Gå till innehåll

Friberg gillar inte Thorsson - Delad från Main Event-tråden


spydah

Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Men inse att det inte handlar om ålder eller mognad eller något annat "fint", du gör bort dig. Det är allt.

 

Intressant att man blir idiotförklarad och hånad, bara för att man säger på ett enkelt sätt att man kan uttrycka sig "smartare" i en intervju.

 

Säger mer om forumet och dess medlemmar än någonting annat, speciellt du eurythmech som skrivit väldigt mycket svordomar och annat senaste tiden, trist! Tror du passar bäst på ett forum med bara dig själv, eller dina likasinnade.

 

Men plz. Detta säger väl mer om dig än någon annan. Hur orkar man ens bli upprörd över att Erik, utan att på något sätt håna eller smutskasta, i en intervju efter att ha blivit tillfrågad, berättar att han och Thorsson inte direkt är bästa vänner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste det ha med mognad att göra? Kan man man inte tycka om folk som inte så mediatränade att de säger vad de tycker oavsett hur "mogen" man är.

 

Själv tycker jag att intervjuer helt klart blir intressantare om folk som intervjuas säger vad de tycker.

 

Helt meningslös att höra intervjuer där det enda man får höra är det mest politiskt korrekta svaret. Sen är givetvis personangrepp inte bra men av det jag har sett har inget sådant sagts.

 

Jag håller med dig där. Visst får det vara spänning i intervjuer. Men gav bara en åsikt om att man som ett ansikte utåt för pokersverige kunde tona ned vissa saker, men fortfarande hålla sig till sanningen. Sedan föröker ju media få fram smaskigheterna såklart så visst är inte alltid så lätt att undvika att säga som det är. Men i detta fallet så kunde han svarat med ett rakt nej, vi är inte direkt vänner för vi känner inte varandra direkt(eller umgås inte med varandra). Ingen smörande med det tycker jag.

 

Får att gå tillbaka till topic (?) så kan väl någon posta en länk där Friberg säger nåt som kan uppfattas som kränkande.

 

Ingen har sagt att han sa något kränkande. Jag sa bara att han kunde formulerat sig annorlunda.

 

Hur orkar man ens bli upprörd över att Erik, utan att på något sätt håna eller smutskasta, i en intervju efter att ha blivit tillfrågad, berättar att han och Thorsson inte direkt är bästa vänner?

 

Upprörd nej tror inte det, gav bara en annan syn på hur man kunde sagt sanningen, visst kanske skrev ett o annat utropstecken för mycket, men herregud detta är ju sjukt, tydligen MÅSTE alla se likadant på allting här.

 

Så jag ber om ursäkt till hela forumet för att jag råkade kliva utanför eran liksinninghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Is he a friend of yours?

 

Varför skulle man ens få för sig att ljuga om en sådan skitsak. GOSH!

 

Nej men det går att säga det på olika sätt, det är tydligt att ingen av er två eurythmech eller sylwester har varit idrottsmän på högre nivå.

 

Du skulle aldrig höra Hachem eller Raymer säga nått sådant inför världspressen. Bara Mike Matusow då kanske!! :D

Raymer skulle antagligen ha lagt fram det lite annorlunda, typ nåt sånt här:

 

No, actually we have never really liked each other. He's been a real tool lately. We have played a lot of really hard games against each other online, at POKERSTARS, the best online gaming site in the world where you can play for real money or playmoney and participate in daily freerolls. And it would be really nice to win his stack. There will be a lot of prestige involved.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inse att det inte handlar om ålder eller mognad eller något annat "fint", du gör bort dig. Det är allt.

 

Intressant att man blir idiotförklarad och hånad, bara för att man säger på ett enkelt sätt att man kan uttrycka sig "smartare" i en intervju.

 

Säger mer om forumet och dess medlemmar än någonting annat, speciellt du eurythmech som skrivit väldigt mycket svordomar och annat senaste tiden, trist! Tror du passar bäst på ett forum med bara dig själv, eller dina likasinnade.

 

Vore det inte bättre om du sa att du gillade eurythmech och att ni sammarbetade för en svensk framtid i nästa WSOP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inse att det inte handlar om ålder eller mognad eller något annat "fint", du gör bort dig. Det är allt.

 

Intressant att man blir idiotförklarad och hånad, bara för att man säger på ett enkelt sätt att man kan uttrycka sig "smartare" i en intervju.

 

Säger mer om forumet och dess medlemmar än någonting annat, speciellt du eurythmech som skrivit väldigt mycket svordomar och annat senaste tiden, trist! Tror du passar bäst på ett forum med bara dig själv, eller dina likasinnade.

 

Vore det inte bättre om du sa att du gillade eurythmech och att ni sammarbetade för en svensk framtid i nästa WSOP?

 

Ha ha, jo men jag är inte i top 27 i WSOP! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inse att det inte handlar om ålder eller mognad eller något annat "fint", du gör bort dig. Det är allt.

 

Intressant att man blir idiotförklarad och hånad, bara för att man säger på ett enkelt sätt att man kan uttrycka sig "smartare" i en intervju.

