Gå till innehåll

NLT - Hur spela AKo mot limpreraise

Recommended Posts

Postad

Bakgrundsfakta:

Tänkte cleara Empirebonusen, så jag satte mig på NL25-borden.

Bordsstämning

Har precis satt mig, så jag har ingen read på någon, men jag antar att det är som vanligt, löst och mest dåliga spelare..

Spelet

NL $25

Total number of players : 10

Seat 4: lurifrax ( $27.62 )

Seat 6: weazey

Seat 7: lemming77

Seat 9: WreckULater

Seat 5: PrometheusX

Seat 1: thaiger1 ( $32.12 )

Seat 2: bexar0

Seat 3: gof1sh

Seat 10: tmwsiy

Seat 8: kl111222

WreckULater posts small blind [$0.25].

tmwsiy posts big blind [$0.5].

Dealt to lurifrax K:club: A:diamond:

OpeningBetRound

thaiger1 calls [$0.5].

bexar0 folds.

gof1sh folds.

petter_rund raises [$2].

Inget kontigt här, bara en limapre, så jag kör ett standard 4BB raise

PrometheusX folds.

weazey folds.

lemming77 folds.

kl111222 folds.

WreckULater folds.

tmwsiy folds.

thaiger1 raises [$4.5].

Alla foldar fram till limapren som höjer. Hm, vad gör man nu? Det finns inte många händer som dåliga spelare gör det här movet med och jag vill inte gå upp mot någon av dem.

lurifrax folds.

Result

thaiger1 does not show cards.

thaiger1 wins $7.75

Avslutning

Vad tror ni? Hur ska man spela mot en limpreraise? Ofta betyder ju den en väldigt stark hand. Jag kanske var lite feg här och borde tagit en flopp, men jag kan ju aldrig vara helt säker på att jag vill träffa A eller K eftersom han mycket väl kan sitta på AA eller KK. Kanske borde jag reraisat honom för att få reda på var jag stog?

Postad

Du loosade 2$... Kunde blivit mycket mer. Som du sa vill du egentligen inte träffa något av dina kort då limpraise på dessa nivåer som det diskuterats tidigare allt som oftast betyder AA.

Skriv typ "Nice value ;)" till killen och vänta på nästa hand.

Postad

Håller med eroz till viss del. När det kommer en rerais preflop på de nivåerna, brukar det betyda monster men samtidigt betyder det inte bara AA kan också vara KK/QQ, har fi AA/KK kan det bli problem och folden kan vara bra, men samtidigt kostar det dig bara $2 till och du får ju odds på att syna den, ($2 för att vinna 7 ca 28% ) då är det bara AA som du inte har odds mot.

Fold om man vill vara på den säkra sidan men samtidigt kan det vara värt att se en flopp.

En limprais från han är ju dock inte bra oavsett vad du har, om du istället skulle hålla QQ-99 och gjort samma spel skulle det helt klart vara värt en syn. Då du oftast får sjukt bra betalt om du träffar setet mot AA/KK.