Gå till innehåll

Vem av de? de sid 95  

45 medlemmar har röstat

1. 1. Vem av de? de sid 95

• Christie
      31
    • Helena
      14

Recommended Posts

Postad
Jag menar att visst kan Ola spela PLO, men han överdriver sin egen duktighet i spelet med några 100%, som ni säkert märker när han sitter ena dagen och "Alla är så dåliga på crypto" och nästa:"Gulade just cryptorullen".

Utesluter det ena det andra? Med tanke på att Cryptorullen bestod av fem inköp, så är det lättbustat.

Sen har vi helt olika filosofi till spelet, det har jag märkt. Du älskar coinflips (men whinar när dom inte går din väg). Jag gillar inte coinflips.

Kunde inte satt ned fingret bättre än Othello gjorde ovan. Det är tragiskt att se att du ligger 32k upp på månaden och förlorar 8k på två dagar och beter dig som hela världen är emot dig. Kan du inte ha en sund inställning till pengar så ska du nog inte pyssla med poker. Eller i alla fall gå ner ett par tre nivåer. Du är priviligerad att få hålla på med något som du tycker är skoj, och dessutom kan tjäna bra med pengar. Alternativet hade mycket väl kunnat vara att du stått och stekt hamburgare på Mc Donalds för en månadslön på 12000 kr. Innan skatt.

• Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Sen så tror jag inte undersköterskor heller gillar att förlora en del av sin inkomst på beats?

Det här var bland det dummaste jag har läst. INKOMST? BEATS!? Du förstår knappast den statistiska delen av poker, eller den ekonomiska delen av lönearbete.

Postad

När jag läser era HHs (dvs ni som spelar 3/6 och 5/10 PLO) tycker det verkar som Omaha på högre nivåer mest går ut på att få in pengarna på floppen och se vem som drar ut, är det så?

Postad
jo, men risken att jag gular UB-kontot är rätt stor om jag fortsätter med 5/10 .

blev exakt 3 regnbågar, som var kvoten man fick ta. :-)

Hökensås?

/Patfor

Postad

man slår om med drag speciellt checraisar med bra eller semibra drag för att få bort händer, ej för att få syn och ha nära till en coinflip.

Postad

Jag var ute i lördags och fångade lite regnbåge också, var var du? Vad tog regnbågen där, något särskilt som var bra?

Du får inte sluta med bloggandet, keep it up.

Postad
Jag förstår hur du tänker och synen på pengar som de flesta här har är helt rubbad, MEN en del av poängen med att ha en dagbok är att man får skriva precis vad som helst och ventilera sina känslor. Att man skulle behöva censurera sig för att inte reta upp andra känns lite...sjukt.
Självklart får man skriva vad man vill, men poängen är att man kan få feedback och utvecklas, vill man inte ha det eller tycker man att reaktioner på det man skriver suger kanske man skall skriva sin dagbok i notes istället. :D
Postad

Jens för böveln! Det är därför din dagbok är så intressant, du whinar över dina förluster och överreagerar ännu mer på dom trots att du gör grova pengar på pokern. Är ju ingen nyhet att pokerbratsen lever i en värld där pengar byter ägare som gör oss lönearnbetare svimfärdiga. Du har ju hela min pokerrulle inne på ett enda bord och vinner motsvarande hela min skattade årsinkomst på en månad, den har jag ändå jobbat 1700h för...:shock: Att sedan tjura ihop för att Ola hackar lite på dig är ju att låta honom vinna, inte ens split på den! :lol:

Se nu till att starta upp denna dagboken igen, för det är tomt utan den! Jag ska se till att den konstant är på förstasidan tills du tar upp bollen igen!

Mvh Patfor

Postad
Othello

Har helt rätt, som typ alltid. Lite därför jag inte skriver så mycket mer. Känns som jag bara sitter och klagar. Dessutom Får jag väldigt begränsad feedback på händer jag postar, samtidigt som jag inte vill lägga ut/berätta om mina favoritmoves för allmänheten. Ingen mår bättre av att höra att jag mår dåligt efter att ha bränt 67000/175000 sek på 3 dagar, så i framtiden ska jag hålla det för mig själv.

Självklart får man skriva vad man vill, men poängen är att man kan få feedback och utvecklas, vill man inte ha det eller tycker man att reaktioner på det man skriver suger kanske man skall skriva sin dagbok i notes istället.

Ska jag klistra in 3 A4 sidor med: "Åhhhh....Grrrr.....Morrr..Din jäkel!!" etc? :-D

När jag läser era HHs (dvs ni som spelar 3/6 och 5/10 PLO) tycker det verkar som Omaha på högre nivåer mest går ut på att få in pengarna på floppen och se vem som drar ut, är det så?

