Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Han är agg men inte dum i huvudet, jag tror dock inte att han är en vinnande spelare.

En hand tycker jag att jag spelar dumt och den andra bra, vad tycker ni?

PokerStars 30/60 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is SB with 6club.gif, 7club.gif.

2 folds, Hero raises, BB calls.

Flop: (4 SB) Qclub.gif, 7spade.gif, 9spade.gif(2 players)

Hero bets, BB raises, Hero calls.

Turn: (4 BB) 4diamond.gif(2 players)

Hero checks, BB bets, Hero calls.

River: (6 BB) 8heart.gif(2 players)

Hero checks, BB bets, Hero folds.

Final Pot: 7 BB

PokerStars 30/60 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is Button with Tclub.gif, Kdiamond.gif.

1 fold, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

Flop: (7 SB) Aspade.gif, 9club.gif, Kspade.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

Turn: (4.50 BB) 7heart.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

River: (6.50 BB) 5heart.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

Final Pot: 8.50 BB

Postad
första handen säger jag vik turn eller syn river. snarare det senare eftersom det är HU men lite beroende på read.

andra tycker jag är bra WA/WB.

Tänkte precis samma om första och håller med om andra.

Postad

Varför ska man lägga sig på turn (eller syna rivern)? Kan förstå att oddsen är för bra att lägga sig på rivern, men varför tycker ni att man ska lägga turn? Eller rättare sagt, är det inte bättre att lägga redan vid floppen om man inte redan här bestämmer sig för att syna ner handen? Man har ju inte odds att sätta triss/tvåpar på nästa kort? Själv tycker jag att jag personligen synar för många höjningar på floppen med tanken att se "om det händer något skoj vid turn". Detta anser jag dock nuförtiden att jag fölorar massa pengar på så jag jobbar på att inte göra så mer. (jag spelar ifs fullbord nolimit med 100 dollar i inköp, så det är ju två olika spel, men tänket borde vara detsamma i denna situation, eller?)

Vad tror ni om detta resonemanget? Håller det eller resonerar jag fel?

Man vill ju kanske inte "lära" sin motståndare att man viker sig mot en höjning hela tiden, men denne kommer ju garanterat(?) att satsa igen på turn och tänker man lägga sig där kan man ju lika gärna slänga på flopp och spara en bet iom att man inte har odds?

Kommentarer?

Postad
Eller rättare sagt, är det inte bättre att lägga redan vid floppen om man inte redan här bestämmer sig för att syna ner handen? Man har ju inte odds att sätta triss/tvåpar på nästa kort?

Jo, med implicita odds. Han har även 2 bakdörrsdrag, så det är en enkel syn på flopen.

Postad

Det finns 2 anledningar till att jag foldar i hand.1

1) Han checkar efter med A-hög 95% av gångerna

2) 8an var ett jävla dåligt kort, drag sitter.

Om river hade kommit en 2a hade jag synat.

Hand.2 hade han Ax och MHING