-ULLIZ- Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Hej Jag spelar mycket SnG turneringar och skulle behöva läsa lite böcker för att förbättra mitt spel. Har efter att klickat runt här sett att många rekommender en bok av Harrington nu undrar jag vilken av hans böcker det är man ska köpa? Finns det någon mer bok som ni skulle rekommendera spelar NL med 10 personer på låga bord som 6 dollar eller 11 dollar på Party och 5 eller 10 euro på Unibet. Citera
Henkeman Postad 5 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2006 Hej Jag spelar mycket SnG turneringar och skulle behöva läsa lite böcker för att förbättra mitt spel. Har efter att klickat runt här sett att många rekommender en bok av Harrington nu undrar jag vilken av hans böcker det är man ska köpa? Båda (eller alla tre om nån månad), det är en bok som är så tjock och fylld med smarrig kunskap att den är uppdelad i två volymer. Den tredje som kommer i sommar är en problem/quiz/fråge-bok som avslutning. Citera
hhenke Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Ser ut som det kommer en svensk översättning av Harringtons vol 1. ISBN: 9163608987 http://www.bokpris.com/9163608987 Citera
Axlsson Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Hej, Hade tänkt att köpa min första pokerbok. Spelar NL Holdem på 0,25/0,50. Har gått några hundra dollar plus men nu tänkte jag ta tag i det på allvar och köpa en pokerbok där jag får tips om strategier osv. Problemet är bara att jag inte vilken bok jag skall köpa? Har hört att "Holdem för avancerade spelare" av David Sklansky, men är det en bra första bok? Tacksam för svar! Citera
baller Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 läs pokerhandboken eller någon annan av de svenska basic böckerna som din första bok, det är bra att ha en grund att stå på innan man börjar läsa om "avancerade" teorier. Citera
Axlsson Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 läs pokerhandboken eller någon annan av de svenska basic böckerna som din första bok, det är bra att ha en grund att stå på innan man börjar läsa om "avancerade" teorier. Nämn några av de andra svenska basicböckerna... Citera
stenarn Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Ska köpa en turneringsbok, har hittils bara böcker som i princip bara behandlar CG-spel (ToP (grundläggande), SS2 och PL & NL poker). Det verkar som de flesta tycker att HoH 1+2 är de bästa turneringsböckerna. Det jag kommer spela är NL texas turneringar och PL omaha turneringar. Finns det några andra turneringsböcker som är värda att kika på? Citera
baller Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 skaffa harrington först, de står överst på listan... Citera
Slow_fox Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 En bok på svenksa som någon vet duger åt en NL CG lite MTT på nätet - lirat i 1år - spelar 0.5/1.0 1/2 $ - känner mig bra men inte allt för bra =) - Inte läst någon bok tidigare //tack i fall någon ger mej ett bra svar på bok och var jag kan köpa den! Citera
baller Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 http://www.poker.se/bokrecension.php?artid=618 Den här är boken för dig... Citera
carl_nica Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 http://www.poker.se/bokrecension.php?artid=618 Den här är boken för dig... Ja, fast det är ju främst en turneringsbok. Om du vill ha en NL Holdem Cash-game bok så NLHTP den enda som finns på marknaden. Den finns tyvärr inte än på svenska. Citera
carl_nica Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Förresten så kan du ju börja läsa Therory of Poker om du inte har läst några böcker tidigare... Den har översatts till svenska och heter Poker teori har jag för mig. Citera
baller Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 det finns fler nl cash böcker än så MEN de är inte på svenska, den boken jag förslog är det närmsta man kommer på svenska... (den behandlar även SNG situationer utöver MTTs dvs) Citera
ChRiiLLe Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 Skulle vilja ha tips på bra böcker för att lära mig spela NL bättre. Spelar just nu på NL50 men funderar snart på att gå upp till NL100. Skulle även vilja ha tips på om det finns några böcker som behandlar SnG:s då jag tänkt börja spela det lite mer också. Den enda bok jag just nu har tänkt köpa är Sklanskys Theory of Poker. Men skulle som sagt vilja ha tips på fler. Citera
