Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ok Pf nu behöver jag fet hjälp. Jag har problem med att lära mig position. Är det bra att vara på eller så nära som möjligt knappen efter den passerat en..rätt fel? sen ju längre bort från knappen desto sämre va? varför?

Postad

Inledande spel 484184714.

Rocbaron sitter vid 1 med 99,50.

killguet sitter vid 4 med 700,50.

struenki sitter vid 5 med 56,50.

mukkitre sitter vid 7 med 85,50.---ok jag har inte så mycket kvar så jag vill ha mer marker känner jag

pokernewbie sitter vid 8 med 58.

Dealern sitter vid 5.

mukkitre lägger en blind på 2.

pokernewbie lägger en blind på 4.

(mukkitre ges 10s Jh.) --- väldigt kreativa kort så länge ingen höjer kan jag ha rätt kul

Före floppen:

Rocbaron foldar.

killguet synar med 4.

struenki foldar.

mukkitre synar med 2.

pokernewbie checkar

Floppen kommer upp

8r 9k 6h.Ja --- Ja få se nu jag tänkte 4 st 7or + 4st damer = 8 outs...rätt tänkt eller fel? spelar ju för att vinna så allt eller inget.

mukkitre checkar

pokernewbie satsar 4. --- svag bet den callar jag

killguet höjer med 20. --- ok här vart jag fundersam och stekte länge

mukkitre synar med 24. --- men kände seriöst att 8 outs e helt ok

pokernewbie synar med 20.

Turnkortet kommer upp 7s. --- hello babe

mukkitre går all-in med 57,50. --- visar tydligt vad jag har

pokernewbie går all-in med 30. --- han tror mig inte så klart

killguet foldar.

27,50 skjuts över till mukkitre.

Kortvisning:

mukkitre visar 10s Jh.

Straight, Knekt högt - Jh 10s 9k 8r 7s

pokernewbie visar 7r 5h.

Straight, Nio högt - 9k 8r 7s 6h 5h

Riverkortet kommer upp 4s.

mukkitre:

Straight, Knekt högt - Jh 10s 9k 8r 7s

pokernewbie:

Straight, Nio högt - 9k 8r 7s 6h 5h --- förstår att han inte trodde mig. han spelae faktiskt helt ok tror jag

mukkitre vinner potten på (144).

Postad
hahaha!

glöm inte nordicbets $10k-freeroll imorgon förresten, verkar vara något för dig. du sätter den direkt, där har du $950 sköna.

OMG synd att jag jobbar då...Kan jag köpa in mig via dig? I och med att det e en freeroll så blir det ju gratis va?

Postad

Hahaha, jag älskar verkligen dina uträkningar av pottodds ;)

Du kanske skulle jobba lite på den biten om du vill bli en vinnare i längden. Jag har också spelat på everest för länge sen och det där kanske fungerar på de allra lägsta nivåerna pga att man får så otroligt mycket betalt när man väl träffar men när du kommer högre upp så förlorar du en massa på att inte kunna dina pottodds på möjliga stegar och färger

Good luck :)

Postad

Du kanske skulle jobba lite på den biten om du vill bli en vinnare i längden. Jag har också spelat på everest för länge sen och det där kanske fungerar på de allra lägsta nivåerna pga att man får så otroligt mycket betalt när man väl träffar men när du kommer högre upp så förlorar du en massa på att inte kunna dina pottodds på möjliga stegar och färger

Men det e ju det som e problemet jag kan bara räkna outs inte odds. E sjukt dålig på matte. Kan inte ens 13ns multiplcations tabell. Någon hjälp mig snälla

Postad

Men det e ju det som e problemet jag kan bara räkna outs inte odds. E sjukt dålig på matte. Kan inte ens 13ns multiplcations tabell

det är inte alls särskillt svårt.

Om du har 8 outs så tar du det gånger 4 på floppen och gånger 2 på turn för att få hur många procents chans du har att träffa.

exempel. 8*4=32 % chans att träffa stege på turn eller river

8*2=16 % chans att träffa stege på river.

Sedan kollar du på potten. Säg att potten är 25 dollar och du behöver betala 5 dollar för att syna. 25/5=5 dvs 1/5 av potten alltså 20%

Du behöver alltså bara betala 20% av potten för att ha en chans på 32% att träffa. Nu är ju bara frågan hur stor risken är att du får betala även på turnen....

Jag tror jag tänker rätt nu iaf... är inte heller någon speciallist men jag har hyffstad koll iaf

Postad

Om du har 8 outs så tar du det gånger 4 på floppen och gånger 2 på turn för att få hur många procents chans du har att träffa.

förlåt om jag är så korkad men varför jusst gånger 4 på floppen och gånger på turn?

Postad

förlåt om jag är så korkad men varför jusst gånger 4 på floppen och gånger på turn?

Det är en liten genväg till att slippa räkna så mycket. Det stämmer i stort sett, skiljer bara på någon enstaka procent vilket inte är så viktigt

Postad

hur länge har du spelat och när kom du på detta?

