Iinkan Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Hej. första gången jag skriver här så jag gör nog mycket fel men ni får såga mig. Spelade cahs game på svenska spel med blindarna 2,5-5. Jag hade spelat ca 1 tim mot 5 spelare. Många tomtar, speciellt en kille som synar precis allt. Får Js, Jc Min stack: ca 1100:- fi (tomten): ca 500:- utg (fi) calls (5) utg+1 fold button: calls Jag (sb) raise to 25 alla foldar utom fi som callar (60 i potten) Flop 8h, 5d, Ks Eftersom jag vet att fi kan ha i princip vilken hand som helst så betar jag potten(60) och tänker att lägger han sig så är jag nöjd, synar han så äe det stor chans att jag har bästa handen, reraisar han så lägger jag mig. han steker ett tag och synar. Potten är nu: 180 turn: 2d Inget kort som hjälpte mig men knappast något som borde ha hjälpt fi heller. Jag provar att beta 60 till. (Tveksam bet det där) fi steker ännu längre och hittar synknappen. Helvete nu sitter han med K med dålig kicker tänker jag. river: 5h Jag chekcar fi betar 30 Jag synar Ber om ursäkt för eventuella fel i inlägget (både skriftliga fel och spelfel ) Citera
brut Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Efter floppbetten bör du normalt lägga ned. Citera
sulla Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Efter floppbetten bör du normalt lägga ned. Varför? Är han den fisk som Hero antyder så kan han även ha mellan par eller drag, finns ingen anledning att ge upp. Däremot bör Hero ta valet att antingen vika eller satsa på sina kort på turn, att satsa 60 gör att Fi inte kan lägga. På tok för liten raise. Citera
brut Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Efter floppbetten bör du normalt lägga ned. Varför? . Därför att han normalt har en sämre hand än fi och att normalspelet inte är att bluffa>50% av gångerna. Citera
scouserandy Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Men jag bara älskar spelare som betar 30 in i en 300 pott på river Citera
nucleus Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Efter floppbetten bör du normalt lägga ned. Varför? Är han den fisk som Hero antyder så kan han även ha mellan par eller drag, finns ingen anledning att ge upp. Däremot bör Hero ta valet att antingen vika eller satsa på sina kort på turn, att satsa 60 gör att Fi inte kan lägga. På tok för liten raise. Sulla säger ju allt rätt. Folk synar ofta ett continue bet med lite vad som helst. Chansen/risken att han har K är väl inte särskilt stor om du säger att han synar nästan vad som helst. Tycker du gör helt rätt i att beta men du bör beta omkring 150 om du ska få någon mer information. Synar han där får du överväga att check-folda eler möjligtvis check-syna beroende på känsla på river. Kom ihåg att det är på turn en bra spelare skiljer sig från fisken. Det är där potten blir intressant och om du checkar till honom på turn ger du ju honom ett gyllene läge att sno potten från dig. Enda anledningen att göra det är att om du verkligen tror du har bäst hand och han inte bara synar allt utan även är aggressiv. Då kan du låta honom bluffa in i dig turn och river men då gäller det att vara stark och hitta syn sen Citera
Iinkan Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Efter floppbetten bör du normalt lägga ned. Varför? . Därför att han normalt har en sämre hand än fi och att normalspelet inte är att bluffa>50% av gångerna. Fi är en riktig tomte, som har visat upp flera händer där han gått hela vägen med lägsta paret. Men jag håller med om att det var en för liten bet på turn. Det var ritigt dåligt. Citera
Sansrom Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Efter floppbetten bör du normalt lägga ned. Varför? . Därför att han normalt har en sämre hand än fi och att normalspelet inte är att bluffa>50% av gångerna. För det första är fi inte normal, och för det andra: Vem bluffar? Citera
brut Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Ok det är readbetonat det kanske är rätt att betta turnen. Men det finns ju inte så jättemånga drag på den floppen. Så en K har han nog ganska ofta ändå. Sedan så ser jag(misstänker jag) att det är SH och ju viss skilnad. Citera
Iinkan Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Ok det är readbetonat det kanske är rätt att betta turnen. Men det finns ju inte så jättemånga drag på den floppen. Så en K har han nog ganska ofta ändå. Sedan så ser jag(misstänker jag) att det är SH och ju viss skilnad. Jepp 5 spelare som jag skrev högst upp. Kanske lite otydligt dock Citera
