Yapma Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Jag är en vinnande spelare och det flyter på väldigt bra, jag spelar 0.5/1 NL sh på prima poker. Jag anser dock att min svaghet är att spela 22-88 .. Ska jag bara limpa in eller höja ?? Förstår inte om ja bör försöka begränsa antal spelare eller få med så många som möjligt.. Ärligt talat så har det gått bäst när jag limpar in och 3 till limpar och jag träffar trissen.. Kan någon hjälpa mig? Citera
QoS Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Yapma, välkommen till POKERFORUM.nu! Denna tråd passar bättre i Turneringspoker än i PHH. Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide. Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen. Enjoy! - QoS Citera
Yapma Postad 4 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2005 men vem f* har sagt att det handlar om turnering?????????? det gör det inte ju!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera
QoS Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Aha, my bad - till THe gruppen skulle det varit då! Kolla gärna på postningsguiden för PHH! Enjoy! - QoS Citera
Stoneburg Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Jag hade tänkt använda ett utropstecken i en annan tråd, men de var slut. Nu förstår jag varför. Med låga och mellan PP är det ju trissen man är ute efter, då chansen är minimal att de står mot mer än en spelare. Antar att man därför antingem vill ha EN motståndare eller så många som möjligt. Så raisar man med PP är det väl av en av dessa anledningar: - För att få ner antalet spelare till 1 eller sno potten. - För att få in mer pengar i en multiway pott, för att öka utdelningen om man träffar trissen - För att maskera sin hand Men jag är ingen expert, förhoppningsvis hittar någon som är det tråden. Ett tips kan vara att lugna ner attityden lite, de som modererar forumet donerar sin tid för att göra det utan att få någon ersättning, och de som svarar på frågor som denna gör det av vänlighet. Så spara lite utropstecken åt oss andra Citera
TheWalker Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Kan väl chilla med attityden, QoS gjorde bara ett lite fel, ett i mängden Citera
Yapma Postad 4 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2005 sorry mannen , det var bara det att plötsligt så står det NL - trn som ämne och då blev jag lite frustrerad.. Ok ja köper ditt resonemang.. brukar oxo limpa in och ibland träffar jag trissen och då betalar dom av rejält! Citera
Stoneburg Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Det som är lite motsägelsefullt me låga PP är i och för sig att samtidigt som man gärna vill se floppen billigt (limpa in i oraisad pott), så är det de gånger man går in i en raisad pott man får mest betalt. T.ex. om AK träffar sitt A (eller K eller helst båda) medan man själv sätter trissen. Så jag brukar faktiskt syna även höjda potter med låga och mellan par, om motståndarnas stackar är djupa nog. Citera
Sparven Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Det bästa är att spela dem så billigt som möjligt mot så många motståndare som möjligt. (Därmed inte sagt att du alltid skall limpa in med dem) Att spela dem mot en motsåndare skulle jag se som en ytterst tveksam taktik. Om du skulle missa din hand så kommer knappast en sämmre hand att syna dig till showdown. Citera
jeck Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Att spela dem mot en motsåndare skulle jag se som en ytterst tveksam taktik. Om du skulle missa din hand så kommer knappast en sämmre hand att syna dig till showdown. Jasså? Vad tror du fi gör när man bettar ut strax under pott på floppen om den ser ohotande ut? Inte lär han syna med överkort iaf, har fi högre pockets lär han raisa och då är det bara lägga sig. Han synar nog bara i princip bara på TP eller något draw. Citera
parre Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Att spela dem mot en motsåndare skulle jag se som en ytterst tveksam taktik. Om du skulle missa din hand så kommer knappast en sämmre hand att syna dig till showdown. Fi kan ju bluffa, gäller bara att våga hitta synen mot det där stora riverbetet om man tror att man leder... Citera
Sparven Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Att spela dem mot en motsåndare skulle jag se som en ytterst tveksam taktik. Om du skulle missa din hand så kommer knappast en sämmre hand att syna dig till showdown. Jasså? Vad tror du fi gör när man bettar ut strax under pott på floppen om den ser ohotande ut? Inte lär han syna med överkort iaf, har fi högre pockets lär han raisa och då är det bara lägga sig. Han synar nog bara i princip bara på TP eller något draw. Nu tror jag att antingen så missförstår du mig eller så missförstår jag dig. Citera
Sparven Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Att spela dem mot en motsåndare skulle jag se som en ytterst tveksam taktik. Om du skulle missa din hand så kommer knappast en sämmre hand att syna dig till showdown. Fi kan ju bluffa, gäller bara att våga hitta synen mot det där stora riverbetet om man tror att man leder... Jag säger inte att det inte kan hända, jag säger bara att det inte är så vanligt att låga par vinner vid showdown. Det känns som en ganska tveksam taktik att spela en hand för att hoppas att motståndaren inte träffar något och sen försöker bluffa ut en. Citera
Gyre Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Det som är lite motsägelsefullt me låga PP är i och för sig att samtidigt som man gärna vill se floppen billigt (limpa in i oraisad pott), så är det de gånger man går in i en raisad pott man får mest betalt. T.ex. om AK träffar sitt A (eller K eller helst båda) medan man själv sätter trissen. Så jag brukar faktiskt syna även höjda potter med låga och mellan par, om motståndarnas stackar är djupa nog. Det finns också en baksida på detta. Spelade ett lågt PP idag och träffade set mot en ensam motspelae som hade höjt pre. Floppen kommer Kung hög, där jag har lägsta möjliga settet. Handen slutar med att jag förlorar hela min stack mot ett set i kungar. Citera
Recommended Posts