VikingSW Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag har haft bra flyt på det här bordet och gör en lös syn preflop. -Mahatmah- är 20/9/4 efter ungefär 200 händer. Några frågor: 1) Jag antar att jag inte har implicita odds för min syn preflop, men hur exakt resonerar ni för att uppskatta om ni har tillräckliga odds att syna i liknande lägen? 2) Jag spelar nästan aldrig händer sakta men den här floppen känns verkligen ofarlig. Vad tycker ni ok syn eller skulle jag höjt? 3) På turn är det dags att valuebetta, men åker på en fet reraise. Vad göra? Texas Hold'em No Limit EUR 1/2 Players(max 6): --zlatte-- (EUR 247.65 in seat 1) Hero (EUR 395.12 in seat 2) MunzeKonza (EUR 325.05 in seat 3) Thi_Swede (EUR 168.75 in seat 4) -Mahatmah- (EUR 203.50 in seat 5) Frippzone (EUR 81.50 in seat 6) Dealer: -Mahatmah- Small Blind: Frippzone (1.00) Big Blind: Hero (2.00) Hero was dealt: 5h - 6c MunzeKonza Fold Thi_Swede Raise (7.50) -Mahatmah- Call (7.50) Frippzone Call (6.50) Hero Call (5.50) Flop Jh - 6h - 5d Frippzone Bet (12.00) Hero Call (12.00) Thi_Swede Fold -Mahatmah- Call (12.00) Turn Jh - 6h - 5d - 4d Frippzone Check Hero Bet (35.00) -Mahatmah- Raise (95.00) Frippzone Fold Hero ? Citera
Stinkbock Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Tittade inte så jättenoga men kan konstatera detta: Synen på floppen är katastrofal. Stort raise gogo Mkt möjligt att du lät mahatmah dra till en stege. Eftersom du inte raisade på floppen har du ingen aning om var du är i handen och måste slänga. Citera
Mr.Tony Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Men på turn han frågar vad man ska göra ;P Ngn read? svårt läge, men tror inte man slår så mkt, om han inte gambla lite me o slowa AJ lr ngt? enda du slår.. men fold gäller nog Citera
J0urneyMan Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag kan inte se något annat alternativ än att folda turn här. Jag spelar nästan aldrig händer sakta men den här floppen känns verkligen ofarlig. Vad tycker ni ok syn eller skulle jag höjt? Det här är ett stort felresonemang. Ni är fyra personer som ser floppen med två stycken hjärter samt en connector i lagom storlek som öppnar för gutshotdrag samt open-ender. Eftersom floppen innehåller flera drag så har du dessutom goda möjligheter att få in mer pengar av drag. Citera
dlinder Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 2) Jag spelar nästan aldrig händer sakta men den här floppen känns verkligen ofarlig. Vad tycker ni ok syn eller skulle jag höjt? Hur ser en farlig flopp ut för dig om en med dubbla drag är ofarlig? Citera
Snusarn Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 2) Jag spelar nästan aldrig händer sakta men den här floppen känns verkligen ofarlig. Vad tycker ni ok syn eller skulle jag höjt? Hur ser en farlig flopp ut för dig om en med dubbla drag är ofarlig? 9hThJh anses kanske på gränsen till småfarlig. Annars är det mesta ofarligt verkar det som. Edit: jag menar alltså att det här är en så farlig flop man kan få med bottom two. Citera
brut Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 1) Uppskattar ungefär hur mycket fi kan betala av. Jag vill ha en bra read på fi om jag ska spela. Sedan om timingen är den rätta spelar jag handen 2)Bet flopp. Dels för att inte bli utdragen, dels för värde. Man kan räkna med att få syner av sämre händer här. 3) Fold. Vilken hand du slår raisar han med här förutom en bluff. TP, overpar rasar han på floppen och inte på turn. J4? Det finns ju så många fler händer han kan ha som piskar upp dig. Citera
VikingSW Postad 12 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Det här är ett stort felresonemang. Ni är fyra personer som ser floppen med två stycken hjärter samt en connector i lagom storlek som öppnar för gutshotdrag samt open-ender. Eftersom floppen innehåller flera drag så har du dessutom goda möjligheter att få in mer pengar av drag. Vet inte vad jag tänkte här. Naturligtvis är det en dragvänlig flopp. Vad vore ett bra belopp att betta här? Pokerteoretiskt antar jag att det ska vara så lite så att Fi antas syna men samtidigt så högt så att man inte ger dem rätt odds för dragen. Så runt halv pott vore ok med en Fi, men nu när det är en multiway pott så kanske ett pottbett bättre. Vad tycker ni? Citera
Emilio Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Inget fel att beta över pott tycker jag. Citera
kebabarulla Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 jag förstår inte hur du tänkte på nån av gatorna, raise flop rejält, 2 hjärter och 2 connectors kan det bli värre? du slår ingenting, jo ok AJ, men detta är en lätt fold. Citera
beachalban Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 jag förstår inte hur du tänkte på nån av gatorna, raise flop rejält, 2 hjärter och 2 connectors kan det bli värre?du slår ingenting, jo ok AJ, men detta är en lätt fold. What about AA, KK och QQ? Kanske ganska orimliga händer men ändå. Förmodligen fold dock. Citera
kebabarulla Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 jag förstår inte hur du tänkte på nån av gatorna, raise flop rejält, 2 hjärter och 2 connectors kan det bli värre?du slår ingenting, jo ok AJ, men detta är en lätt fold. What about AA, KK och QQ? Kanske ganska orimliga händer men ändå. Förmodligen fold dock. tror mahatman skulle reraisat med dessa händer preflop, men möjligt endå. Citera
cOP Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 jag förstår inte hur du tänkte på nån av gatorna, raise flop rejält, 2 hjärter och 2 connectors kan det bli värre?du slår ingenting, jo ok AJ, men detta är en lätt fold. What about AA, KK och QQ? Kanske ganska orimliga händer men ändå. Förmodligen fold dock. Att han först bara synar pre och sedan flatcallar bakom två med AA, KK, QQ på den floppen? Det känns som du försöker sätta kort vi kan slå i hans hand och inte analysera situationen. Fold på turn tycker jag. Citera
beachalban Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 jag förstår inte hur du tänkte på nån av gatorna, raise flop rejält, 2 hjärter och 2 connectors kan det bli värre?du slår ingenting, jo ok AJ, men detta är en lätt fold. What about AA, KK och QQ? Kanske ganska orimliga händer men ändå. Förmodligen fold dock. Att han först bara synar pre och sedan flatcallar bakom två med AA, KK, QQ på den floppen? Det känns som du försöker sätta kort vi kan slå i hans hand och inte analysera situationen. Fold på turn tycker jag. Läs om vad jag skrev. Citera
Recommended Posts