Gå till innehåll

Finalbord i WSOP 2006 Main Event!


Nusseman

Recommended Posts

  • Svars 885
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag tycker Gold är sjukt lättläst. Varje gång han ska köra sitt "table talk" säger han vad han har, konstigt att ingen snappar upp det och utnyttjar situationen. Det känns fiskigt att snacka ner sig själv i ett hål, dåligt spel/snack av Gold.

---------------

 

Att Gold skulle vara lättläst tycker jag är ett lustigt påstående! En kille som spelar nästan samtliga händer i sann Negreanu/Ivey stil.

 

Ibland höjjer pree, ibland limpar. Som på floppen ibland bettar, ibland checkar och ibland check-raisar och naturligtvis bara lägger sig ibland.

 

Ok.. låt oss säga då att vi tror oss ha en read på honom. Men då iaf jag via ESPN sällan fick se någon showdown, så är det faktiskt ingen av oss som VET vad han hade för händer. Hur stor andel av händerna gick till en showdown? 5-10%?

Naturligtvis så säger han inte vad han har på hand VARJE gång, utan de flesta gånger är säkert en bluff *tro*

 

 

Naturligtvis har inte killen haft fina händer samtliga gånger, men inte f-n har han nån så tydlig tell att man är villig att riskera hela sin stack genom att chansa och spela tillbax med en skithand allt för ofta. Det skiljer iaf en masssa pengar mellan varje placering.

 

Nåja, that's my 2 cents worth anyway!

 

GG Gold!

 

//dNus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det lika kul som patetiskt att se folk sitta här på sitt trygga forum och kalla en kille som Gold för fisk etc när de själv inte är ens i närheten av dessa killars spel. Man får dessutom lägga till all den press/nervositet/trötthet som dessa spelare känner efter att ha spelat otroligt långa och påfrestande pass på så många dagar. Drygt 8700 startande och det var 9 kvar till slutet när de riktigt stora pengarna skulle fördelas, vilken vettig människa som helst skulle känna en del press och nervositet och troligtvis göra en del skumma moves.

Men att sitta och kalla dom för fiskar när era egna toppresultat är i likhet med ett finalbord i en freeroll är endast patetiskt.

 

Detta inlägg stör jag mig också på. Vi tycker det är kul att kalla folk för fiskar. Vi är här för att ha kul. Det är ok att svara sådär om det handlade om offentliga uttalanden, men om vi inte får klaga på folk bara för att vi inte är proffs kommer det här forumet bli väldigt tyst. Istället kunde du svarat:

 

Gold gjorde några väldigt konstiga moves ibland. Antagligen för han var sjukt trött ... etc och utelämna allt om "patetiskt" vilket bara retar upp folk och skapar dålig stämning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det var det. 90-minuters dinner break där de visade WSOP 04' och WSOP 05' Main Event. 20 min break, visade WSOP 88' och sedan WSOP 02'. Väldigt påfrestande att se dessa pauser, jag åt t.o.m frukost runt halv tio då Phil Gordon bad tittarna käka lite snacks, were right back.

 

Ok jag märkte inte ett enda break, fast det var för att jag halvsov hela tiden :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv låg man och halvsov i soffan under hela evenemanget, efter att Erik åkte ut. Typiskt att jag skulle somna till när det bästa under hela evenemanget skedde: Fribergs intervju med Phil Gordon.

 

Enligt min tjej, så var detta typ det mest pinsamma hon sett på 100 år. Ungefär lika bra engelska som man kan tänka sig att Karl-Oskar i Raskens hade när han först satte sin fot i Amerika. Har vi inte obligatorisk engelskundervisning i det här landet, eller var det bara i vissa län?

 

Säg att någon annan också såg detta vidunder och kan kommentera det.

 

:lol::lol::lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv låg man och halvsov i soffan under hela evenemanget, efter att Erik åkte ut. Typiskt att jag skulle somna till när det bästa under hela evenemanget skedde: Fribergs intervju med Phil Gordon.

 

Enligt min tjej, så var detta typ det mest pinsamma hon sett på 100 år. Ungefär lika bra engelska som man kan tänka sig att Karl-Oskar i Raskens hade när han först satte sin fot i Amerika. Har vi inte obligatorisk engelskundervisning i det här landet, eller var det bara i vissa län?

 

Säg att någon annan också såg detta vidunder och kan kommentera det.

 

:lol::lol::lol::lol::lol:

 

helt sjukt pinsamt..... altså han stamma och fick inte fram några ord och när han väl fick fram några ord så var det fel ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Gold är sjukt lättläst. Varje gång han ska köra sitt "table talk" säger han vad han har, konstigt att ingen snappar upp det och utnyttjar situationen. Det känns fiskigt att snacka ner sig själv i ett hål, dåligt spel/snack av Gold.

