Gå till innehåll

Ny lag om beskattning av pokervinster på gång?


ffredd

Recommended Posts

Jag pratade nyss i telefon med en person som inte vet någonting om poker eller hur reglerna för beskattning av pokervinster ser ut. Han berättade att han nyss hade sett på Rapport, och att ett inslag hade handlat om ett nytt lagförslag om beskattning av spelvinster på Internet.

 

Var det någon här som såg det och kan berätta vad lagförslaget gick ut på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg inslaget till hälften (hade annat att fixa med). Men vad jag hörde så gick det ut på att man skulle tillåta licenser för utländska spelbolag och att dessa då skulle betala svensk "spelskatt".

 

Det borde finnas någon artikel hos någon tidning? Jag ska söka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade hela programmet på svt.se. Om någon vill se det så är det bara att gå till http://www.svt.se, klicka "nyheter" i den vänstra framen och sedan "rapport 19:30" till höger. Välj "måndag 7 augusti". Inslaget börjar drygt 15 minuter in i programmet.

 

Jag är betydligt mindre orolig efter att ha sett det. Beskattning av spelvinster nämndes faktiskt, men jag tycker att det är oklart vad de egentligen försökte säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk lite logiskt nu.

Om staten, lagligt, tar skatt av dig för att du äger en TV, (och då spelar det ingen roll om du har några kanaler på den heller).

Tror du inte att de då kommer komma på nåt sätt att sno dina surt förvärvade pokervinster också?

 

Netteller hit och instantcash dit. förr eller senare åker vi alla dit.

 

Det känns som om vi drar dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inslaget handlar om spellagstiftningen och inte poker perse.

 

Inslaget var helt udlöst och i princip kan det sammanfattas enligt följande:

 

Det kan i framtiden bli aktuellt med licenser för utlänska aktörer som vill verka i sverige med olika typer av spel. Det är ett förslag och det kan komma att bli något helt annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"om ni vill erbjuda spel här, så skall ni betala Skatt här" - jo det kommer säkert många pokerbolag gå med på... :lol:

 

Ja isåfall kommer det bli det enda sättet att slippa skatt i framtiden (med lagändringar osv), då kommer iaf jag spela på en sådan licensierad site.

 

Dom säger ju inte att vi ska betala skatten, bör ju bli som på svenska spel isåfall. Skattefritt på vinster och Sverige får en del av (liten) kakan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...