 

Säger mer om forumet och dess medlemmar än någonting annat, speciellt du eurythmech som skrivit väldigt mycket svordomar och annat senaste tiden, trist! Tror du passar bäst på ett forum med bara dig själv, eller dina likasinnade.

 

Du tycker att det vore smartare. Det är ingen universell sanning.

 

I det här fallet så tror jag nog att detta forum till stor del består av eurythmechs likasinnade. Dvs medlemmerna här kanske inte tycker att intervjuer blir bättre om de som intervjuas förskönar allting och svarar politiskt korrekt, istället för att tala sanning.

 

EDIT: Skrev ovanstående innan Bikerns senaste svar. Tar därför bort ett stycke och tydliggör när jag skrev det som står kvar.

 

EDIT2: Hann han redan citera det, såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vill jag återigen hävda att mognad inte har med det här att göra, möjligen har lillgammalhet det.

 

Klart det har med mognad och ålder att göra.

 

Folk som är mer mogna och har levt lite i sitt liv brukar sällan använda uttryck som "Sjuk åsna" "Mega idiot" m.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inse att det inte handlar om ålder eller mognad eller något annat "fint", du gör bort dig. Det är allt.

 

Intressant att man blir idiotförklarad och hånad, bara för att man säger på ett enkelt sätt att man kan uttrycka sig "smartare" i en intervju.

 

Säger mer om forumet och dess medlemmar än någonting annat, speciellt du eurythmech som skrivit väldigt mycket svordomar och annat senaste tiden, trist! Tror du passar bäst på ett forum med bara dig själv, eller dina likasinnade.

 

Bikern, jag tror VÄLDIGT många med mig har tyckt de eurythmech sagt är bra. Du måste ju inse efter dessa inlägg i tråden att du faktiskt överdrev lite?

 

Detta är två randomsvenska pokerproffs som inte tycker om varandra. Den ena trallisen får en fråga om han är vän med den andra killen som råkar vara kvar i vm, och råkar komma från sverige. Han svarar "nej". De är liksom inga konstigheter med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vill jag återigen hävda att mognad inte har med det här att göra, möjligen har lillgammalhet det.

 

Klart det har med mognad och ålder att göra.

 

Folk som är mer mogna och har levt lite i sitt liv brukar sällan använda uttryck som "Sjuk åsna" "Mega idiot" m.m

 

Det sista stycket har du rätt i.

 

Det jag menade var dock att man kan vara "mogen" och fortfarande inte vilja se intervjuer där allt som sägs är tillrättalagt. Huruvida man tycker att det är bra om Friberg är ärlig eller inte har inte med mognad att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men rent ärligt, båda svenskarna representerar B2B-nätverkets sajter. Hade dom förstått vad det innebär att vara ambasadör för en pokersajt så hade dom ju svarat "Nej, vi är inte vänner - det kan man inte vara eftersom vi spelar så mycket highstakes mot varandra på B2B". Ett kort svar, som ändå är uttämmande och sanningsenligt, och som slutligen spammar sponsorn i bästa "sändningstid".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men rent ärligt, båda svenskarna representerar B2B-nätverkets sajter. Hade dom förstått vad det innebär att vara ambasadör för en pokersajt så hade dom ju svarat "Nej, vi är inte vänner - det kan man inte vara eftersom vi spelar så mycket highstakes mot varandra på B2B". Ett kort svar, som ändå är uttämmande och sanningsenligt, och som slutligen spammar sponsorn i bästa "sändningstid".

Där satt den faktiskt.

Låt oss hoppas dom blir headsup!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen >> Erik Friberg är ärlig utanför pokerarenan, vad mer kan man begära! Snacka om att skapa en tråd där man gör en höna av en fjäder!!! Pinsammare än att han är ärlig i det läget! Varför måste dom gilla varandra? För att dom är fina goa svenskar, eller?

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker vi inte kommer någon vart nu.

 

Gdaily och en annan skribent har uttryckt mina åsikter lite bättre än vad jag själv lyckades med.

 

Och jag kan oxå förstå dem som anser att man får tala fritt och skall vara sig själv i intervjuer och inte agera efter några ramar m.m

 

Så tror inte vi kommer vidare, båda svenskarna har spelat mycket bra och representar sverige och den svenska pokern, de väljer själva hur m.m

 

De lär få visa hur bra de är som ambassadörer för pokern det kommande året, tror de båda kommer få STOR medial uppärksamhet oavsett hur det går nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker vi inte kommer någon vart nu.

 

Gdaily och en annan skribent har uttryckt mina åsikter lite bättre än vad jag själv lyckades med.

 

Och jag kan oxå förstå dem som anser att man får tala fritt och skall vara sig själv i intervjuer och inte agera efter några ramar m.m

 

Så tror inte vi kommer vidare, båda svenskarna har spelat mycket bra och representar sverige och den svenska pokern, de väljer själva hur m.m

 

De lär få visa hur bra de är som ambassadörer för pokern det kommande året, tror de båda kommer få STOR medial uppärksamhet oavsett hur det går nu.

 

Bra avslutning!

Nu pratar vi om nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...