thorin Postad 30 December , 2004 Rapport Postad 30 December , 2004 Denna handen lirade jag på en turnering häromdagen, jag blev förbannad, fattade inte hur han kunde syna. Spelar jag rätt och han är tomte, eller är jag fel ute? • Info Multiple Table Tournament No Limit, 75/150 • Stämning Ingen uppfattning alls, hade precis blivit flyttad dit. • Stackar Min var ca 7200, hans var på ca 5500. • Hålkort Gtx: A 6 thor1n: A K • Preflop AABullit : Posts small blind 50.00 Saragulko : Posts big blind 100.00 freddyfinger : Folds Messiah77 : Folds roglaystad : Folds thor1n : Raises for 400.00 blp123 : Folds godisgreken : Folds whufc1690 : Folds blyfot (Dealer) : Calls for 400.00 * Att han ens synar tycker jag är konstigt AABullit : Folds Saragulko : Calls for 300.00 • Flop [ 5 6 7 ] Saragulko: Checks thor1n: Bets 888.00 blyfot: Calls for 888.00 Saragulko: Folds • Turn [ 2 ] thor1n: Bets 2400.00 *Här ville jag inte fega ur utan fortsatte betta för att få honom att folda om han letade kort på floppen. blyfot: Calls for 2400.00 • River [ 9 ] thor1n: Checks blyfot: Checks • Showdown thor1n: A K 9 7 6 - No Pair blyfot: 6 6 A 9 7 - One Pair * RP - QoS * Citera
jezaja Postad 30 December , 2004 Rapport Postad 30 December , 2004 Visst att han synar från början kanske inte är riktigt smid (dock har han position och hade kunnat ta denna potten från dig så mkt simplare om han hade velat), men sedan tycker jag det är du som spelar lite fel. 1250 i potten på floppen, du bettar 888 <- sådana bet tyder ofta på bluff när någon anstränger sig att skriva in siffror manuellt. Du vill vinna den där om du har bäst hand, synar så bör man misstänka att man är slagen. Här ville jag inte fega ur utan fortsatte betta för att få honom att folda om han letade kort på floppen. Letade kort på den floppen, väldigt farlig faktiskt. Alla låga suited connectors träffar något där! ~3000 i potten du bettar 2400, det ger honom cirka 1600 kvar... ska du bluffa där så får du nog göra det med hela stacken så han får svårare beslut. Det fina med AK är att man kan släppa den om man inte träffar, check-fold är nog mer lämpligt här. Väldigt svårt o veta om dom släpper något dom träffat alls eftersom du inte vet vad det är för spelare. Är det en $1-turnering så är det kanske dumt o bluffa medans om det är en $500 freezeout så släpper folk mer händer i det läget. Citera
Recommended Posts