aspelin Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Hur ska man göra vid ett så extremt löst bord som här? Handen innan fick jag 7 syn på 10xBB med AA, känns som att ALLA vill se floppen oavsett vad det kostar... lika bra att byta bord? Blir ju mer lotto än poker av allt. Hand #75268703 vid bordet: Ted 4 Startad: Tue Aug 08 15:13:38 2006 tunis sitter på plats 1 med 148.00 HERO sitter på plats 2 med 181.85 peppe66 sitter på plats 3 med 175.40 solid sitter på plats 4 med 122.85 keymans sitter på plats 5 med 51.30 egoego15 sitter på plats 6 med 25.00 jorgiz sitter på plats 7 med 163.27 Winnie sitter på plats 8 med 37.05 zlatan3 sitter på plats 10 med 100.55 tunis satsar s mörken 1.00 zlatan3 satsar l mörken 0.50 zlatan3: --, -- tunis: --, -- HERO: Qc, Qd peppe66: --, -- solid: --, -- keymans: --, -- egoego15: --, -- jorgiz: --, -- Winnie: --, -- Pre-flop: HERO: Höj 8.00 peppe66: Lägger mig solid: Lägger mig keymans: Höj 15.00 egoego15: Syna 15.00 jorgiz: Syna 15.00 Winnie: Lägger mig zlatan3: Syna 15.00 tunis: Syna 15.00 HERO: All in keymans: All in egoego15: All in jorgiz: All in zlatan3: All in tunis: Lägger mig Flop (Board: 5h, 8s, 4d): Turn (Board: 5h, 8s, 4d, Kd): River (Board: 5h, 8s, 4d, Kd, Kc): Ja tror ni att någon annan vid bordet hade en bra hand? Citera
cOP Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Det är ju på sådana bord man kan tjäna stora pengar. Men om du inte känner dig bekväm med spelet så föreslår jag att du byter. Fördelen med CG är att du aldrig är tvingad att sitta kvar vid samma bord. Det är inte tvunget den bästa spelaren som tjänar mest i poker, det är troligare den som har störst edge dom den spelar mot. Citera
dr noob Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Du måste skaffa dig det rätta tänket. Inte vara resultatfixerad. Läs TOP eller nåt. Citera
Myssion Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Fördelen med CG är att du aldrig är tvingad att sitta kvar vid samma bord. För det hade varit jobbigt att vara tvungen att spela mot sådana motståndare. Det är inte tvunget den bästa spelaren som tjänar mest i poker, det är troligare den som har störst edge dom den spelar mot. Vilket inte är samma sak? EDIT: Nu tror jag att jag fattade vad du menade, men utveckla gärna. Citera
DrRoland Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Brukar sällan stoppa in 185BB preflop med QQ, men är de tillräckligt knäppa för att peta in hela stacken utan KK/AA så är det ju naturligtvis bra spelat. Citera
Skumdum Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 om du fick 7 syn med 10xBB, varför inte betta 20-30xBB denna gången då? Citera
sulla Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Det är ju på sådana bord man kan tjäna stora pengar. Men om du inte känner dig bekväm med spelet så föreslår jag att du byter. Fördelen med CG är att du aldrig är tvingad att sitta kvar vid samma bord. Det är inte tvunget den bästa spelaren som tjänar mest i poker, det är troligare den som har störst edge dom den spelar mot. Men cop, du måste förstå problemet även om det är ett fördelaktigt läge. Med lite varians och med 5-10 synare kan det oavsett dina kort, din kunskap och annat kosta väldigt mycket innan du får betalt. Även med AA uppe mot 6 random händer är det svårt att dra hem potten. Sitter han du med ett mellanpar eller 2 starka kort är det nästan meningslöst att betta så då du vet att det alltid finns nån med K eller A som synar. Mitt tips är att spela svagare preflop, vänta tills du har nötter, tvåpar, triss eller överpar där du "vet" att du leder. Och därefter betta hårt, med bara två kort kvar minskar du utdragningar och får iofs mindre betalt då de helt utan drag lägger sig, men det kan det trots allt vara värt ibland. Citera
Matteprof Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Får man in 185 bb pre-flop med QQ så tillhör man definitivt själv de extremt lösa spelarna vid bordet. Är bordet som sådant ska du inte behöva spela pre-flop spel utan kan spela ut dina motståndare efter floppen. Citera
sulla Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Får man in 185 bb pre-flop med QQ så tillhör man definitivt själv de extremt lösa spelarna vid bordet. Är bordet som sådant ska du inte behöva spela pre-flop spel utan kan spela ut dina motståndare efter floppen. Ungefär som jag skrev då... Citera
DrRoland Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Det går inte att spela ut de här grabbarna efter floppen. Man måste så gott som alltid ha tur och träffa. 100% omöjligt att veta om floppen hjälpt dom eller inte då de spelar med slumpmässiga kort. Citera
