Gå till innehåll

Allt om söndags $200+15 på Stars!


martenmania

Recommended Posts

Sant han täckte inte. Tänkte jättefel.

 

Men som du sa... Måste ha varit lite bittert att se AA vs KK handen efter typ. Du hade väl haft en miljon chips drygt om du hittat fold med AT.

 

Aja.. imponerande att ta sig så långt iaf! Vet ju inte vad du har för rulle men 4,5K e ju trots allt pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 552
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ATo mot QQ kanske var lite tveksam, men faktum var att det var raise preflop hela tiden och han kunde mycket väl bara försökt stjäla. Kanske inte skulle ställt dock utan bara reraisat...svårt läge. Hade jag kommit undan den hade jag ju varit i fin form med AA vs KK...men det är misstag som man gör och jag är nöjd ändå.

 

Edit: Slutade i alla fall 12:a och fick 4574,70$ för det.

Hur resonera du med Q8s då? När du gick in mot AQo..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATo mot QQ kanske var lite tveksam, men faktum var att det var raise preflop hela tiden och han kunde mycket väl bara försökt stjäla. Kanske inte skulle ställt dock utan bara reraisat...svårt läge. Hade jag kommit undan den hade jag ju varit i fin form med AA vs KK...men det är misstag som man gör och jag är nöjd ändå.

 

Edit: Slutade i alla fall 12:a och fick 4574,70$ för det.

Hur resonera du med Q8s då? När du gick in mot AQo..

 

Ja, det var knappen som höjde och jag satt i sb...han foldar en marginell hand där. Men det var lite överilat...jag var väl tilt också sedan jag förlorat coinflippen i monsterpotten (QQ mot AKo).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fan, postade ju nyss men det blev inget... (nä, inte på din bil heller)

 

Stars har den överlägset bästa strukturen på hela näthelvetet!

 

Deras Deep Stack-turneringar börjar du med 5000 marker, 30 minuters rundor och blinds på 10/20. Detta är likvärt med stora feta lajvturningar á la WSOP/WPT, om du räknar om för skillnaden i antalet delade händer/h.

 

Deras 700k guaranteed monthly (samt någon annan, 300+25 tror jag) får du 2500 marker och 20-minutersrundor. Deras 500k weekly (och 200+15, tror jag) är också 2500 marker, med 15-minuters rundor.

 

"Vanliga" turneringar är 1500 marker, 15-minuter.

 

Vissa större satelliter (t.ex. till EPT) är samma som deep stack, fast med 2500 marker från början

 

Det som gör den stora skillnaden är dock först och främst själva blindsen. De ökar väldigt mjukt och fint. Spelar du en traditionell turnering på t.ex. Full Tilt (där du börjar med en stack på 1500), så är blindsen uppe i 200K/400K(+50K ante) efter 410 spelade minuter. Jämför detta med PokerStars deep stack där du efter samma tid sitter med blinds på 1500/3000 (+150 ante)!! Kom då ihåg att här började man med 5000.

 

Det går fan att lira riktig poker hela vägen till finalbordet. När blindsen når 30k/60k (3000 ante) så stannar de där och ökar inte längre. Skill får maximal inverkan.

 

 

Det är fan värt skatten (eller risken, beroende på hur laglydig man vill vara ;) ) att lira turneringar på Stars, ska bara skaffa större rulle först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte redan i andra perioden. Var tvungen att lägga JJ på 939 bräda efter att ha raisat och fått en all-in emot mig (han visade 98o). Fick AQo raisade och fick direkt en all-in emot mig. Sedan var jag tvungen att lägga en stege mot möjlig färg och till sist var det limpat fram till mig i BB, jag checkar med AJo. Flopp A92 (två spader), bettar pott på flopp och på turn (som är en 4), blir då miniraisad och nu orkar jag inte lägga utan ställer in mina sista slantar. Han visar 22 och jag drar dött, knekten på river är bara ett hån. Det var även flera gånger jag hade en hyffsad hand men var uppe mot något bättre...riktigt jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör ett nytt försök idag igen,

Fast det här är kanske en fel spelad (läs=analyserad) hand...