Det gäller att hålla sig på rätt sida, stoppar du in 1000 ggr som 55/45 så ger det i längden mycket mer än att stoppa in som 45/55 1000 ggr.

Att man skulle behöva censurera sig för att inte reta upp andra

Det är ju sverige, eller hur? :-)

Utesluter det ena det andra? Med tanke på att Cryptorullen bestod av fem inköp, så är det lättbustat.

Sen har vi helt olika filosofi till spelet, det har jag märkt. Du älskar coinflips (men whinar när dom inte går din väg). Jag gillar inte coinflips.

Jag pushar marginella edges. se svaret på gaffelns inlägg ovan.

Kunde inte satt ned fingret bättre än Othello gjorde ovan. Det är tragiskt att se att du ligger 32k upp på månaden och förlorar 8k på två dagar och beter dig som hela världen är emot dig. Kan du inte ha en sund inställning till pengar så ska du nog inte pyssla med poker. Eller i alla fall gå ner ett par tre nivåer. Du är priviligerad att få hålla på med något som du tycker är skoj, och dessutom kan tjäna bra med pengar. Alternativet hade mycket väl kunnat vara att du stått och stekt hamburgare på Mc Donalds för en månadslön på 12000 kr. Innan skatt.

Det är tråkigt att se att du inte ens bemödar dig att ta reda på fakta innan du klankar ner på mig. Det var 25k innan jag förlorade 10 av de.

40% istället för 25% som du säger.

Nej, alternativet hade varit att jag inte tagit ett sabbatsår från min kemiingenjörsutbildning och idag hade haft ett jobb inom miljösektorn på ett företag. Men du har rätt i att pokern är roligare, ibland.

Och jag kan tänka mig att du inte tycker jag är en bra omahaspelare, och det får du tycka.

Edit: OkOk på forumet erkände visst att det var han som hävdar att han är Gdaily på nätet skickade han PM om.

Sen har du rätt i det du säger att jag överreagerar på resultaten, det kan vara för att jag just gått upp i nivå. Om du läser ett par sidor tillbaka skrev jag något liknande:

"Ska testa på lite högre nivåer ett tag framöver"

Kanske inte exakt citat, men något liknande.

Jag var ute i lördags och fångade lite regnbåge också, var var du? Vad tog regnbågen där, något särskilt som var bra?

Du får inte sluta med bloggandet, keep it up.

Jordgölen :mrgreen:

En liten sjö mellan boxholm och malexander. Lite av min standardregnbågsfiskesjö.

Patfor

Jag kan inte se förstasidan ändå. :)

primabq6.th.jpg

Primaresultat för en månad tillbaka.

2PTBB/100 säger det mesta.;-)

- Kockajavel sitting in seat 1 with $600.00 [Dealer]

- Djens83 sitting in seat 2 with $1741.88

- BeerHunter1 sitting in seat 3 with $1186.50

- zyrygon sitting in seat 4 with $1795.87

- Kalastaja1 sitting in seat 5 with $1927.64

- MrB2 sitting in seat 6 with $322.00

Djens83 posted the small blind - $5.00

BeerHunter1 posted the big blind - $10.00

Kalastaja1 posted to play - $10.00

** Dealing card to Djens83: 8 of Diamonds, Queen of Hearts, 10 of Clubs, Jack of Hearts

zyrygon called - $10.00

Kalastaja1 checked

MrB2 raised - $60.00

Kockajavel folded

Djens83 called - $60.00

BeerHunter1 raised - $265.00

zyrygon called - $265.00

Kalastaja1 folded

MrB2 went all-in - $262.00

Djens83 called - $322.00

BeerHunter1 called - $322.00

zyrygon called - $322.00

** Dealing the flop: 10 of Spades, 9 of Spades, 5 of Hearts

Djens83 checked

BeerHunter1 checked

zyrygon bet - $1303.00

Klurig hand....

.....

- SayYoureSry sitting in seat 1 with $3589.43

- Sofia80 sitting in seat 2 with $347.76

- yokomono sitting in seat 3 with $802.00

- Kalastaja1 sitting in seat 4 with $2437.16

- zyrygon sitting in seat 5 with $1002.00

- Djens83 sitting in seat 6 with $1714.26 [Dealer]

SayYoureSry posted the small blind - $5.00

Sofia80 posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Djens83: Ace of Clubs, Jack of Diamonds, 10 of Diamonds, 7 of Clubs

yokomono raised - $20.00

Kalastaja1 folded

zyrygon called - $20.00

Djens83 called - $20.00

SayYoureSry called - $20.00

Sofia80 called - $20.00

** Dealing the flop: Ace of Diamonds, King of Clubs, 8 of Clubs

SayYoureSry checked

Sofia80 checked

yokomono checked

zyrygon bet - $100.00

Djens83 called - $100.00

SayYoureSry folded

Sofia80 folded

yokomono folded

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

zyrygon bet - $300.00

Djens83 raised - $1200.00

zyrygon went all-in - $582.00

60/40 favorit mot topset på turn, det är inte ofta.

