Gå till innehåll

Finalbord i WSOP 2006 Main Event!


Nusseman

Recommended Posts

  • Svars 885
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fy faan vad Gold hittar bra händer och klonkar. Det är nästan att man blir förbannad :(

 

Han har klonkat i flera dagar nu. Visserligen så spelar han bra, men vad sjutton... någon måtta måste det vara på hur bra kort en snubbe ska få hela tiden. Usch så orättvist att han plockar upp ett par QQ just när Erik har JJ...

 

Precis som när Gold flippar upp KK när thorsson gick all-in.... sjukt.

 

Bra jobbat Erik! Inte lätt att spela och vinna mot en snubbe med en hästsko i stjärten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik utslagen med JJ mot Jamie Golds QQ allin preflop.

 

Erik limpar in UTG Jamie höger till 1 miljon på knappen. Erik ställer och Jamie blixtsynar.

Ingen hjälp, Erik får ca $1.9 miljoner.

 

Känns som att Erik har haft en hel del oflyt under finalbordet, när han höjt och inte blivit synad känns det som att han haft bra händer. När han får syn så får han en marginellt sämre hand.

 

Bra jobbat Erik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lär vara sjukt missnöjd med sitt spel, måste ju se det som att han torskat en jävla massa pengar idag med tanke på att han redan var garanterad så mycket. Frågan är vad som hade hänt sista handen om han hade legat på 6 mille eller nåt. Hade nog åkt ändå med alla låga kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat Friberg!

 

Jäkla otur att möta överpar.

 

Men jag kvarhåller: Friberg spelade "mindre bra" idag. Han borde definitivt ha spelat tight-aggressive, eller åtminstone försökt tightat till sig betydligt. Vissa enstaka händer kan också ifrågasättas, t.ex. synen mot Gold när den sistnämnde visade upp ett ess. Men jag tror att Friberg har det jobbigt när han är shortstacked och inte kan "splasha" runt lika mycket. Hans spelstil måste också relateras till vad som står på spel här; det skiljer ofantligt mycket cash mellan de olika placeringarna, och som jag ser det har detta bl.a. hämmat hans spelstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kuriosa, jag tittar på Livestream ESPN på internet och såg handen live. Direkt efter Jamies blixtsyn på Eriks allin frågar han bordet om någon lagt en Q, varav en av spelarna svarar ja. Alltså fanns 2 J och 1 Q kvar i leken. Jamie fullgör sin triss på River med sista Qn i leken. Den här killen kommer vinna. 500:- lägger jag in nu direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...