Zidane Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Var med om en intressant hand på svenska spel idag. Hand #76168067 vid bordet: Tanja 5 Startad: Wed Aug 09 20:48:59 2006 Anjalm sitter på plats 1 med 20.40 TBHB sitter på plats 2 med 67.58 KristinaJ sitter på plats 3 med 55.52 vallajocke sitter på plats 4 med 72.66 barfart sitter på plats 5 med 113.95 Anjalm satsar s mörken 1.00 barfart satsar l mörken 0.50 barfart: --, -- Anjalm: --, -- TBHB: --, -- KristinaJ: Kc, Ad vallajocke: --, -- Pre-flop: TBHB: Höj 2.00 KristinaJ: Höj 6.00 vallajocke: Lägger mig barfart: Syna 6.00 Anjalm: Lägger mig TBHB: Höj 10.00 KristinaJ: Syna 10.00 barfart: Syna 10.00 Flop (Board: Ks, Ah, 10c): barfart: Passa TBHB: Satsa 1.00 KristinaJ: Höj 5.00 barfart: Syna 5.00 TBHB: Höj 9.00 KristinaJ: Höj 15.00 barfart: Lägger mig TBHB: Höj 21.00 KristinaJ: Syna 21.00 Turn (Board: Ks, Ah, 10c, 9h): TBHB: All in KristinaJ: ? Kan jag vara uppe mot AA/KK? Citera
uber Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Ja. Men du har så lite kvar, så det är bara att skyffla in det sista. :> Citera
jojje2k Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Han floppa ju stege men det är bara syna ner. Citera
kebabarulla Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 på Svs kan du lika gärna vara uppe mot QJ, folk är helt galna. Citera
Zidane Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Hehe, när ska jag skriva resultatet? Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 han raisar och reraisar preflop, klart han kan ha AA eller KK. hans bet på1kr på floppen är genomuselt dock. och din höjning är för liten. Citera
Lans Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Att han har AA/KK i den handen är rätt otroligt med tanke på att 4 av de korten redan är ute. Eftersom detta är low-limit så skulle han lika gärna kunna hålla t.ex. AQs, AT eller TT. QJ känns inte särskilt troligt. Är du slagen är det ju bara att betala av och ladda om . Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Att han har AA/KK i den handen är rätt otroligt med tanke på att 4 av de korten redan är ute. Eftersom detta är low-limit så skulle han lika gärna kunna hålla t.ex. AQs, AT eller TT. QJ känns inte särskilt troligt. Är du slagen är det ju bara att betala av och ladda om . hur var det nu, jo poker handlar om betingad sannolikhet och ej statistisk. att några av korten är ute minskar den statistiska sannolikheten, ja, men som handen utspelar sig kan han mycket väl ha AA eller KK. hans floppbett är verkligen hemskt dock. Citera
styris Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 vad sysslar du med??? pengarna ska in på flop.. och du är tokvek men men .. höj ordenligt annars har du ingen koll på vad FI har för något.. men vissa vill ju spela vekt och blir utdragen så.. Citera
Lans Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Att han har AA/KK i den handen är rätt otroligt med tanke på att 4 av de korten redan är ute. Eftersom detta är low-limit så skulle han lika gärna kunna hålla t.ex. AQs, AT eller TT. QJ känns inte särskilt troligt. Är du slagen är det ju bara att betala av och ladda om . hur var det nu, jo poker handlar om betingad sannolikhet och ej statistisk. att några av korten är ute minskar den statistiska sannolikheten, ja, men som handen utspelar sig kan han mycket väl ha AA eller KK. hans floppbett är verkligen hemskt dock. Sant som smör, men synen är ju ändå självklar. Tycker att den mesta satsningen handen igenom är hemsk, utom KristinaJ's första höjningar. Hatar när folk sitter och fishöjer . Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 jo jag håller helt med dig. måste ju syna rivern även om AK inte är ett monster längre i det läget. och ja angående bettningen så är den ju genomusel. Citera
Basselito Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 vad sysslar du med??? pengarna ska in på flop.. och du är tokvek men men .. höj ordenligt annars har du ingen koll på vad FI har för något.. men vissa vill ju spela vekt och blir utdragen så.. Haha först säger du att han ska stoppa in degen direkt på floppen å sen säger du att han ska höja ordentligt för att få en read på fi? Fast det såklart, ställer han in och får syn är det ju ingen risk att han missar vad fi sitter på. Dock håller jag med om att du måste slå upp pre. Citera
bustard Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Tror du att det är fixed limit du spelar? Citera
Zidane Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Okej. Aggresivare spel från min sida den handen! Ja, och här får ni resultatet: Jag synar, känner mig tvugnen. Till min stora glädje kommer ett A på river och jag får högsta kåken. Showdown: Jag visar Kåk: A-A-A-K-K Och han visar två par i A och 9:or: A-A-9-9-K Alltså han hade Q-9 hela tiden. Citera
beachalban Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Jag spelar inte själv på svenska spel men vad jag har förstått så är spelet otroligt löst och med många spelare involverade i varje pot. Denna HH styrker den teorin. För att dra nytta av det här och inte själv bli en passiv fisk råder jag dig: 1) Höj mer pre efter att han håller på med sina miniraisar och ni dessutom har fått en till syn. Slå upp till 28 eller något sånt när han har miniraisat till 10. 2) Som spelad nu, raisa hans fiskflopbet på 1 till minst 24 eller något sådant, potten är på ca 30. Som du spelar nu låter du han styra spelet med miniraisar och annat trams. Du vaggas in i riktigt dåligt spel. Har han AA eller KK är det bara att betala av och reloada. Citera
Recommended Posts