hoffa Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Jag behöver hjälp med ett stycke javakod Jag vill att programmet skall börja arbeta först 8 timmar efter att man satt igång det. Alltså: Jag startar programmet för att sedan gå och göra annat. I 8 timmar gör programet ingenting, sen slår en timer till och programet vaknar. Kan inte vara mer än 2 rader kod... Vore super om någon tog sig tid!! / Erik Citera
Katt3n Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Såhär kan man göra i VB och det borde gå att göra likadant i java. 1. Dra igång en timer som fjuttar ut ett event en gång per X tidsenheter. Du kan sätta den så exakt du vill. 2. Gör en eventhandler som när den blir anropad så kollar den vad klockan är, är klockan si och så så fortsätter den exekveringen av programmet. Citera
hoffa Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Jag kan inte en stavelse i Java eller något annat språk tyvärr:( Jag behöver ett svar med hela koden så jag bara kan klistra in. Tack på förhand! Citera
Katt3n Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Haha, vad är det för program du skall köra i framtiden? Edit: På en PC kan du kanske använda schemaläggaren: Kontrollpanelen/Schemalagda aktiviteter/Lägg till aktivivtet Citera
hoffa Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Ett program som trycker på playknappen på real player. Ska sätta igång det när jag går och sussar och vaknar sen till min favvomusik. Bättre än väckarklocka!! Citera
Svinto Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Såhär kan man göra i VB och det borde gå att göra likadant i java. 1. Dra igång en timer som fjuttar ut ett event en gång per X tidsenheter. Du kan sätta den så exakt du vill. 2. Gör en eventhandler som när den blir anropad så kollar den vad klockan är, är klockan si och så så fortsätter den exekveringen av programmet. Känns det inte liiite tårta på tårta att kolla vad klockan är när man vet hur lång tid som gått? Citera
Katt3n Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Såhär kan man göra i VB och det borde gå att göra likadant i java. 1. Dra igång en timer som fjuttar ut ett event en gång per X tidsenheter. Du kan sätta den så exakt du vill. 2. Gör en eventhandler som när den blir anropad så kollar den vad klockan är, är klockan si och så så fortsätter den exekveringen av programmet. Känns det inte liiite tårta på tårta att kolla vad klockan är när man vet hur lång tid som gått? Haha, jo om man har en bestämd tidslängd. Jag tänkte mer som en väckarklocka, att man täller in den på en viss tid. Good point Jag kommer inte ihåg hur långa intervall man kan sätta .Net-timern på, men har för mig att det är ganska korta intervall. Citera
summlan Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 använd schemalagda aktiviterter, eller scheduled tasks(nått liknande iaf) på engelska. gör ny aktivitet å lägg in en vettig mp3:a. sätt tid osv. klart Citera
Recommended Posts