Gå till innehåll

PLO - Mjölkning


hajen

Recommended Posts

Vart det fel att mjölka här på turn ? Skulle jag pushat allt istället?

 

 

PokerStars Game #5918690128: Tournament #29830150, $50+$5 Omaha Pot Limit - Level V (75/150) - 2006/08/14 - 19:18:54 (ET)

Table '29830150 8' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: BUKOW7 (4715 in chips)

Seat 2: Blackcloud (16220 in chips)

Seat 3: Mikey O (3374 in chips)

Seat 4: Hajen007 (2883 in chips)

Seat 5: Cubby21 (1260 in chips)

Seat 6: Satrk (5130 in chips)

Seat 7: dadref (3425 in chips)

Seat 8: minicooper37 (4270 in chips)

Hajen007: posts small blind 75

Cubby21: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 [Td 5h Jd Jc]

Cubby21 said, "down the ****er"

Satrk: calls 150

dadref: calls 150

minicooper37: folds

BUKOW7: folds

Blackcloud: folds

Mikey O: folds

Hajen007: calls 75

Cubby21: checks

*** FLOP *** [4h 6s 4s]

Hajen007: checks

Cubby21: checks

Satrk: checks

dadref: checks

*** TURN *** [4h 6s 4s] [Jh]

Hajen007: bets 150

Cubby21: calls 150

Satrk: calls 150

dadref: calls 150

*** RIVER *** [4h 6s 4s Jh] [Ah]

Hajen007: bets 300

Cubby21: raises 660 to 960 and is all-in

Satrk: raises 660 to 1620

dadref: folds

Hajen007: raises 660 to 2280

Satrk: calls 660

*** SHOW DOWN ***

Hajen007: shows [Td 5h Jd Jc] (a full house, Jacks full of Fours)

Satrk: shows [Qc 7s As Ac] (a full house, Aces full of Fours)

Satrk collected 2640 from side pot

Cubby21: shows [Ts 6d 6h 8d] (a full house, Sixes full of Fours)

Satrk collected 4080 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot 6720 Main pot 4080. Side pot 2640. | Rake 0

Board [4h 6s 4s Jh Ah]

Seat 1: BUKOW7 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Blackcloud folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Mikey O (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Hajen007 (small blind) showed [Td 5h Jd Jc] and lost with a full house, Jacks full of Fours

Seat 5: Cubby21 (big blind) showed [Ts 6d 6h 8d] and lost with a full house, Sixes full of Fours

Seat 6: Satrk showed [Qc 7s As Ac] and won (6720) with a full house, Aces full of Fours

Seat 7: dadref folded on the River

Seat 8: minicooper37 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle en 4 ge honom vinnande hand?

 

Nej, nu är jag osäker på om Mac menar hypotetiskt eller nå, men s0å vitt jag vet så slår JJJ44 444AA även i Omaha ;) ..

 

För att analysera handen så tycker jag nog att du spelar den korrekt. Cubby däremot spelar ju som en riktig tomte må ja säga.. Att slöspela småa kåkar sådär kanske funkar i Hold 'em men är dödsdömt i Omaha då det nästan alltid finns folk bakom med Höga/medel PP..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hajen007: bets 300

Cubby21: raises 660 to 960 and is all-in

Satrk: raises 660 to 1620

dadref: folds

Hajen007: raises 660 to 2280"

 

Är den sista höjningen verkligen berättigad här? Visserligen är det bara två händer som slår oss men å andra sidan finns det inte så många händer vi slår heller. För inte re-re-raisar någon (och synar ett omslag) med en färg eller 46 här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart det fel att mjölka här på turn ? Skulle jag pushat allt istället?

 

Få se nu. Du bettar 1/4 dels pott på turn med dom "troliga nötterna". 150 in i en 600 pott och får tre syn. Det kommer ett A och du bettar fortfarande som otroligt svagt och får inte ett utan två omslag. Nu väljer du att slå om när det är helt uppenbart att nån sitter med AA (och ja, jag hade skrivit det utan att du postat hela HH med, det var en given tanke när jag såg A träffa river)

 

Jag tror du vet svaret själv på vad som är rätt och fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, rätt spelat fram till sista höjningen.

 

Jag undrar bara om du verkligen tycker att det är rätt att bara betta 1/4 bott. Är det nånsin rätt att betta 1/4 pott frågar jag mig oavset spelform och läge.

 

Med en hand som JJ i det här läget vill du ju bygga pott och om nån ska få dra ut dig så ska dom väl ändå få betala ett rimligt pris. Både Q,K & A här på river är ju skrämselkort och att bjuda på ett kort till så billigt tycker jag är helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, rätt spelat fram till sista höjningen.

 

Jag undrar bara om du verkligen tycker att det är rätt att bara betta 1/4 bott. Är det nånsin rätt att betta 1/4 pott frågar jag mig oavset spelform och läge.

 

Med en hand som JJ i det här läget vill du ju bygga pott och om nån ska få dra ut dig så ska dom väl ändå få betala ett rimligt pris. Både Q,K & A här på river är ju skrämselkort och att bjuda på ett kort till så billigt tycker jag är helt fel.

 

Det var ingen höjning preflop ifrån AA snubben så han hade tur med sitt slowplay och jag otur med mitt. Jag tror inte han lagt sin hand oavsett vad jag gjort faktiskt. Han hade stack till att gambla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, rätt spelat fram till sista höjningen.

 

Jag undrar bara om du verkligen tycker att det är rätt att bara betta 1/4 bott. Är det nånsin rätt att betta 1/4 pott frågar jag mig oavset spelform och läge.

 

Med en hand som JJ i det här läget vill du ju bygga pott och om nån ska få dra ut dig så ska dom väl ändå få betala ett rimligt pris. Både Q,K & A här på river är ju skrämselkort och att bjuda på ett kort till så billigt tycker jag är helt fel.

 

Det var ingen höjning preflop ifrån AA snubben så han hade tur med sitt slowplay och jag otur med mitt. Jag tror inte han lagt sin hand oavsett vad jag gjort faktiskt. Han hade stack till att gambla.

 

Jag spelar inte särskilt mycket omaha och jag har säkert otroliga brister i mitt spel och att analysera situationer men jag tycker ändå att 1/4 pott är för vekt. Om du nu tror att han betalar av oavsett vad så varför inte ta betalt när du träffar. Ok, jag vet att du inte vet att han var AA men vill man ha betalt med bra händer så måste man ju betta dom.

 

Halv OT. När jag spelar omaha raisar jag inte alla AA om jag inte har nåt vettigt på sidan. Ännu mindre alla QQ och KK som också kan få kamma hem en stor pott mer eller mindre gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ingen höjning preflop ifrån AA snubben så han hade tur med sitt slowplay och jag otur med mitt. Jag tror inte han lagt sin hand oavsett vad jag gjort faktiskt. Han hade stack till att gambla.

 

Är han en normalduktig PLO-spelare så hade han garanterat foldat om du tryckt till lite hårdare.

Säg att du bettat pot eller i närheten av den och Cubby synar tror du verkligen han hittat synen med AA då? Vad slår han? Knappt någonting.

Men ska man vara rädd för att bli utdragen med nötkåken på turn så ska man nog inte spela alls :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...