dr noob Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 men va... 1a sidopottem e på ca 120. 1a+2a 260 osv. det är ju inte katastrof så länge du inte torskar mot han som hade näst störst stack efter dig. Inse vilket guldläge du har. Ditt +ev är grymt stort (om vi förutsätter att ingen storstack faktiskt hade högre startpar). Gilla läget och lär dig inte från inläggen ovan om att limpa allt för att slippa bli utdragen(med all respekt). Det är sällan man floppar nötterna. Citera
cOP Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 För det hade varit jobbigt att vara tvungen att spela mot sådana motståndare. Jag menar bara att om man inte känner sig bekväm vid ett bord spelar man ofta sämre (i detta fall kanske man blir försiktig/rädd) och då kan man lika gärna byta bord och förhoppningsvis hamna på ett där man känner sig mer bekväm. Vilket inte är samma sak? EDIT: Nu tror jag att jag fattade vad du menade, men utveckla gärna. Menade att table-selection kan ha minst lika stor betydelse för hur mycket man vinner som hur bra man faktiskt är. Sen att man inte kommer utvecklas lika mycket om man spelar mot sämre spelare är en annan femma. Men cop, du måste förstå problemet även om det är ett fördelaktigt läge. Ja, jag förstår problemet och föreslår att man byter bord om man känner sig obekväm (har svårt att bemöta spelstilen). Citera
aspelin Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Tack för alla svaren. Killen med störst stack efter mig vann potten med 67s stege, övriga händer som visades var bland annat A3o och 34s. Spelar alltid 3-5 bord så det var väl inte hela världen, tänkte mer visa hur fiskigt 0,5/1 är på ss, kör mest 2,5/5 annars. men va... 1a sidopottem e på ca 120. 1a+2a 260 osv. det är ju inte katastrof så länge du inte torskar mot han som hade näst störst stack efter dig. Inse vilket guldläge du har. Ditt +ev är grymt stort (om vi förutsätter att ingen storstack faktiskt hade högre startpar). Gilla läget och lär dig inte från inläggen ovan om att limpa allt för att slippa bli utdragen(med all respekt). Det är sällan man floppar nötterna. Jodå jag limpar nästan aldrig, kör stenhårt hela tiden, blir utdragen en hel del även om jag bettar 3-4ggr potten släpper de aldrig sina draghänder, så sett på hela dagen blir det alltid rejält plus. (>2k/dag). 2 kort i samma färg oavsett värde, verkar vara alla spelares dröm på ss low limit. Citera
aspelin Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 (>2k/dag). På 2.50/5? Japp, 2k på 2,5/5 är bara 2 inköp upp. Men jag mixar lite, kör en del sng och turneringar ibland också. Citera
gocart4eva Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 (>2k/dag). På 2.50/5? Japp, 2k på 2,5/5 är bara 2 inköp upp. Men jag mixar lite, kör en del sng och turneringar ibland också. 500+500=1000 Citera
beachalban Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 (>2k/dag). På 2.50/5? Japp, 2k på 2,5/5 är bara 2 inköp upp. Men jag mixar lite, kör en del sng och turneringar ibland också. 500+500=1000 Dubbla maxupptag på svenska spel. Citera
sulla Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Dubbla maxupptag låter motsägelsefullt, 200bb låter bättre. Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Hur ska man göra vid ett så extremt löst bord som här?Handen innan fick jag 7 syn på 10xBB med AA, känns som att ALLA vill se floppen oavsett vad det kostar... lika bra att byta bord? Blir ju mer lotto än poker av allt. Hand #75268703 vid bordet: Ted 4 Startad: Tue Aug 08 15:13:38 2006 tunis sitter på plats 1 med 148.00 HERO sitter på plats 2 med 181.85 peppe66 sitter på plats 3 med 175.40 solid sitter på plats 4 med 122.85 keymans sitter på plats 5 med 51.30 egoego15 sitter på plats 6 med 25.00 jorgiz sitter på plats 7 med 163.27 Winnie sitter på plats 8 med 37.05 zlatan3 sitter på plats 10 med 100.55 tunis satsar s mörken 1.00 zlatan3 satsar l mörken 0.50 zlatan3: --, -- tunis: --, -- HERO: Qc, Qd peppe66: --, -- solid: --, -- keymans: --, -- egoego15: --, -- jorgiz: --, -- Winnie: --, -- Pre-flop: HERO: Höj 8.00 peppe66: Lägger mig solid: Lägger mig keymans: Höj 15.00 egoego15: Syna 15.00 jorgiz: Syna 15.00 Winnie: Lägger mig zlatan3: Syna 15.00 tunis: Syna 15.00 HERO: All in keymans: All in egoego15: All in jorgiz: All in zlatan3: All in tunis: Lägger mig Flop (Board: 5h, 8s, 4d): Turn (Board: 5h, 8s, 4d, Kd): River (Board: 5h, 8s, 4d, Kd, Kc): Ja tror ni att någon annan vid bordet hade en bra hand? wow, drömmotståndare. synar 7pers 10bb så höj, 20bb, fortfarande lika mykcet, höj 40 osv, prova dig fram tills du hittar rätt. synar folk allin preflop i cashgame så ska du såklart skicka in smeten med AA preflop. Citera
vetgirig Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Hur ska man göra vid ett så extremt löst bord som här?Handen innan fick jag 7 syn på 10xBB med AA, känns som att ALLA vill se floppen oavsett vad det kostar... lika bra att byta bord? Blir ju mer lotto än poker av allt. All in preflopp! Citera
Recommended Posts