 folds.

B3llyBust3r folds.

saddnines folds.

SteveG37 folds.

SuperJanto calls [100].

 

TwistedTone checks.

** Dealing Flop ** [ 5 :club: , Q :diamond: , 9 :club: ]

SuperJanto bets [200].

TwistedTone folds.

HERO raises [825].

SuperJanto raises [1250].

HERO is all-In [2785]

SuperJanto calls [2160].

 

Comittar mig själv genom min re-raise?

Ska jag bara syna floppen? Eller är det standardspel att få in degen med hålpipa plus färgdraget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...