beachalban Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Jag hade hellre check-synat turn än betat 60 in i en 200-pot. Brädan verkar inte spefciellt farlig för drag och att check-syna med ganska starka händer mixar upp ditt spel så att du inte alltid betar alternativt check-foldar. Det ökar därmed dina möjligheter att få betalt av sämre händer på river antingen genom att betta eller inducera bluff. Citera
sulla Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Jag hade hellre check-synat turn än betat 60 in i en 200-pot. Brädan verkar inte spefciellt farlig för drag och att check-syna med ganska starka händer mixar upp ditt spel så att du inte alltid betar alternativt check-foldar. Det ökar därmed dina möjligheter att få betalt av sämre händer på river antingen genom att betta eller inducera bluff. Jo, kan hålla med dig,men Fi är fisk.Bettar man ut hårt på turn o river finns det tom risk att han lägger en svag K samt att man inte ger chans att dra till tvåpar då inget kort på river är säkert eftersom vi inte kan sätta honom på något. Om vi bara synar kanske han ser ett bet på river som en bluff och synar med vek K. Vi ger alltså honom ingen chans att släppa K med vek kicker om vi inte bettar hela vägen. Citera
Iinkan Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Jag hade hellre check-synat turn än betat 60 in i en 200-pot. Brädan verkar inte spefciellt farlig för drag och att check-syna med ganska starka händer mixar upp ditt spel så att du inte alltid betar alternativt check-foldar. Det ökar därmed dina möjligheter att få betalt av sämre händer på river antingen genom att betta eller inducera bluff. Jo, kan hålla med dig,men Fi är fisk.Bettar man ut hårt på turn o river finns det tom risk att han lägger en svag K samt att man inte ger chans att dra till tvåpar då inget kort på river är säkert eftersom vi inte kan sätta honom på något. Om vi bara synar kanske han ser ett bet på river som en bluff och synar med vek K. Vi ger alltså honom ingen chans att släppa K med vek kicker om vi inte bettar hela vägen. O andra sidan, hur många fiskar släpper sin hand med topparet? Inte denna i alla fall. Det kan jag garantera, oavsett kicker Citera
beachalban Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Jag hade hellre check-synat turn än betat 60 in i en 200-pot. Brädan verkar inte spefciellt farlig för drag och att check-syna med ganska starka händer mixar upp ditt spel så att du inte alltid betar alternativt check-foldar. Det ökar därmed dina möjligheter att få betalt av sämre händer på river antingen genom att betta eller inducera bluff. Jo, kan hålla med dig,men Fi är fisk.Bettar man ut hårt på turn o river finns det tom risk att han lägger en svag K samt att man inte ger chans att dra till tvåpar då inget kort på river är säkert eftersom vi inte kan sätta honom på något. Om vi bara synar kanske han ser ett bet på river som en bluff och synar med vek K. Vi ger alltså honom ingen chans att släppa K med vek kicker om vi inte bettar hela vägen. Det värde du släpper genom att ge Fi chans att träffa 2-par på river (förutsatt att han dessutom inte redan har dig slagen med en K) är marginellt och vägs mer än väl upp av det värde du får genom att kunna få betalt av sämre händer på river. Ditt andra resonemang med få Fi att släppa K med vek kicker är fel. Du vill inte göra om din hand som har bra showdownvärde mot en Fi med bred HD (fisk) till en bluff. Det är dessutom som påpekats svårt mot en fiskig Fi. Lär dig också använda "risk" och "chans" korrekt. Jag har lite svårt att förstå ditt inlägg men som jag förstår det så har du vänt på dem. Citera
Iinkan Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Det som hände var i alla fall att fi visade upp 56off för tvåparet och jag hade då jj. fi wins the pott jag slog sönder musen. Så är det att spela på svenska spel ibland =) Citera
richardd Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Om du sätt han syna ner med bottenpar tidigare så ska du ju helt klart värde betta turnen, betta runt 120 eller nått, check calla rivern. Edit: Mot normal fi är det helt klart beachalbans stil som gäller. Citera
Recommended Posts