 

PokerStars Game #3501333312: Tournament #16654284, Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2006/01/01 - 17:18:16 (ET)

Table '16654284 7' Seat #3 is the button

Seat 1: lappmail (3490 in chips)

Seat 2: Johnn1Mo (2580 in chips)

Seat 3: slclingo (2770 in chips)

Seat 4: KrissySnails (2570 in chips)

Seat 5: quincydog (3205 in chips)

Seat 6: mydenise (1990 in chips)

Seat 7: RomarioX (4670 in chips)

Seat 8: H@££_FAN (1761 in chips)

Seat 9: akitapups (3195 in chips)

KrissySnails: posts small blind 50

quincydog: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lappmail [Kc Ac]

mydenise: folds

RomarioX: folds

H@££_FAN: folds

akitapups: folds

lappmail: raises 250 to 350

Johnn1Mo: calls 350

slclingo: folds

KrissySnails: folds

quincydog: folds

*** FLOP *** [Ks 3d 7d]

lappmail: bets 500

Johnn1Mo: calls 500

*** TURN *** [Ks 3d 7d] [Qs]

lappmail: bets 800

Johnn1Mo: raises 930 to 1730 and is all-in

lappmail: calls 930

*** RIVER *** [Ks 3d 7d Qs] [As]

*** SHOW DOWN ***

lappmail: shows [Kc Ac] (two pair, Aces and Kings)

Johnn1Mo: shows [Qd Kd] (two pair, Kings and Queens)

Johnn1Mo said, "wtf"

lappmail collected 5310 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 5310 | Rake 0

Board [Ks 3d 7d Qs As]

Seat 1: lappmail showed [Kc Ac] and won (5310) with two pair, Aces and Kings

Seat 2: Johnn1Mo showed [Qd Kd] and lost with two pair, Kings and Queens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är rimligt att sätta honom på KQ, en typisk spelare skulle spela den exakt som han gör. Topp-par/topp-kicker är inte nödvändigtvis en hand som jag vill gå all-in med här, iallafall inte på detta sättet (se nedan).

 

Nu har du flyt och klonkar ässet på rivern, men om du inte hade gjort det så hade det sorgliga här varit att om han spelat handen bättre, så hade du vunnit... :?

 

Alltså, smartast från hans sida är ju att höja dig på floppen. Han har inte råd att syna och låta ett ruter falla på turn, han måste få reda på var han står samtidigt som han ger dig sämsta möjliga odds för att dra. Då svarar du med att ställa honom all-in (förutsatt att du vet att han är tillräckligt skärpt för att kunna raisa dig här med den handen, en sämre motståndare skulle bara höja dig här med en hand som slår dig, och då lägger du dig), då du vet att hans raise kan representera ett färgdrag eller eller par med lägre kicker, eller kanske QQ eller JJ (han kan ju ha AA, KK (troligen inte med tanke på att han bara synar pf, och att du har de korten) eller 77, samt en låg risk för 33, men då är du beredd att betala av) där han vill ta reda på var han står. Nu måste han ta ett nytt beslut om han vill syna all-in utan ens bästa kickern, vilket en bra spelare lägger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tripplade ganska tidigt på party, men sen blev jag ägd med TT vs AKs och bluffade bort halva högen på tilt

 

spelade sämst i världen, ska nog hålla mig borta från turneringar, kan inte spela tillräckligt tight o försiktigt....

 

ligger pyrt till nu, får se hur det går

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, postade ju nyss men det blev inget... (nä, inte på din bil heller)

 

Stars har den överlägset bästa strukturen på hela näthelvetet!

 

Deras Deep Stack-turneringar börjar du med 5000 marker, 30 minuters rundor och blinds på 10/20. Detta är likvärt med stora feta lajvturningar á la WSOP/WPT, om du räknar om för skillnaden i antalet delade händer/h.

 

Deras 700k guaranteed monthly (samt någon annan, 300+25 tror jag) får du 2500 marker och 20-minutersrundor. Deras 500k weekly (och 200+15, tror jag) är också 2500 marker, med 15-minuters rundor.

