Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Expekt hade nåt fel på sin handhistorik så jag drar det lite kort: 4 kvar i 10-manna SnG, bubbelspel alltså. ganska jämna stackar, typ:

Hero 3400 BB

Fi1 4000 UTG

Fi2 4200 UTG+1

Fi3 3400 SB

Blinds 400/800

Fi1, Fi2 foldar. SB har varit TAG tidigare under spelet men löst upp sitt spel på slutet. Jag har nog TAG-image men också löst upp spelet på slutet.

SB går all in. Jag sitter med 99. Vad göra? Enkel syn?

Postad

Om du upplever bordet som passivt och du känner att du kan dominera det (blindssteal) så kan du ju folda... Det är ju trots allt bubblan... Tror det är Howard Lederer som förordar att man ska sikta på 3e platsen i SnGs (ITM) och därifrån spela aggressivt som bara den..

Om du känner att bordet är oberäkneligt så bör du nog syna, du lär inte hinna få en bättre hand att syna en all in med i detta läget. Om du synar och vinner så har du goda möjligheter till vinst av hela SnGn med din stora markerstapel...

Postad

Jobbigt läge men med en stack på under 5 BB så skulle nog jag också ha synat ca 70 procent av gångerna Mycket beror ju på hur övriga Fi har spelat. Gränsen för syn i det läget skulle nog för mig gå vid 77+, AT+, KT+.

Postad
Jobbigt läge men med en stack på under 5 BB så skulle nog jag också ha synat ca 70 procent av gångerna

Varför inte 100% av gångerna så slipper du lägga dig som favorit övriga 30? Det är ju knappast så att det finns nån anledning att variera spelet i detta läge. Tight spel på bubblan är jättedåligt. Visst, du kommer kanske itm oftare men du kommer att komma trea alldeles för ofta.

Postad
Tight spel på bubblan är jättedåligt.

:shock:

EDIT: I den här handen är det toksyn förstås.

Ja, i den här och liknande situationer under sng-grind-förhållanden alltså. Inte speciellt dåligt med en medelstor stack på bubblan i en satellit där resten av bordet ställer in till höger och vänster.

Med tight spel menar jag alltså att försöka folda sig in i pengarna med annat än rent stål vilket jag tycker att man gör om man inte autosynar 99 här.