Du behöver alltså bara betala 20% av potten för att ha en chans på 32% att träffa

Det där fattar jag inte riktigt???Så ju mer % man har på att träffa och desto mindre man behöver betala av floppen dessto bättre eller? Gud vad dum jag känner mig nu

Postad
hur länge har du spelat och när kom du på detta?
Du behöver alltså bara betala 20% av potten för att ha en chans på 32% att träffa

Det där fattar jag inte riktigt???Så ju mer % man har på att träffa och desto mindre man behöver betala av floppen dessto bättre eller? Gud vad dum jag känner mig nu

Ja, så kan man väl kanske uttrycka det.

Man kan ju förklara det såhär för att göra det lite lättare. Det finns ett lotteri där du kan vinna 100 dollar om du drar rätt lott. Vi säger att det är vinst på alla lotter. Om lotten kostar dig 200 dollar så går du back 100 dollar för varje lott du tar. Om lotten däremot bara kostar 50 dollar så vinner du 50 dollar för varje lott.

Det gäller alltså att betala så lite som möjligt för en chans att vinna så mycket som möjligt. Om man betalar för mycket för sina drag så kommer man gå back i längden

Var något av det begripligt?

Postad
omg...det där är ju helt sjukt smart...varför har ingen sagt det till mig tidigare? du e kung på förklara...e du lärare eller ngt? grymt pedagogisk i alla fall...i like you

Tack, det är alltid trevligt när ens förklaringar uppskattas :D

Om du söker på internet så kan du säkert hitta någon bra artikel om pottodds. Jag har tyvärr inte tid att hjälpa dig just nu för jag ska gå och lägga mig nu. Jag ska flytta till Kalmar i morgon så då vill man ju vara pigg.

Nä...jag är inte lärare men många säger att jag förklarar rätt bra. Om du undrar fler saker så är det bara att fråga. Jag ska svara så gott jag kan men kommer nog vara lite frånvarande de närmaste dagarna på grund av flytten.

Lycka till med pokern

Postad

Neeeeeej mitt konto är låst för suspekta aktiviteter. Nåjah hade inte förväntat mig ngt annat heller när jag drar ut folk på konstiga sätt. Everest misstänker väl att jag är riggad. Nej skämt åsido så var detta förväntat redan så det blir och maila in en naken bild på sig själv och vänta. Därav inget spel nu på morgonen och dags att gå jobba. Återkommer senare ikväll. Har fortvarande problem med matten. Ngn?

Postad
Neeeeeej mitt konto är låst för suspekta aktiviteter. Nåjah hade inte förväntat mig ngt annat heller när jag drar ut folk på konstiga sätt. Everest misstänker väl att jag är riggad. Nej skämt åsido så var detta förväntat redan så det blir och maila in en naken bild på sig själv och vänta. Därav inget spel nu på morgonen och dags att gå jobba. Återkommer senare ikväll. Har fortvarande problem med matten. Ngn?

Hehe!! Skön snubbe! Varför sätter dom inte din dagbok högst upp som Beachjohan osv 8-)

Lycka till!

Postad

Hehe!! Skön snubbe! Varför sätter dom inte din dagbok högst upp som Beachjohan osv 8-)

Lycka till!

Hm..det har jag inte tänkt på alls. Men nu efter lite tänkande så kom jag på att ja jag har faktiskt ingen aning. Fattar inte ens varför detta inlägg. Tyckte bara att du verkade trevlig och ville inte göra dig ledsen genom att inte svara.

Postad

Lycka till!

Hm..det har jag inte tänkt på alls. Men nu efter lite tänkande så kom jag på att ja jag har faktiskt ingen aning. Fattar inte ens varför detta inlägg. Tyckte bara att du verkade trevlig och ville inte göra dig ledsen genom att inte svara.

Jo det är så att de inlägg jag pratar om är klistrade (de mest lästa, intressanta) Jag tyckte din bok var intressant så jag tyckte den skulle passa bra in där bland "proffsen" en liten utstickare!! 8-)

Postad

Lycka till!

Jo det är så att de inlägg jag pratar om är klistrade (de mest lästa, intressanta) Jag tyckte din bok var intressant så jag tyckte den skulle passa bra in där bland "proffsen" en liten utstickare!! 8-)

Men jag är väl också proffs?

Postad

Hej!

Nu har jag anlänt i Kalmar och fått upp i stort sett allt :D

Nu kan jag fortsätta att vara aktiv igen vilket känns skönt. Hur går det med spelandet mm. Har ditt konto öppnats igen? Har sett att du inte har skrivit på ett par dagar...

Ha det bäst

//Emelie

Postad
Hej!

Nu har jag anlänt i Kalmar och fått upp i stort sett allt :D

Nu kan jag fortsätta att vara aktiv igen vilket känns skönt. Hur går det med spelandet mm. Har ditt konto öppnats igen? Har sett att du inte har skrivit på ett par dagar...

Ha det bäst

//Emelie

Wow har jag fått en regular???

lol

jo dom har öppnat mitt konto sitter och spelar för tillfället så uppdatering kommer snart

Postad

ok hör och häpna!!!!!!

BR = 3,54

Jag säger bara OMG

Fortsätter jag i samma takt så har jag snart 5 dollar :P

Anyway så fick jag ju mitt konto låst, men det var det vanliga att fixa upp det. Dvs maila in lite söta bilder på sig själv samt lite annat skit så fixade det sig. Förstår faktiskt inte vad folk har emot everest? Har bara blivit bemött trevligt därifrån