Postad
- Kockajavel sitting in seat 1 with $600.00 [Dealer]

- Djens83 sitting in seat 2 with $1741.88

- BeerHunter1 sitting in seat 3 with $1186.50

- zyrygon sitting in seat 4 with $1795.87

- Kalastaja1 sitting in seat 5 with $1927.64

- MrB2 sitting in seat 6 with $322.00

Djens83 posted the small blind - $5.00

BeerHunter1 posted the big blind - $10.00

Kalastaja1 posted to play - $10.00

** Dealing card to Djens83: 8 of Diamonds, Queen of Hearts, 10 of Clubs, Jack of Hearts

zyrygon called - $10.00

Kalastaja1 checked

MrB2 raised - $60.00

Kockajavel folded

Djens83 called - $60.00

BeerHunter1 raised - $265.00

zyrygon called - $265.00

Kalastaja1 folded

MrB2 went all-in - $262.00

Djens83 called - $322.00

BeerHunter1 called - $322.00

zyrygon called - $322.00

** Dealing the flop: 10 of Spades, 9 of Spades, 5 of Hearts

Djens83 checked

BeerHunter1 checked

zyrygon bet - $1303.00

Klurig hand....

Kan det inte vara läge att själv pusha in degen direkt... 7, 8, Q, K för stegar samt toppar... slipper man ju ta ett tufft syn-beslut och du kommer ju i princip aldrig vara helkall om nu nån synar.

Edit: Siiiiiggh... jag var trea på bollen... skjut mig

Postad
Jo, den borde pottas rakt av. däremot har jag aldrig hävdat att jag spelar perfekt alla potter.

Det har heller aldrig någon annan gjort.

hmm det där blev fel.

Det jag menade var att ingen annan påstod att du sagt att du spelar alla potter rätt:P

Postad

Kul du lyssnar på mig Djens! Vi Motalabor är så j-vla trevliga så man kan bara inte låta bli att lyssna på oss! 8-)

Skulle gärna kommentera dina Omahahänder, men fattar ju inte ett jota av hur många outs man har i förhållande till favoritskap. Dessutom är du ju på en nivå som jag inte ens behärskar i NL! :lol:

Kanske förståndigt att inte visa alla händer för fi, med tanke på att du har minst en här...:-) En viss pokerspelare från Lapphelvetet som var krönikör för en stor liberal kvällstidning mörkade ju sina spel rejält i sina krönikor.

Det som är så kul med dagböckerna från storgrindernas är att få en inblick i det spelet som vi alla andra drömmer om. Johan och Mats var oxå intressanta innan de lade bloggandet på hyllan. Liksom lite skillnad att kunna läsa, kommentera och kunna få feedback från någon live jämfört med att titta på Pokermijonen eller dyligt. Är väl därför bl.a jag lägger en sjukt massa tid här på forumet.

Hoppas du fortsätter blogga, vore nice, nice, supernice!

/Patfor

Postad

Det var på prima, men troligen var det enbart mot mig för att tilta mig i chatten.

Det jag menade var att ingen annan påstod att du sagt att du spelar alla potter rätt:P

Nepp, och det kanskle lät some tt surt svar, det var det inte :-)

Menade mer att "Här klantade jag mig" men det ändå var en jobbig hand.

Och varför har jag installerat firefox egentligen?

E man PF torsk så är man :rolleyes:

Postad

visst verkar det vara ett kul spel :-D

Postad

Ser att jag tappat i betyg, och om jag ändå ska fortsätta skriva.

Vad vill ni egentligen se här i dagboken?

Snygga bluffar?

Dåliga syner?

Tiltspel?

Klagandes?

resultat?

Fyllehistorier?

Toksjuka beats

Jaja, antar det är ni (läsarna) som bestämmer.

Och nej, mina standardfavvomoves kommer jag inte lägga ut då det känns som det är de som skiljer mig från en standardgrinder.

Postad
Ser att jag tappat i betyg, och om jag ändå ska fortsätta skriva.

Vad vill ni egentligen se här i dagboken?

Snygga bluffar?

Dåliga syner?

Tiltspel?

Klagandes?

resultat?

Fyllehistorier?

Toksjuka beats

Jaja, antar det är ni (läsarna) som bestämmer.

Och nej, mina standardfavvomoves kommer jag inte lägga ut då det känns som det är de som skiljer mig från en standardgrinder.

Svåra händer

Omahahatips

Postad

Behållningen för mig som inte spelar Omaha bra är så klart den sköna blandningen av klagande och tiltätande. Även matpassionen i allmänhet. Händerna känns mest som reklampauser i TV. :-)

• Skapa nytt...