Gå till innehåll

SNG - KQs träffar toppar. Betar och får syn


Max Cady

Recommended Posts

Jobbig hand där FI har position på mig och endast synar mina betar. Hur skulle jag spelat?

 

Hand #76713724 vid bordet: Sill snabbis

Startad: Thu Aug 10 17:16:21 2006

 

Julia E sitter på plats 1 med 1845.00

MAIK sitter på plats 2 med 2135.00

I am jorre sitter på plats 3 med 1730.00

drisen sitter på plats 4 med 1185.00

vessla sitter på plats 5 med 510.00

booty sitter på plats 6 med 1115.00

Lupi sitter på plats 9 med 470.00

n0ssE sitter på plats 10 med 860.00

 

booty satsar s mörken 100.00

vessla satsar l mörken 50.00

 

vessla: --, --

booty: --, --

Lupi: --, --

n0ssE: --, --

Julia E: Qd, Kd

MAIK: --, --

I am jorre: --, --

drisen: --, --

 

Pre-flop:

 

Lupi: Lägger mig

n0ssE: Lägger mig

Julia E: Höj 300.00 Höjer för att försöka stjäla mörkarna

MAIK: Lägger mig

I am jorre: Syna 300.00 Syn, okej får kolla floppen

drisen: Lägger mig

vessla: Lägger mig

booty: Lägger mig

 

pott: 750

 

Flop (Board: Js, 3d, Qh):

 

Julia E: Satsa 400.00 Träffar bra och betar ut lite mer än halvpott

I am jorre: Syna 400.00 Syn? Hmm...

 

pott: 1550

 

Turn (Board: Js, 3d, Qh, 5d):

 

Julia E: Satsa 400.00 Fortsätter beta.

I am jorre: Syna 400.00 Han synar igen? Med QQ, JJ borde han re-raisat preflop?!

 

River (Board: Js, 3d, Qh, 5d, 7c):

 

Julia E: Passa Är nu lite skitnödig och checkar

I am jorre: Satsa 500.00 Han betar ungefär halva sin stack?

Julia E: Vad fan gör jag nu? Är väldigt fundersam över vad han sitter på.

 

Klart jobbig hand. Avsikten med raisen preflop var att stjäla mörkarna men jag får en syn och träffar sedan floppen. Inte kul med dålig position! Om han hade AA, KK, QQ, JJ borde han ha re-raisat preflop. Vet faktiskt inte alls hur jag skulle spela om denna situation kom en gång till. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Med QK och Q på bordet så är ju enda handen du slår QJ, vilket i det här fallet innebär tvåpar. Så jag kan inte tänka mig på att han sitter med en sämre hand, inte sitter han och spelar QT eller, som en bitch ass no good for nuttin-punk, AK hålstege. Möjligtvis sitter han på AJ, men fortfarande konstigt att han följer med i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med degen på turn så du slipper det där beslutet. På river är det nog bara att syna ner när du spelat sådär underligt.

 

Hur tycker du att jag skulle spela för att inte spela "underligt"? Påminner om att han synat en raise pre-flop, synat en bet på floppen. Vad skulle jag gjort menar du? Att ställa på turn känns väl sådär när han synat pre och på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bettar lika mycket på turn som du gjorde på floppen, tycker alltid det är ett tecken på någon som inte vet vad han står/gör och vill ha en billig showdown. Vad vill du betta 1/4 pott för? Du har TPGK och färgdraget, in med pengarna, du har redan nästan hälften inne och för bra hand för att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bettar lika mycket på turn som du gjorde på floppen, tycker alltid det är ett tecken på någon som inte vet vad han står/gör och vill ha en billig showdown. Vad vill du betta 1/4 pott för? Du har TPGK och färgdraget, in med pengarna, du har redan nästan hälften inne och för bra hand för att folda.

 

instämmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bettar lika mycket på turn som du gjorde på floppen, tycker alltid det är ett tecken på någon som inte vet vad han står/gör och vill ha en billig showdown. Vad vill du betta 1/4 pott för? Du har TPGK och färgdraget, in med pengarna, du har redan nästan hälften inne och för bra hand för att folda.

 

Precis så va det ju! :D:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med degen på turn så du slipper det där beslutet. På river är det nog bara att syna ner när du spelat sådär underligt.

 

Hur tycker du att jag skulle spela för att inte spela "underligt"? Påminner om att han synat en raise pre-flop, synat en bet på floppen. Vad skulle jag gjort menar du? Att ställa på turn känns väl sådär när han synat pre och på floppen.

 

Jag tycker du ska folda handen preflop. Du får bättre chanser att sno blinden senare. När du nu höjt preflop och fått syn är det lika bra att commita sig med topparet med kungkicker, betta kring 6-700 och syna alla omslag. När du nu bara bettat 400 är det bara att pusha turn när du dels har TPGK samt ett flushdrag. När du nu inte gör det är det ju bara att syna ner river500ingen. Tror du slår honom ofta nog för att synen ska vara berättigad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips och råd alla, tack! Här kommer upplösningen:

 

River (Board: Js, 3d, Qh, 5d, 7c):

 

Julia E: Passa

I am jorre: Satsa 500.00

Julia E: All in Kände hela handen igenom att jag inte tänkte folda om inte bordet parade sig eller ett A skulle dyka upp. Gjorde det jag borde gjort på floppen eller iallafall på turn.

I am jorre: All in

 

Showdown:

 

Julia E visar: Qd, Kd (par i damer)

I am jorre visar: Ks, As (högsta kort ess)

 

Huvudpott:

Julia E vinner potten på 3610 med par i damer

 

Att han bara synade preflop med AKs tycker jag är konstigt, eller? Att hans synade floppen och turn är oxå konstigt? Och, varför betar han tom på river? Det var en konstig hand på många vis. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nästan upprörd när jag ser att folk ens överväger att kasta preflop, hur vek får man vara?

