Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter att ha spelat NLH, FLH, PLO och PLO H/L i ett 2-3 år har jag nyligen börjat spela mer och mer 7cs.

Efter att jag nu placerat mig på finalbordet i ett gäng 7cs-turror funderar jag nu på att byta "inriktning" :P ..

Men efter att ha backat ordentligt på CG nu under några veckor inser jag att klonkade mig till finalbordet i turrorna :)

Intresset för spelet finns dock kvar och jag funderar på om någon/några här har några fina tips att dela med sig av? Kanske dock lite mer avancerade än "never give any freecards on fifth street" :)..

Eller om det finns någon bra artikel eller bok jag kan läsa för att lära mig?

Jag har funderat på att läsa Todd Brunsons 7cs h/l i SS2 men det lär väl knappast hjälpa mig något? Eller är 7cs hi och hi/lo närmare varandra än vad Omaha hi och hi/lo är?

Jaja, nog med svammel nu.. ;)

Postad

Eftersom du inte vill ha någon nybörjarbok är det bara Seven-Card Stud for Advanced Players som gäller.

Stud 8 är inte precis det samma som stud high. Men varför inte lära sig allt?

• 2 months later...
Postad

från studstrategy.com

"Don't play with a bad attitude. If your attitude stinks, so will your cards. That's just the way poker karma works. An exception to that is if someone's attitude is worse than your own."

så det är så det funkar! :)