Myssion Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 NL-böcker: No Limit Hold'em - Theory and Practice Pot-Limit and No-Limit Poker Mastering No-Limit Hold'em NL-kapitlet i SS/SS2 SnG-böcker finns det inga, det närmsta man kommer är Harrington, men han är ärligt talat lite ute och cyklar ibland när det gäller SnG-tips. Citera
AsiaCarrera Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 SnG-böcker finns det inga, det närmsta man kommer är Harrington, men han är ärligt talat lite ute och cyklar ibland när det gäller SnG-tips. Lite? Han är ute och cyklar ganska rejält IMO. En del av quizz-svaren är helt obskyra och definitivt inte up to date med dagens poker. Citera
Myssion Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 SnG-böcker finns det inga, det närmsta man kommer är Harrington, men han är ärligt talat lite ute och cyklar ibland när det gäller SnG-tips. Lite? Han är ute och cyklar ganska rejält IMO. En del av quizz-svaren är helt obskyra och definitivt inte up to date med dagens poker. Jag som bara ville vara snäll. Men visst, du har rätt. @ Harrington Citera
ChRiiLLe Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Tack Myssion Tänkte bara fråga också, är de här böckerna främst för 10manna eller 6manna bord? Har lirat rätt mycket 10manna men försöker gå ner på 6manna bord nu. Citera
jompa1 Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 NL-böcker: No Limit Hold'em - Theory and Practice Pot-Limit and No-Limit Poker Mastering No-Limit Hold'em NL-kapitlet i SS/SS2 SnG-böcker finns det inga, det närmsta man kommer är Harrington, men han är ärligt talat lite ute och cyklar ibland när det gäller SnG-tips. Du får gärna skriva med författarna till dessa böcker. Har bara koll på vem/vilka som skrivit två av dem. Citera
Katt3n Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Har sprungit och tröttnat på det jag läst nu och är på jakt efter någon ny bok som kan lätta upp hösten lite. Jag är intresserad av lite djupare områden, typ spelteori och liknande. Boken måste inte nödvändigtvis heta nåt med poker, utan får gärna tillhöra något angränsande ämne. Jag gillade "Weighing the odds" av King Yao och är främst intresserad av Limit Hold'Em För sakens skull så kan jag nämna att jag har bl.a. följande böcker: SSHE HFAP ToP SS2 Weighing the Odds in HoldEm Poker The Psychology of poker How good is your Limit Hold'Em Internet Texas HoldEm HoldEm Poker Gambling Theory and other concepts Harringtons böcker Texas Hold'Em Theory and Practice No-Limit and Pot Limit Poker Inside the Poker Mind ..plus en massa annat som jag inte kan komma på nu. Citera
stenarn Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Är på jakt efter en bok som kan ge lite tips för mitt cash-game spel. De böcker jag läst är ToP, PL & NL poker och SS2. Spelar främst texas och omaha, både SH och FR i NL/PL och PL. Någon som har ett bra tips? Var inne på TJ cloutiers och Tom McEvoys Championship.. men folk verkade inte gilla den så mycket. Citera
stenarn Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Jag tror inte jag kommer få något bra svar på föregående fråga, så jag får helt enkelt vänta tills Daniel Negreanu's bok kommer i början av nästa år. Är däremot också på jakt efter en bra bok som behandlar Omaha. Har letat men har inte sett Caiffones bok på något vettigt ställe. Finns det några andra böcker som är värda att hålla utkik efter? Denna bok ska tydligen vara den bästa i ämnet. Citera
Gunnfjaun Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Någon som "köpt" någon bok för ca 1000 FPP som är bra? De jag kan väla på är: The Book of Bluffs Fundamentals of Poker Kill Phil Hold'em Poker Ace on the River Citera
Trolldeg Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Ace on the River är lite halvmysig men inte särskilt lärorik. Citera
kfluffie Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Ace on the River Är en väldigt underhållande bok men jag tror inte den kommer förbättre ditt spel något märkvärt. Tar mer upp etikett i pokerrummet, hur din Sexualitet påverkar ditt pokerspel, din familj och ditt pokerspel etc. Många bra bilder och citat i boken och ett fåtal Handanalyser i slutet men inget som kommer öka ribban på ditt spel. MVH //KF Citera
Recommended Posts