Gå till innehåll

FiskNils lirar igen!


FiskNils

Recommended Posts

Hann inte med någon summering av igår, men lägger in resultatet och kan väl säga att jag var otroligt kall sista 40 min jag spelade. Var knappt inblandad i en pott över $10 och backade ca $65 på den tiden. Men i övrrigt var det ganska mycket action igår kväll och jag gick plus och spelade stabilt.

 

Idag började jag där jag slutade igår, inga stora potter utan bara massa små som jag oftast förlorade. Största potten jag spelade var när jag floppade kåk med 44 på brädan 554. Hamnade då all in på floppen mot fi som hade 54.

Sen nu senaste timme jag spelade så kom jag tillbaka lite och vann bl.a en stor pott med QQ mot två spelare som hade färgdrag och rr-färgdrag :shock: Dock så hade ingen av dom full stack, men ändå..

 

4/12: +$67 3h 50min

5/12: -$22 3h 25min

 

BR: $2194

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tilten släppte och jag kände mig lugnare nu lite senare på kvällen. Jobbade mig tillbaka och låg plus ett inköp t.o.m. Men nu hade jag total korttorka sista session, som jag alltid tycker att jag har dagens sista session, så det blev i princip +-0 till slut. Det får jag dock vara nöjd med för det kändes som att den här dagen kunde slutat riktigt illa, men jag hann sluta i tid när jag kände av tilten förut och när jag bara fick lugna ner mig så var det inga problem att spela.

 

6/12: -$1 2h 25min

 

BR: $2193

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När hade du tänkt gå upp till NL100 ? Eller du har inga mål för det? =)

 

Beror lite på om jag lägger in bonuspengarna den här månaden eller fortsätter ta ut dom. Jag vill ha $3000 i rullen minst iaf. Det som är bra med att gå upp är att jag tvingas utveckla mitt spel, medan man kan bli bekväm av att spela på samma nivå för länge.

 

Fast varje gång jag börjar fundera på att gå upp i nivå så brukar jag backa på den den nivån jag spelar.. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inga tips för bonusar som kan lösas hyffsat lätt med NL20/NL25 ? =)

 

Nja, du skulle gjort ladbrokes reload. Den var lätt på låga nivåer. Har du gjort sign up bonusarna på party, empire, ladbrokes och Bet365?

 

____________________________________________________________

 

Liret idag har börjat dåligt. Jag har tyckt att jag spelat weaktight senaste dagarna och därför började jag idag försöka spela nån slags hjältespel som jag absolut inte tror är ev+ för mig. Jag spelar som bäst när jag har lugnet inom mig och det hade jag inte nu. Jag ska inte leta lägen att vinna potter, utan lägen ska komma till mig. Backet blev inte så farligt, -$53, men de viktiga är att jag har lugnet när jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ganska myckt spel idag och jag hittade tillbaka till mitt vanliga, lugna spel också. Var nere på -$110 och vände innan jag fick vinna några potter och jobbade mig upp nästan ett inköp plus för att sen sluta i pricip +-0.

Jag är ändå nöjd med dagen då jag förlorade AA mot KK preflop all in och fick delning med KK mot JJ preflop all in. Också nöjd med att jag spelade så pass mycket med bra koncentration och disciplin.

 

 

8/12: -$2 4h 50min

 

BR: $2232

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit bet365bonusen, satte in pengar på Potraiser igår, €200 bonus efter 1500vip, tog 49 st på 250 händer igår :P så tar nog sin lilla tid

 

Ska vänta med empirebonusen och partybonusen tills jag har $500.. På ladbrokes måste man ju spela igenom bonusen och sånt för att ta ut den när man väl har fått den.. de är inte så kul =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit bet365bonusen, satte in pengar på Potraiser igår, €200 bonus efter 1500vip, tog 49 st på 250 händer igår :P så tar nog sin lilla tid

 

Ska vänta med empirebonusen och partybonusen tills jag har $500.. På ladbrokes måste man ju spela igenom bonusen och sånt för att ta ut den när man väl har fått den.. de är inte så kul =/

 

 

Du behöver inte omsätta bonusen på ladbrokes. Det kan jag garantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag går det verkligen motigt. Hittar inga bra händer/träffar och har hamnat i dåliga situationer med mina halvbra träffar. Men så här är det ju ibland. Har haft några halvsega dagar nu där jag inte haft det lilla flytet som behövs.