---------------

 

Att Gold skulle vara lättläst tycker jag är ett lustigt påstående! En kille som spelar nästan samtliga händer i sann Negreanu/Ivey stil.

 

Ibland höjjer pree, ibland limpar. Som på floppen ibland bettar, ibland checkar och ibland check-raisar och naturligtvis bara lägger sig ibland.

 

Ok.. låt oss säga då att vi tror oss ha en read på honom. Men då iaf jag via ESPN sällan fick se någon showdown, så är det faktiskt ingen av oss som VET vad han hade för händer. Hur stor andel av händerna gick till en showdown? 5-10%?

Naturligtvis så säger han inte vad han har på hand VARJE gång, utan de flesta gånger är säkert en bluff *tro*

 

 

Naturligtvis har inte killen haft fina händer samtliga gånger, men inte f-n har han nån så tydlig tell att man är villig att riskera hela sin stack genom att chansa och spela tillbax med en skithand allt för ofta. Det skiljer iaf en masssa pengar mellan varje placering.

 

Nåja, that's my 2 cents worth anyway!

 

GG Gold!

 

//dNus

 

Värst vad folk missförstår. Tror jag har skrivit allafall på 2 ställen att jag menar att han är lättläst när han börjar snacka. Det har ju absolut ingenting att göra med hur många händer han spelar.

 

Det jag säger är att varje gång han mer eller mindre sa rätt ut vilken hand han hade så var det sanning oavsett om han sa att han bluffade eller att han satt på toppar. Förstår alla nu? När han höll tyst och spelade poker gjorde han det bra, ´nuf said.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv låg man och halvsov i soffan under hela evenemanget, efter att Erik åkte ut. Typiskt att jag skulle somna till när det bästa under hela evenemanget skedde: Fribergs intervju med Phil Gordon.

 

Enligt min tjej, så var detta typ det mest pinsamma hon sett på 100 år. Ungefär lika bra engelska som man kan tänka sig att Karl-Oskar i Raskens hade när han först satte sin fot i Amerika. Har vi inte obligatorisk engelskundervisning i det här landet, eller var det bara i vissa län?

 

Säg att någon annan också såg detta vidunder och kan kommentera det.

 

:lol::lol::lol::lol::lol:

 

helt sjukt pinsamt..... altså han stamma och fick inte fram några ord och när han väl fick fram några ord så var det fel ord.

 

 

 

JAJA... jag är kass på på engelska med... speciellt nykter, och jag lovar D E F E N I T I V T i en intervju.

 

Inget att gnälla om...

 

 

Jag tror han aldrig spelat sämre poker iaf, ska bli kul att kolla på eftersändningar så man förhoppningsvis får se korten, är väll först då man et vem som verkligen va bäst vid finalbordet. Ok, gold vann men alla vet att med en sådant stackövertag så är det lätt... och med det flytet, visst han va bra som fan men om alla hadde lika stackar hadde jag satsat på en annan vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Golds snack kanske inte hjälpte de vanliga fiskarna vid bordet, men Allen Cunningham kunde ju göra ett par snygga reads en del tack vare det i alla fall. Tänker främst på synen med A high som visst var fantastisk.

 

Och jag håller med nucleus, varför skulle man inte få kommentera att man tycker nån spelar fiskigt bara för det är finalbord på WSOP? Det är ingen hemlighet att VEM SOM HELST kan komma dit nästan oavsett hur dåligt de spelar. Att vi som är bättre men inte haft den turen i ett stort evenemang (eller brytt oss om att försöka) borde ju rimligtvis ha all rätt i världen att kommentera. Det är ett under att vi inte klagar mer när man ser tomtigheten hos vissa där...

 

Synd att det var otroligt mycket dötid (card shuffler nästa gång?) och pauser varannan hand, annars kanske man hade orkat kolla efter att Allen åkt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, han var all-in, men han riskerade aldrig hela stacken... m.a.o inte "All-in" Det där blev rörigt...

 

Undra vem som fick sedelbunten han kastade ut bland publiken?

 

Det är fake money.

 

Kan beratta att den sedelbunten landade ungefar 40 cm framfor mig. Och ja, det ar riktiga pengar. Naturligtvis kastade han den till sina polare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan beratta att den sedelbunten landade ungefar 40 cm framfor mig. Och ja, det ar riktiga pengar. Naturligtvis kastade han den till sina polare.

 

Dessutom borde väl pengarna vara märkta (sedelnummer) också ifall de blir av med några. Pengarna finns nog bara för syns skull. Spelarna själva får väl vinstpengarna på annat sätt än kontant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla tröttsamt, alla jävla pauser på ESPN PPV

Jag håller med. Fan, det var ju inte ens nån action, varenda hand tog ju faen 5 minuter. Och så mitt i alltihop en jävla paus. Vad tänker dom med?

