Gå till innehåll

TV: Celebpoker på ZTV/TV3


pato67

Recommended Posts

Fab5 regerar ju gentemot det här!

Vadå "gentemot det här"? Fab5 regerar, punkt.

 

Jag kan inte kommentera det utan att det kommer att låta hemskt. Inte för att jag har några fördommar men det kan tas fel iaf. Jag tycker att programmet och idéen i allmänhet är värdelös.

Vad som ska nämnas är att det "nya" flab 4 är om möjligt ännu sämre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om möjligt så var ju kommentatorerna sämre än spelarna igår. HU och ena floppar trip kings med AKo på en rainbow flop och går all in direkt utan att slowplaya ett dugg. Värre ändå var ju att motståndaren synade all in med Q high och backdoor flushdraw. Dessutom sa kommentatorn det mest spyframkallande jag kunde tänkt mig, och de gör ju det ända rätta som går all in på en sån flop. Jag är med den som nämnde det förut, bring on the spysmileys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det fortfarande Fredrik Birging som satt bakom mikrofonen?

 

Ja, tyvärr

 

Det är det som är det mest anmärkningvärda av allt. OK att de får dit några kändisar som kan sitta och fippla med korten utan press på sig, men den gode Birging ska ju sitta där som något slags expert. Jag har bara sett minuter av programmet, men hann i alla fall se honom beklaga sig över att åka Unger såg floppen med 73o, ur BB i en ohöjd pott..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar Nordahls spel med QQ. Checkar preflop, flop kommer typ 3,5,8 rainbow. UTG eller UTG+1 bettar, Nordahl foldar sina QQ.

En bra read, stegen ligger ju mer eller mindre på bordet.

 

LOL!

 

Men vad gör man om något betar i tidig position? Nordahl sitter iofs ännu tidigare, men det var ju före UTG betade ut. Måste vara ett monster. Bara att kasta vad man än har på hand.

 

Vad sa Birging då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vi borde kanske inte klaga för mycket på kändisarnas spel. De är ju trots allt där i egenskap av kändisar, och inte som pokerspelare.

 

Om programmet däremot är tänkt att efterlikna den amerikanska varianten av celebpoker så finns ju en hel del mer att önska.

Exempelvis lite underhållning och skämtande vid bordet. Inte bara en massa skrapljud och tunga andningsljud från taskigt placerade mikrofoner, ackompanjerat av urusla kommentatorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vi borde kanske inte klaga för mycket på kändisarnas spel. De är ju trots allt där i egenskap av kändisar, och inte som pokerspelare.

 

Ledsen att behöva säga det här, men de ska kora sveriges bästa pokerspelare.

 

Det är bara vi som inte förstår sig på spelet i den högre skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade också se det. Det misstaget gör jag inte igen. Jag förstod inte poängen överhudtaget. CelebPoker. Jag såg inga 'kändisar' jag kände igen och pokern var ju bedrövlig... :roll:

 

T om kommentatorn var ju urkass!

 

Nu är ju frågan, varför stängde jag inte av eländet? Bristande karaktär är mitt enda vettiga svar. För att rädda mig själv har jag beslutat mig för att kasta ut tv:n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...