 

Nu står annat än poker på schemat, vilket passar bra nu när det känns som att det mesta går emot idag. Förhoppningsvis blir det inte alltför hårt idag så man klarar att spela hyfsat koncentrerat imorgon.. :)

 

 

9/12: -$68 1h 45min

 

BR: $2164

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man måste spela igenom den säger dom...

 

"8. Din bonus måste spelas igenom minst en gång på Ladbrokes poker innan den kan tas ut."

 

Jo jag vet att det står så, men testa att ta ut iaf. Lovar att det inte blir några problem. När jag gjorde den så frågade jag t o m supporten om man verkligen var tvungen att omsätta den och dom sa att det var fel och att dom skulle ta bort den punkten.

 

Det var samma krav när jag gjorde reloaden på ladbrokes, men det var inga problem att ta ut utan att omsätta. Har polare som också tagit ut degen utan att omsätta. Så det är lugnt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en timme nu och jag var återigen totalt iskall. Inte på nåt av mina fem bord fick jag upp stacken över $60 och ändå reloadar jag så fort jag går under $45. Förlorade å andra sidan inte mer än $10 i nån pott heller, det är ju fördelen med att inte få några kort! :) Men blödde hela tiden och backade $70.

 

Riktig tråkigt att spela såna här sessioner. Ett av mina mål är att inte påverkas av att det går tungt. Får nog ta tag i Zen-boken som jag har slarvat lite med senaste tiden.. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har legat lite lågt senaste dagarna. Spelade dock igår och tyckte det gick helt okej. Hade dock lite otur/dålig timing och slutade lite back ändå.

Idag blir det spel på Party då jag ska göra december reloaden där. Har inte gått så bra på party sen jänkarna stängdes ute. Får hoppas att jag kan bemästra det bättre denna gång. Positivt med Party är också att det är lätt att få bra HH:s från dom!

 

10/12: -$70 1h

12/12: -$11 3h

 

BR: $2083

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har legat lite lågt senaste dagarna. Spelade dock igår och tyckte det gick helt okej. Hade dock lite otur/dålig timing och slutade lite back ändå.

Idag blir det spel på Party då jag ska göra december reloaden där. Har inte gått så bra på party sen jänkarna stängdes ute. Får hoppas att jag kan bemästra det bättre denna gång. Positivt med Party är också att det är lätt att få bra HH:s från dom!

 

10/12: -$70 1h

12/12: -$11 3h

 

BR: $2083

 

Nice, kasta upp lite HH:s så lovar jag att komma med briljanta kommentarer :D

Annars tycker jag nästan party är ännu fiskigare än tidigare med många kassa fransmän, tyskar etc. Många är grymma synfiskar så man får vara beredd på att bli utdragen, men samtidigt kan man värdebeta marginella händer i många situationer. Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska tungt även idag. Liten svacka verkar jag vara inne i. Har svårt att bedöma om jag spelar sämre eller om det är korten som inte faller min väg. Låg faktiskt plus, men KK mot AA preflop all in och lite annat förstörde det. Femte raka minusdagen nu, även om det inte är några monsterback vi talar om. Hoppas man kan vända trenden imorgon!

 

Angående HH:s så väntar jag på att Party ska maila dom till mig. Får se om jag hinner få dom idag, annars postar jag imorgon.

 

13/12: -$36 2h 40min

 

BR: $2047

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum jag är då. Har en annan mail till Party så HH:s hade kommit redan igår såklart. Dessutom fick jag inte med den handen som jag helst ville ha. Men har en hand här som jag undrar lite över. Att jag checkar floppen kan ju diskuteras. Jag brukar inte göra det nuförtiden, men gjorde det nu för att gillra fälla för eventuella tvåpar eller set. I efterhand kan jag tycka att mitt resonemang är dumt för att jag ändå troligen kommer att få bra action mot dessa händer.

 

Och sen när brädan parar sig på river och han check-raisar all in, vad göra då? Kommer med resultat och mina tankar kring beslutet när/om jag fått nåt svar.