 

där de visade WSOP 04' och WSOP 05' Main Event. 20 min break, visade WSOP 88' och sedan WSOP 02'.

Exakt. Det var extreeemt påfrestande. Hade varit mycket bättre om jag matats med budweiserreklam i pauserna!

 

Väldigt påfrestande att se dessa pauser, jag åt t.o.m frukost runt halv tio

Håller med. Nästa år ska jag skicka in ett förslag att dom helt och hållet ska skippa pauser och köra till "last man standing" så man slipper käka frukost så sent. Jag menar det är ju ändå för teve dom gör skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det var otroligt mycket dötid (card shuffler nästa gång?) och pauser varannan hand, annars kanske man hade orkat kolla efter att Allen åkt ut.

 

Livespel brukar väl ta lite tid? Så varför shuffler, det var ju inget turbo bord de satt vid.

 

Pauser är väl ganska normalt vid såna stora evenemang? Bara för att media ska få sin tid på sig att rapportera rätt?

 

Sen spelar det nog ingen roll om det delas ut kort fort som tusan för det ska stötas och blötas vad man ska göra med de i vilket fall som helst.

 

Så den besparade tiden för oss tittare skulle kanske vara någon minut i timmen.

 

Och om man sitter på finalbordet så tror jag nog att det är skönt om allt inte går i internetfart, utan man får tänka lite också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv låg man och halvsov i soffan under hela evenemanget, efter att Erik åkte ut. Typiskt att jag skulle somna till när det bästa under hela evenemanget skedde: Fribergs intervju med Phil Gordon.

 

Enligt min tjej, så var detta typ det mest pinsamma hon sett på 100 år. Ungefär lika bra engelska som man kan tänka sig att Karl-Oskar i Raskens hade när han först satte sin fot i Amerika. Har vi inte obligatorisk engelskundervisning i det här landet, eller var det bara i vissa län?

 

Säg att någon annan också såg detta vidunder och kan kommentera det.

 

:lol::lol::lol::lol::lol:

 

Jo det har vi. Vi har också obligatorisk svenska och mattematik. Alla kan inte skriva och räkna korrekt för det. När jag gick i skolan hade vi även idrott. Trots det trots det blev ingen i min klass landslagsstjärna i någon sport! :shock: Faktum är att få ens håller låg korpnivå.

Vad menar jag egentligen? Vet inte riktigt själv faktiskt, men menar iaf. ungefär att alla inte har tagit in allt dom gick igenom i skolan. en del försökte men lyckades inte, en del var mest närvarande men lärde sig iaf.

Det är nog tur att vi är lite olika, annars skulle ingen av oss vinna på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan beratta att den sedelbunten landade ungefar 40 cm framfor mig. Och ja, det ar riktiga pengar. Naturligtvis kastade han den till sina polare.

 

Dessutom borde väl pengarna vara märkta (sedelnummer) också ifall de blir av med några. Pengarna finns nog bara för syns skull. Spelarna själva får väl vinstpengarna på annat sätt än kontant.

 

De som åkte ut på de tidigare platserna i main event gick till en kassa och fick sina vinstpengar i rena kontanter. I vilket skede arrangörerna går över till att betala ut på annat sätt (till bankkonto till exempel) vet jag inte. Men de pengarna (om det nu är äkta pengar) lämnas knappast till vinnaren av säkerhetsskäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan briljera på det ena men vara kass på det andra, so please back off om ni vill håna någon svensks engelskauttal..

 

För att anknyta till ämnet poker kan vi bara konstatera att Erik knappast skulle känna sig bekväm i rollen som ambassadör för sporten. Personligen ville jag att han skulle vinna skiten men det hade blivit svårt att vidhålla för kompisar utomlands att svenskar visst är bra på engelska.

 

Jag undrar hursomhelst hur man kan undgå att bli bra på engelska i ett land som Sverige.

 

Men med facit i hand skulle jag nog skitit i engelska lektionerna och spelat poker istället. Erik vs skolan 1-0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan briljera på det ena men vara kass på det andra, so please back off om ni vill håna någon svensks engelskauttal..

 

För att anknyta till ämnet poker kan vi bara konstatera att Erik knappast skulle känna sig bekväm i rollen som ambassadör för sporten. Personligen ville jag att han skulle vinna skiten men det hade blivit svårt att vidhålla för kompisar utomlands att svenskar visst är bra på engelska.

 

Jag undrar hursomhelst hur man kan undgå att bli bra på engelska i ett land som Sverige.

 

Men med facit i hand skulle jag nog skitit i engelska lektionerna och spelat poker istället. Erik vs skolan 1-0

 

Off topic givetvis, men det är en myt att svenskar är bra på engelska. Visst, de flesta klarar sig hyggligt när man ska beställa öl på puben men så fort det blir lite mer avancerat prat så blir det stopp i hjärnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...