 

Nej, en bra höjning innan flopp, dels gjord för värde och dels som en semibluff. Förhoppningsvis vinner du blindsen, men blir du synad kan du träffa många floppar ( olika drag, par, tvåpar, combodrag, par+drag) Blir du höjd får du nog ta och lägga dig.

 

Men på turn bettar du alldeles för lite, där vill du ta hem potten, så betta minst 1000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nästan upprörd när jag ser att folk ens överväger att kasta preflop, hur vek får man vara?

 

Men snälla nån, det handlar inte om vekhet...

 

kanske inte vekhet i någon prestigeartat benämning, men det är alldeles för tight.

 

I ett cashgame där man har 100 BB kan jag se ett kast preflop men inte när vi är så här grunda. Grundheten säger mig att vi bör spela den här för det är inte så att vi blir trappade och förlorar 100 BB mot stora par, medan vi bara vinner liten del vid vinsta av blindsen. KQ kan vara svårspelad, men knappast när vi har så lite kvar.

 

89s hade jag självklart kastat med så grund stack.

 

Hur resonerar du exakt myssion, kan du inte skriva lite istållet för att komma med en kort dryg kommentar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ är ingen bra hand, och det finns ingen anledning att spela händer som inte är bra i ett så tidigt skede. Att stjäla blind är lika onödigt. Höga blinds är värda att stjäla, låga blinds är det inte. Ett enkelt kast preflop, du slipper bli av med marker, du slipper jobbiga beslut postflop och du bygger en tight image (som du senare utnyttjar för att stjäla).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nästan upprörd när jag ser att folk ens överväger att kasta preflop, hur vek får man vara?

 

Nej, en bra höjning innan flopp, dels gjord för värde och dels som en semibluff. Förhoppningsvis vinner du blindsen, men blir du synad kan du träffa många floppar ( olika drag, par, tvåpar, combodrag, par+drag) Blir du höjd får du nog ta och lägga dig.

 

Men på turn bettar du alldeles för lite, där vill du ta hem potten, så betta minst 1000.

 

Jag blir upprörd när folk som uppenbarligen inte har någon aning om hur man spelar enbordsturneringar försöker ge seriösa råd till en kille som vill ha råd om just enbordsturneringar. Fold preflop är standardspel här med KQs. Det är inget deepstackspel vi spelar här vet du va bustard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nästan upprörd när jag ser att folk ens överväger att kasta preflop, hur vek får man vara?

 

Men snälla nån, det handlar inte om vekhet...

 

kanske inte vekhet i någon prestigeartat benämning, men det är alldeles för tight.

 

I ett cashgame där man har 100 BB kan jag se ett kast preflop men inte när vi är så här grunda. Grundheten säger mig att vi bör spela den här för det är inte så att vi blir trappade och förlorar 100 BB mot stora par, medan vi bara vinner liten del vid vinsta av blindsen. KQ kan vara svårspelad, men knappast när vi har så lite kvar.

 

Hur resonerar du exakt myssion, kan du inte skriva lite istållet för att komma med en kort dryg kommentar

 

Du verkar ha blandat ihop deepstackspel och kortstacksspel väldigt mycket i många avseenden verkar det som. Inget illa menat men. KQs spelar mycket mycket bättre med 100+ bigblinds än med ~15st.

Skulle vi dock vara ännu kortare, säg kring 8 bigblinds är ju KQs ett monster igen och skall spelas med hela stacken om man får vara först in.

 

Ännu en edit: Om vi höjer med KQs här så måste vi ju kasta för omslag av vilken fi som helst, vi har lite för mycket marker kvar för att det ska vara värt att gambla mot ett ess. Får vi kallsyn som i ovanstående hand så måste vi träffa floppen för att kunna fortgå.

Samtidigt så skrev du, bustard, att du aldrig skulle höja med 89s i det här skedet. Men exakt samma princip gäller ju med den handen. Du måste kasta för omslag och du måste träffa floppen för att kunna fortgå. Förstår inte varför du gör så stor skillnad på 89s och KQs här? 89s är om möjligt bättre för du slipper vara dominerad lika ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig finns det egentligen inget direkt "rätt" svar på det hela. Eftersom hela ens agerandet bygger på en massa faktorer tycker jag dte e svårt att svara på om vilket som är rätt.

 

För det första, hur har du agerat tidigare i turneringen? Har du bara visat upp bra händer, dvs e du tajt eller lös? För det andra, dina motspelare, vad vet du om dom? Är dom synmaskiner, lösa som f*n eller är dom tajtare än TAG?

 

På ett tajt bord skulle jag solklart raisa den handen (trots dålig position), pga att blindsen nu är relativt hög för att sno. Skulle jag göra raisen skulle jag kanske bara raisa något i stil med 2,5BB, 250, vilket gör det lättare att inte sätta sig potcommit.

 

På ett riktigt löst och aggresivt bord skulle jag folda, eftersom du har dålig position och inte fullt så mycket marker. Bättre tillfällen kommer..

 

På floppen, ja om den spelare som synar dig är en aggresiv spelare kan jag tänka mig att checka i syfte att checkraisa, men också en CB i form av halvpott. På turn får du som sagt även färgdrag och då ska stället komma, iaf hade jag gjort det.

 

Som sagt utifrån den information man får så e det svårt att avgöra, det hela gäller att läsa bordet och agera utifrån det. Så rätt svar för mig är raise eller fold, syn är riktigt fetdåligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...