Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har hänt vid ett antal tillfällen på 11$-nivån att jag får dessa händer, höjer upp dom 3gg BB och får ett omslag. Vid dessa omslag synar jag oftast för att se en låg flopp som passar mig. Denna takitk har jag dock börjat tveka om nu idag efter att ha spelat förljande händer:

Får 1010 i mellanposition blinds 30/60 höjer till 180, får omslag av BB till 420, jag synar. Floppen visar låga kort och BB går all in direkt. Jag funderar och funderar o synar till sist (varför gå all in direkt?), BB visar KK.

Andra situationen (i en annan SnG är då jag har 99 också i mellanposition, blinds 20/40. Höjer till 120 och återigen slår BB om till något i stil med 300. Jag synar. Floppen är låg denna gången med och jag checkraisar hans bet på 200 till 500. Då går han all in halvt shortstack som han e och jag är så gott som comittad till den här potten. Han visar JJ och jag har 900 i marker över.

Nu till min fråga, om man inte har någon direkt read på Fi och han gör ett omslag då man har 99-JJ är det oftast rätt att folda då? För mig känns det värre att limpa med dessa par och sedan syna en standardhöjning av Fi, av den anledningen att man har mindre information om hans hand. Av erfaranhet vet ni hur stor sannolikheten det e att Fi har höga par i förhållande till AKs,AKo,AQs? Har inga problem om dte kommer överkort, men det känns surt att torska när man har överpar i förhållande till floppen och keramiken åker in och Fi visar AA,KK,QQ och JJ.

Har ni några råd när det gäller 99-JJ vid omslag? Som det känns nu är det nog bästa att lägga dom då man inte vet om Fi är lös spelare, men känns lite tajt iaf ändå att lägga just JJ vid en reraise?

Postad

Beroende på stackdjup, markerläge, antal kvarvarande spelare, position, placering och motståndare kan det vara antingen rätt att ställa in eller lägga sig när man får omslag här.

Oftast får man lägga sig.

Men det finns mängder av undantag.

Att syna är nog sällan det bästa alternativet.

Postad
om man inte har någon direkt read på Fi och han gör ett omslag då man har 99-JJ är det oftast rätt att folda då?

Ja det tycker jag, Speciellt om omslaget är all-in och floppen inte ger dig några nya möjligheter.

Har ni några råd när det gäller 99-JJ vid omslag? Som det känns nu är det nog bästa att lägga dom då man inte vet om Fi är lös spelare, men känns lite tajt iaf ändå att lägga just JJ vid en reraise?

För mig är det en viss skillnad mellan 99 och JJ. Men ett efter ett omslag med all-in skulle jag nog folda de flesta gångerna. Detta påverkas dock väldigt mycket av stackarnas storlek. Om jag är chipleader och Fi är shortstack så synar jag nog nästan alltid i ett sådant läge

Postad

Under Level 1 & 2 på Party limpar jag ALLTID 99-JJ för att slippa svåra situationer. Från Level III och framåt är det raise som gäller!

När Fi raisar dig så är du antingen jätte underdog eller som bäst 50/50. Under dessa tidiga Levels finns det ingen som helst anledning att söka upp dessa situationer. Överlevnad är det som gäller.