Gå till innehåll

Allt om Flickvänner


freeman

Recommended Posts

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

100 inlägget i tråden och jag är påväg till en tjej nu. tihihi. Kan bara sluta med :heart:

GL HF!

 

 

Eftersom jag är hemma 2230 kanske ni förstår hur de gick :S

 

Ett tips! Berätta inte redan första kvällen att du spelar poker? ;)

 

Suck, varför kom ingen med det tippset före jag drog?hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag iofs ingen flickvänn, men en fru...

 

Klockan 23.15 på fredag kväll. Jag har just köpt in mig för en $55/sng, vi är 9 spelare kvar och jag ligger 2'a. Då får min fru frispel... Helt plötsligt blir det skitviktigt att hitta babyns "loggbok" till barnrådgivningen. Hon vill att jag ska hjälpa till att söka och tycker att det är viktigare att jag hjälper henne söka så nästa inbokade tid inte missas. ... HALLÅ! Klockan är 23.15 på FREDAG! Jag spelar en $55/sng. Jag hjälper att söka när jag spelat klart. Förresten hade du boken senast, jag har inte sett den på månader ändå.

 

Snacka om frispel asså... jag börjar bli allvarligt irriterad. Hennes märkliga frispel kommer lite då och då, och på senare tid allför ofta. Vet ni hur jävla jobbigt det är att varje dag få tråkiga tankar? I princip varje dag dyger tanken upp i skallen: -Undra hur det skulle vara att bryta upp nu? Kanske bäst att bryta nu och börja om innan hela livet är förbi?

 

JOBBISH!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du den här fredagen för 3 minuter sedan?
Ja, eller 1 timma och 3 min eftersom jag sitter i framtiden +1h.

 

Pratat? Tar man upp saken med henne blir hon arg för att jag hotar att lämna henne. Jag vill inte och tänker inte sticka. Visst har man hemlängtan. Jag vill bara att hon inte ska få frispel/tilta för skitsaker. Då slipper jag få mina tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratat? Tar man upp saken med henne blir hon arg för att jag hotar att lämna henne.

Du behöver kanske inte nämna dina självrelationsmordstankar. Om du utan en anklagande eller hotfull ton kan få henne att förstå hur psykiskt jobbigt det är för dig att hon har dessa "frispel" så har du nog kommit en bit på väg. Jag skulle gissa att hon underskattar hur jobbigt det är; hon tänker säkert inte på att du får gå runt och vara orolig över när nästa psykbryt ska komma.

 

Sen om ni pratar om det i lugn och ro kommer det säkert fram att hon är orolig att du ska förlora pengar på poker eller något liknande. Min erfarenhet är att det är sällan det de verkar bråka om som de bråkar om. Det är alltid nån liten skitsak (typ bebisens loggbok) som får symbolisera ett annat problem, och sen tycker de att man ska läsa deras tankar och förstå vad det egentligen är de är missnöjda med. Det bästa sättet att lösa det brukar vara att prata om det i lugn och ro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan 23.15 på fredag kväll. Jag har just köpt in mig för en $55/sng, vi är 9 spelare kvar och jag ligger 2'a. Då får min fru frispel...

 

Men alltså det är ju inte så himla bra läge att spela SNG på frdag kväll om man är hemma samtidigt som tjejen/frun, hon vill troligen bara umgås efter veckan. Helgerna är heliga när man är två.

 

Troligen kommer frispelena för det mest runt pokertid eller? Så är det i alla fall för mig :)

 

Lycka till med jäntan, men du ska väl inte behöva bryta för några frispel. Red ut saken och kolla upp vad den egentliga anledningen till frispel är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött att se så många hobbypsykologer! Här kommer ännu ett inlägg från en hobbyverksamhet.

 

Det skadar aldrig att ta upp och diskutera problem i förhållanden, även om det ibland känns skrämmande och läskigt. Det går ju alltid att gå i terapi också. Det är billigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...