 

"Vanliga" turneringar är 1500 marker, 15-minuter.

 

Vissa större satelliter (t.ex. till EPT) är samma som deep stack, fast med 2500 marker från början

 

Det som gör den stora skillnaden är dock först och främst själva blindsen. De ökar väldigt mjukt och fint. Spelar du en traditionell turnering på t.ex. Full Tilt (där du börjar med en stack på 1500), så är blindsen uppe i 200K/400K(+50K ante) efter 410 spelade minuter. Jämför detta med PokerStars deep stack där du efter samma tid sitter med blinds på 1500/3000 (+150 ante)!! Kom då ihåg att här började man med 5000.

 

Det går fan att lira riktig poker hela vägen till finalbordet. När blindsen når 30k/60k (3000 ante) så stannar de där och ökar inte längre. Skill får maximal inverkan.

 

 

Det är fan värt skatten (eller risken, beroende på hur laglydig man vill vara ;) ) att lira turneringar på Stars, ska bara skaffa större rulle först.

 

tack! kanske blir stars i fortsättningen då det gäller tours

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är rimligt att sätta honom på KQ, en typisk spelare skulle spela den exakt som han gör. Topp-par/topp-kicker är inte nödvändigtvis en hand som jag vill gå all-in med här, iallafall inte på detta sättet (se nedan).

 

Nu har du flyt och klonkar ässet på rivern, men om du inte hade gjort det så hade det sorgliga här varit att om han spelat handen bättre, så hade du vunnit... :?

 

Alltså, smartast från hans sida är ju att höja dig på floppen. Han har inte råd att syna och låta ett ruter falla på turn, han måste få reda på var han står samtidigt som han ger dig sämsta möjliga odds för att dra. Då svarar du med att ställa honom all-in (förutsatt att du vet att han är tillräckligt skärpt för att kunna raisa dig här med den handen, en sämre motståndare skulle bara höja dig här med en hand som slår dig, och då lägger du dig), då du vet att hans raise kan representera ett färgdrag eller eller par med lägre kicker, eller kanske QQ eller JJ (han kan ju ha AA, KK (troligen inte med tanke på att han bara synar pf, och att du har de korten) eller 77, samt en låg risk för 33, men då är du beredd att betala av) där han vill ta reda på var han står. Nu måste han ta ett nytt beslut om han vill syna all-in utan ens bästa kickern, vilket en bra spelare lägger.

 

Tack!

Klok analys som jag kan hålla med om.

 

Då har du väl bara att säga att jag överbettade här och kanske bara skulle synat hans raise?

 

PokerStars Game #3501568366: Tournament #16654284, Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2006/01/01 - 17:42:04 (ET)

Table '16654284 165' Seat #3 is the button

Seat 1: VERSION12 (2300 in chips)

Seat 2: ANGELDLO (9605 in chips)

Seat 3: drbob2004 (4115 in chips)

Seat 4: lappmail (6120 in chips)

Seat 5: C. Megalodon (3530 in chips)

Seat 6: levcsi25 (6580 in chips)

Seat 7: kastell (1325 in chips)

Seat 8: Lisafighter1 (5082 in chips)

Seat 9: igor69 (2520 in chips)

lappmail: posts small blind 75

C. Megalodon: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lappmail [Ts Jd]

levcsi25: folds

kastell: folds

Lisafighter1: folds

igor69: folds

VERSION12: folds

ANGELDLO: folds

drbob2004: folds

lappmail: raises 150 to 300

C. Megalodon: calls 150

*** FLOP *** [9d 9c Qc]

lappmail: bets 150

C. Megalodon: raises 300 to 450

lappmail: calls 300

*** TURN *** [9d 9c Qc] [8s]

lappmail: bets 150

C. Megalodon: raises 350 to 500

lappmail: raises 850 to 1350

C. Megalodon: folds

lappmail collected 2500 from pot

lappmail: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 2500 | Rake 0

Board [9d 9c Qc 8s]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...