Gå till innehåll

NLT - Uppenbart med AA?


Beef__Cake

Recommended Posts

vad skulle ni sätta fi på här? skriker hans spel AA?

Min read på fi är att han raisar inte ofta pf....men spelar endel händer.

 

Hand History for Game 4899376778 *****

$100 NL Texas Holdem - Monday, August 07, 19:55:38 ET 2006

Table Our Escape (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: vincentprice ( $38.24 )

Seat 1: Beef__Cake_ ( $219.25 )

Seat 2: Whos_Driving ( $102.10 )

Seat 6: ThePanamaCanal ( $12.80 )

Seat 5: smplfd_sltns ( $163.90 )

Seat 4: mposocco ( $52.80 )

ThePanamaCanal posts small blind [$0.50].

Beef__Cake_ posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Beef__Cake_ [ Kc Ad ]

Whos_Driving folds.

vincentprice calls [$1].

mposocco folds.

smplfd_sltns calls [$1].

ThePanamaCanal calls [$0.50].

Beef__Cake_ raises [$5].

vincentprice folds.

smplfd_sltns raises [$10].

ThePanamaCanal folds.

Beef__Cake_ calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 3h, 8s, Ks ]

Beef__Cake_ checks.

smplfd_sltns bets [$15].

Beef__Cake_ raises [$35].

smplfd_sltns calls [$20].

** Dealing Turn ** [ 5d ]

Beef__Cake_ bets [$60].

smplfd_sltns is all-In [$117.90]

Beef__Cake_ ?

 

När han inte svarar på min check rais med omslag så tror jag mig ha bäst hand därav mitt bet på turn. Men när han trycker då ringer det varningsklockor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite märkligt att limpa in AA/KK på knappen efter att en person redan limpat.

Du skriver att han inte raisar ofta men borde han inte göra det med dessa händer när en person limpat?

 

Har du sett honom limpa in AA KK tidigare?

Har du raisat mkt från sb/bb tidigare?

 

Dessutom får vi väldigt bra odds på att syna inför rivern. Vi ska syna $57 till i en $270 pott. Det räcker nästan att vi vinner en av sex ggr för att gå jämt ut och det är bra odds.

 

Som sagt, känns som att du kan vara slagen här eller splitta potten väldigt ofta men jag tror inte jag hade kunnat lägga med tanke på pottoddsen och hur handen spelades preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som du har spelat nu tycker jag att du måste syna. Dock gillar jag inte flopp/turn-spelet.

 

Nehej? jag gillar inte mitt spel alls heller, gjort e gjort, skriver för att få tips...så vore bra om du talade om vad det inte är du gillar och hur det skulle göras annorlunda, inte så givande svar du skrev direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad skulle ni sätta fi på här? skriker hans spel AA?

 

Eller varför inte 33, 88 eller AK? Det är mer eller mindre omöjligt att kunna sätta en motståndare på en hand utan att ha mega read. Din raise preflop gör att han med stor sannolikhet sätter dig på höga PP, AK-AJ, Axs atc. Hans syn kan mycket väl vara en syn med låga PP som är väldigt trevliga att använda på personer som inte kan släppa sina TPTK.

 

När han inte svarar på min check rais med omslag så tror jag mig ha bäst hand därav mitt bet på turn. Men när han trycker då ringer det varningsklockor.

 

Hans mål kan ju också vara att få in maximalt med pengar vilket är lätt för honom på turn eftersom han har possition på dig.

 

Jag hade nog inte betat pott på det brädet om min motståndare visat styrka på floppen och han har possition på mig. Hade nog betat runt halvpott för att sedan vika om han pushar. Eftersom din read sätter honom som tight passive om jag tolkat dig rätt så är du med stor sannolikhet toast. Mao en enkel fold om du inte hade höjt så mycket på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...