Jarnkamin Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Expekt hade nåt fel på sin handhistorik så jag drar det lite kort: 4 kvar i 10-manna SnG, bubbelspel alltså. ganska jämna stackar, typ: Hero 3400 BB Fi1 4000 UTG Fi2 4200 UTG+1 Fi3 3400 SB Blinds 400/800 Fi1, Fi2 foldar. SB har varit TAG tidigare under spelet men löst upp sitt spel på slutet. Jag har nog TAG-image men också löst upp spelet på slutet. SB går all in. Jag sitter med 99. Vad göra? Enkel syn? Citera
sulla Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Du är ju garanterat favorit, frågan är bara med hur mycket, risken är ju att du får se 2 överkort. Jag hade tagit synen, men inte säker på att det är rätt. Citera
toompa84 Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Om du upplever bordet som passivt och du känner att du kan dominera det (blindssteal) så kan du ju folda... Det är ju trots allt bubblan... Tror det är Howard Lederer som förordar att man ska sikta på 3e platsen i SnGs (ITM) och därifrån spela aggressivt som bara den.. Om du känner att bordet är oberäkneligt så bör du nog syna, du lär inte hinna få en bättre hand att syna en all in med i detta läget. Om du synar och vinner så har du goda möjligheter till vinst av hela SnGn med din stora markerstapel... Citera
bzkt Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Enkel syn, du har 4BB kvar i stacken. No-brainer-syn. Citera
Jarnkamin Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 jo tänkte först att det skulle vara en enkel syn, sen satt han med JJ, men det är väl sånt som händer antar jag Vad skulle ni syna med i liknande läge på bubblan? 77+, A8+, KJ+ eller? Citera
bzkt Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Det beror på vilka händer fi kan tänkas ställa med. Citera
Relativitet Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Med tanke på stackdjup så äre bara att trycka på call o blunda Citera
qwerty Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jobbigt läge men med en stack på under 5 BB så skulle nog jag också ha synat ca 70 procent av gångerna Mycket beror ju på hur övriga Fi har spelat. Gränsen för syn i det läget skulle nog för mig gå vid 77+, AT+, KT+. Citera
Svinto Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jobbigt läge men med en stack på under 5 BB så skulle nog jag också ha synat ca 70 procent av gångerna Varför inte 100% av gångerna så slipper du lägga dig som favorit övriga 30? Det är ju knappast så att det finns nån anledning att variera spelet i detta läge. Tight spel på bubblan är jättedåligt. Visst, du kommer kanske itm oftare men du kommer att komma trea alldeles för ofta. Citera
Myssion Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Tight spel på bubblan är jättedåligt. EDIT: I den här handen är det toksyn förstås. Citera
Juster Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Lägger aldrig 99 där. Måste till action från två spelare innan för att jag ska folda. Alternativt att nån sitter med typ 800 marker kvar. Citera
Svinto Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Tight spel på bubblan är jättedåligt. EDIT: I den här handen är det toksyn förstås. Ja, i den här och liknande situationer under sng-grind-förhållanden alltså. Inte speciellt dåligt med en medelstor stack på bubblan i en satellit där resten av bordet ställer in till höger och vänster. Med tight spel menar jag alltså att försöka folda sig in i pengarna med annat än rent stål vilket jag tycker att man gör om man inte autosynar 99 här. Citera
Recommended Posts