summlan Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Normalt sett är det ju inte spec smart att limpa med mellanhänder tidigt om man ändå får en raise emot sej och får kasta handen. Men spelar ni alltid så oavsett hur bordet ser ut? Säg att det är väldigt sällan någon raisar preflop och att "standardraisen" oftast är 1BB, alltså spelar du 0.25/0.50 så är standardraise 1$, vilket inte är helt ovanligt på den nivån. Är det då värt att syna med suited connectors, låga par, JT osv i hopp om att ingen kommer raisa eller att raisen är såpass liten att det ändå är värt att se floppen? * Kanske ska till allmän pokerteori egentligen, men de fixar ju QoS ändå till * * Det är helt rätt det här! - QoS * * Det här borde passa bättre i pokerteori ändå, men QoS fattar inte varför... - Ola * * Men guuud vad du gnäller - QoS * Citera
Elvis Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Normalt sett är det ju inte spec smart att limpa med mellanhänder tidigt om man ändå får en raise emot sej och får kasta handen. Men spelar ni alltid så oavsett hur bordet ser ut? Jag spelar bara så på passiva bord. Dessutom brukar jag inte limpa med mellanhänder om inte någon annan limpat före mig. Citera
Knapp_0 Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 jag brukar limpa in med AXs och låga par tidigt för att sen blunda o hoppas att ingen raisar. Det är totalt idiotiskt och jag ska sluta med det. Min statistik säger att jag förlorar 1,5 BB/timme på att göra så trots att det ofta inte blir raise preflop. Jag gular mig varje midsommar vid chokladhjulet också Citera
Jimbolito Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Vad anser ni om att limpa med händer som J-Ts,Q-Js,A-Ts i tidig pos.? Citera
Knapp_0 Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 JT och QJ tycker jag duger att spela med tidigt, både off och suited. Men, vad vet jag. Citera
gdaily Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Är det då värt att syna med suited connectors, låga par, JT osv i hopp om att ingen kommer raisa eller att raisen är såpass liten att det ändå är värt att se floppen? Eftersom vi pratar NL, så är det faktiskt en fråga om vilken sajt du spelar på! På Partynätet så är det fel, på 24h-nätet korrekt, beroende på blindstrukturen (förutsätter för diskussionen att alla har ett maxupptag framför sig). Vad du vill men ex 78s är att träffa hårt (*) samtidigt som någon sitter med en hand som dom betalar av med, exempelvis ett överpar. Du träffar hårt ungefär 5% av gångerna. För att syna en raise (om alla limpar så har du inte överparet emot dig, så då är diskussionen ointressant) så behöver du alltså ett implicit odds på minst 20 ggr degen. Det får du sällan på 50 ggr bigblindborden på partynätet, men oftast på andra sajters 100ggr bigblindbord (beroende hur hög höjningen har varit). (notera att det kanske är bättre att själv höja med 87s i NL än att syna en höjning!) Notera också att det blir intressantare att spela 78s på vilda bord (som betalar av när du träffar hårt) än tighta bord som inte höjjer preflop (som inte betalar av). Alltså tvärt emot maggropskänslan att man vill se flopparna billigt. Notera slutligen att i tävlingar får du aldrig (**) 20 ggr pengarna på din insats, så där behöver man inte bekymra sig över små suited connectors (av detta argument, sedan kan det ju finnas andra skäl att spela handen) Övriga händer motsvarande resonemang. * = dvs stege, tvåpar, triss eller möjligtvis flush. ** = utom möjligtvis första perioden i WSOP då... Citera
Recommended Posts