Gå till innehåll

EPT - Here we come, förhoppningsvis!


tobas

Recommended Posts

Hejsan, mitt mål dom närmaste månaderna kommer vara att kvala in till något EPT event, men jag har inte ens 1% koll på vad som gäller vid internetkval till dessa stora event, så behöver hjälp med en del frågor!

 

1: Tänkte lira kvalen på B2B, finns det någon sådan sajt som erbjuder buy in + resa till just det EPT eventet?? om det inte finns, kan det vara så att man gör en deal med sidan liknade att jag bär deras logga på tröjan, keps eller vad som helst mot att jag får resan dit betald??

 

2: Säg att man skulle kvala in, hur löser själva sidan det med pengarna som man vinner, eller det kanske bara är en biljett in i tuneringen?? eller betar 24hpoker ( tar dom som exempel ) buy in där nere ÅT mig??

 

3: Hur många timmar brukar i snitt en dag ta på ett sånt event, förstår att det är flera dagar man spelar, och om det är någon som har lirat ett sådant event här, kan man sova? alltså jag kan tänka mig att man kommer ha svårt att somna speciellt om man ska spela dagen efter, finns det något knep som gör att man kan lättare sova ( nej sömntabletter räknar icke :D )...

 

4: Vilka pokernätverk är det som kör EPT kval? är det bara Pokerstars + B2B eller?

 

Hoppas ingen tycker ( ähh han verkar inte fatta något så bryr mig inte om att skriva ), så får ni icke tycka... För någongång måste ja lära mig och nu är det dags kamrater att ni lär mig ett och annat om hur det går till på stora live event när man har kvalat in via internet ;)

 

Tack för mig / TubeN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker lite som du skriver längst ner (jag orkar egentligen inte bry mig men skriver ändå). För att: ibland kan anstränga sig lite själv! Och detta är något drygt och utan full informartion.

 

1. Har inte hunnit kolla upp b2b för denna säsong (och tänker inte göra det för din) angående om det finns kval inkl resa. Annars brukar följande gälla när resan är inkl: pokerbolagen är världens dyraste resebyråer!

Om de nu inte inkluderar resan i paketet, vill du att de ger dig en resa mot att du använder deras kläder? Meriter sedan tidigare? (tror inte det här kommer funka för dig). Avslutningsvis är det faktiskt inte svårt att själv boka en resa och det är något du tjänar på ekonomiskt.

 

2. Buy-in betalas åt dig och du kommer få meddelande med ytterligare info som är bra att veta.

 

3. Räkna med 10 timmar. Sova? En del har problem, andra inte. Du kommer kanske få problem denna gång och nästa inte alls eller tvärtom. Detta har du väl märkt vid andra tillfällen inför viktiga saker? Inga knep tyvärr.

 

4. PS+b2b är de jag vet

 

Det är självklar inte enkelt. Vet inte skicklighet eller rulle du har att använda för att nå ditt mål, men GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cryptonätet (ex Betfair) )och Everest har redan börjat köra EPT-satelliter, och alla sajter med självaktning kommer att göra det.

 

Normalt (ex på Stars och Betfair) så bokar dom hotell åt dig, och ger dig ex 1000 dollar som respengar. Primanätet ger inga respengar utan bokar flyget, och dom tar mycket "betalt" för denna flygbiljett (varför jag väljer att kvala på åannat ställe).

 

Hur B2B gör vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl bjussa på lite anteckningar;

När Veckodag Tid Var? Vad Buy-in Övrigt

 

12-08-06 lördag 22:00:00 Crypto Satellit till valfritt EPT, ej finalen 440+30€ En plats garanterad, 1600€ i respengar

13-08-06 söndag 18:30:00 Crypto Satellit till valfritt EPT, ej finalen 132+11€ En plats garanterad, 1600€ i respengar

13-08-06 söndag 19:30:00 Crypto Satellit till Macau (Irish Poker Classic) 200+15$ En plats garanterad, 600$ i respengar Obs, sista chansen!

 

 

30-08-06 onsdag 19:00:00 B2B Satellit till EPT i Barcelona 100€+1 re-buy 5platser garanterade, inget boende

02-09-06 tisdag 22:00:00 Cdpoker Satellit till EPT i Barcelona 300+15$ 1 plats garanterad, flyg+hotel ingår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla grymma svar! nu har jag lite bättre koll på hur det går till...

Jag komma ha ca 300$ att försöka spela till mig en plats... jag kommer lira satelliter till själva finalsatelliten på alla dom sidorna ni postade i denna tråd, kommer eventuellt eller mest troligt betala 100€ och spela direkt kvalet på B2B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla grymma svar! nu har jag lite bättre koll på hur det går till...

Jag komma ha ca 300$ att försöka spela till mig en plats... jag kommer lira satelliter till själva finalsatelliten på alla dom sidorna ni postade i denna tråd, kommer eventuellt eller mest troligt betala 100€ och spela direkt kvalet på B2B

 

Lycka till!

 

Men jag skulle rekommendera o köra en satellit dit o sen lyxa till sig med en rebuy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...