 

Seat 1: HERO( $61.05)

Seat 2: Slarvid ( $32.40)

Seat 3: proudcastle ( $57.30)

Seat 4: DeeJay_88 ( $49.75)

Seat 5: Mattias447 ( $35.55)

Seat 6: siki13 ( $36.75)

Mattias447 posts small blind (0.25)

siki13 posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ah, Th ]

HERO calls (0.50)

Slarvid folds.

proudcastle folds.

Mattias447 calls (0.25)

siki13 checks.

** Dealing Flop ** : [ 8h, 6h, Jh ]

Mattias447 checks.

siki13 checks.

HERO checks.

** Dealing Turn ** : [ 3s ]

Mattias447 checks.

siki13 bets (1.50)

HERO raises (4.50) to 4.50

Mattias447 folds.

siki13 calls (3)

** Dealing River ** : [ 8d ]

siki13 checks.

HERO bets (6)

siki13 raises (31.75) to 31.75

siki13 is all-In.

HERO ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade iallafall foldat river .. Han kan ju ha 86, j8,83,33,66.. ja i stort sett vad som helst..

 

Du gör det väldigt svårt för dig genom att inte höja preflop, ska du spela handen och är först in i potten tycker jag man ska höjja. Dels för att ta initiativet i potten och samtidigt bygga upp potten. När man höjer innan floppen och tex skulle syna så lägger dom sig ofta mot en CB.. Om ingen skulle syna preflop så har du ju ändå vunnit blindsen och det är ju i längden bra..

 

Detta är vad jag tycker iallafall.. sen vet jag inte om det är "rätt" men så försöker jag spela iallafall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

toebjoern+MrAnton: Hade helt missat att jag inte höjde först in här. Klart jag ska göra det. Förut höjde jag allt först in, men på senare tid så har jag slutat göra det med låga pockets eftersom jag tycker att det är för dåligt värde i CB på det sajter jag spelat. Det har nog smittat av sig så jag blivit försiktigare med andra händer också. Att jag inte höjer ATs först in är ju riktigt uselt. Bra med påminnelse! :)

 

Angående river-beslutet så har jag ingen read. Men jag tror mycket väl att fi kan spela set eller tvåpar som blir kåk på rivern så som fi nu spelar.

Jag foldade rivern och det stinker kåk här tycker jag. Visst kan jag slå lägre färg, men det känns inte så troligt att han ska check-raisa färg när brädan parar sig.

 

Mitt spel i handen är ju dock inte speciellt bra. Blir ju så mycket pga att jag inte höjde preflop. Helt klart är att jag måste börja spela mer aggressivt igen.

 

Tack för kommentarerna! Det hjälper verkligen. Har ni mer att tillägga nu när ni vet mitt riverbeslut så gör gärna det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom så tilten på besök hos mig. Var smått förbannad och irriterad redan när jag satte mig för att spela. Det i kombination med att jag har fem röda dagar bakom mig gav ju inte direkt de bästa förutsättningarna. Sen så har jag marginalerna emot mig under spelet idag också. Hamnar i dåliga situationer hela tiden. Men så till handen som gjorde att det blev för mycket.

 

Jag har QQ och höjer pre, med tre synare. Floppen kommer J9x och jag bettar ut, får omslag av en motståndare. I det här läget kan jag myccket väl tänka mig att slänga i vanliga fall, men lite halvtiltad så ställer jag in. Turn kommer J och river A. Dags att visa korten och fi har A9. Ridå..

 

Sjätte minusdagen på rad nu och jag funderar på om jag verkligen klarar att vända den trenden genom att bara fortsätta spela. Kanske måste ta ett break nu och på nåt sätt nollställa hjärnan för jag är klart påverkad av att det har gått dåligt senaste tiden. Hade tänkt att spela mycket nu ett tag och sen ta break till 1 jan, men det är kanske bäst att ta breaket nu och sen kanske ett kortare uppehåll innan årsskiftet. Ska räkna lite på hur mycket jag måste spela för att bli klar med dom bonusar som jag har planerat att jobba klart denna månad så får vi se.

 

Nu börjar min dåliga svit att synas även i rullen. Dock ingen kris på nåt sätt om jag bara kan sluta förlora dag efter dag.

 

 

14/12: -$84 55min

 

BR: $1963

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...