Gå till innehåll

SNG - Ställ eller fold?


Max Cady

Recommended Posts

Problem med att mister66 till vänster om mig har stor stack och hittills synat väääldigt många höjningar. Ett annat bekymmer är att Zafir som oxå sitter till vänster om mig oxå är kortstackad och antagligen går in själv när som helst. Är det dags att ställa i den här handen?

 

Hand #76508375 vid bordet: Sill snabbis

Startad: Thu Aug 10 10:32:07 2006

 

call2 sitter på plats 1 med 1000.00

boAorm sitter på plats 2 med 730.00

Julia E sitter på plats 4 med 870.00

Zafir sitter på plats 5 med 470.00

cutegirl sitter på plats 6 med 1930.00

mister66 sitter på plats 8 med 3625.00

PETMAR sitter på plats 9 med 1150.00

 

call2 satsar s mörken 150.00

PETMAR satsar l mörken 75.00

 

PETMAR: --, --

call2: --, --

boAorm: --, --

Julia E: Ad, 7s

Zafir: --, --

cutegirl: --, --

mister66: --, --

 

Pre-flop:

 

boAorm: Lägger mig

Julia E: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig position...

 

Jag hade ställt om jag sett att folk är veka, men som du säger finns det synvilligt folk efter dig och tråkigt att torska om du bara vill stjäla blinds.

 

Dett läget hade jag foldat, väntat på bättre pos o ställt med sämre hand faktiskt, hellre stjäla än vara uppe 55% mot annan hand med hela din stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De senaste gångerna har det gått rätt taskigt faktiskt, blir alltid shortstacked och inte en käft har åkt ut när man är uppe på level 4. Tror att jag kanske spelar lite för tight, antagligen för att jag är rädd för alla synmuppar. Dom senaste har jag hamnat 4:a, 2:a, 3:a, 5:a, 5:a, 2:a, 3:a och 4:a. Har oftast varit tvungen att ställa med skit eftersom jag varit shortstacked. Några tips nån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ställt in med A7. Du får snart mörkarna på dig och de är rätt stora jämfört med din stack. Det är inte säkert att du får en bättre hand innan mörkarna kommer.

 

Är du rätt tight så föreslår jag att du spelar Pokerstars SNG med dess långsamma struktur där man får mer tid på sig att hitta en hand att dubbla upp med med folk som synvilliga med kassa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läget är desperat och du är inte i närheten av bubblan. Jag säger push!

Du kommer oftast bli synad av händer som har dig dominerad och du kommer som bäst få ett 55-45 läge.

Om de är syngalna betyder det inte att de alltid får bra händer. Du kommer alltså också ofta bli synad av en hand du dominerar eller få mörkerna. Vi har 6BB i stacken, betalar BB+SB strax, det är snabb blindstruktur, vi är långt ifrån bubblan och har klart under snittstack. A7 kvalificerar klart som en ställhand med dessa förutsättningar imo.

 

SnGPT lär inte hjälpa dig särskilt mycket så här långt från bubblan btw. Här är ett läge där Harringtons idéer faktiskt kan tillämpas på en SnG. Är helt övertygad att det är ställ enligt honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig position...

 

Jag hade ställt om jag sett att folk är veka, men som du säger finns det synvilligt folk efter dig och tråkigt att torska om du bara vill stjäla blinds.

 

Dett läget hade jag foldat, väntat på bättre pos o ställt med sämre hand faktiskt, hellre stjäla än vara uppe 55% mot annan hand med hela din stack.

 

Han får inte bättre position innan blindar kommer. Och blir han bortpushad från dom så är Heros stack inte speciellt skrämmande.

 

Sen är det inte alla gånger som det blir rundfold när man sitter på knappen/ Co. Vad gör man då sina sämre händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HoH är inget bra för SnG's.

 

EDIT: Bättre än inget, bästa som finns etc. Fortfarande inget bra.

 

Har du nått bra tips på bok/böcker för SNG Myssion? Hur är det förresten med din SNG-guide? Uppdaterar du starthandslistan nåt eller? Kör delvis efter den men tycker kanske att den är lite tight. Vad är din uppfattning om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HoH är inget bra för SnG's.

 

EDIT: Bättre än inget, bästa som finns etc. Fortfarande inget bra.

 

Har du nått bra tips på bok/böcker för SNG Myssion? Hur är det förresten med din SNG-guide? Uppdaterar du starthandslistan nåt eller? Kör delvis efter den men tycker kanske att den är lite tight. Vad är din uppfattning om detta?

 

Finns mycket nyttigt på 2+2...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...