Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade Sunday Million igår och hade precis nått ITM när krånglest startade. Mitt bord började frysa och jag kunde inget göra. Stod att det var paus och att jag skulle vänta. Vilket jag gjorde. Efter ett tag tyckte jag det var konstigt inget hände så jag började söka runt. Andra bord spelade och när jag äntligen kom tillbaka hade jag förlorat massvis med chips och average hade kommit börjat komma ifatt min stora stack.

Låg på dubbla average med 2.8% av chips vilket motsvarar 30 000$ av pricepool vid tillfället. Fick erbjudande att sälja plasterna och folk ville köpa %. Så min plats var värd mycket. Slutade med att jag missade en massa och hamnde på en rutten 490 plats.

Känner att jag måste ha en ersättning då min plats var värd massor när krånglet började.

Tycker detta är en skandal av Partypoker att inte kunna upprätthålla stadig connection och inte kunna informera om läget. Jag förväntar mig defenitift ersättning och skulle vilja ha lite back-up av någon kunnig.

Råd tages gärna emot.

Postad

jag tycker att enda rättvisa är att man antingen skjuter upp fortsättningen av turningeringen eller ger alla tillbaka sin andel av prispotten. spela på när hälften är närvarande kan inte anses acceptabelt. kan ni tänka er att WSOP bryts mitt i allt och folk går ut på rökpaus och så hux flux startar det igen när bara ett litet gäng är närvarande?

Postad

Jämförelsen haltar iofs eftersom personerna på rökpaus kan fortsätta spela så fort de kommer tillbaks (när de går in) emedan man vid uppkopplingsfel mot server (eller vad det nu må vara) inte kan fortsätta förrän mjukvaran tillåter det.

Even so så är det tråkigt när det händer, men inte helt ovanligt med internetpoker.

Postad

Vet inte hur många bord som fungerade och som spelade fast skulle tippa på att det kanske var stundtals 2/3 som spelade. Det var defenitivt inte något fel på min connection då jag spelade på andra Partybord och alla på mitt bord hade samma problem för stunden. Partypoker har inte givit någon information och jag är uppriktigt förbannad. Vad är det för mening med att grinda ihop en jättestack om Party får den att försvinna genom att skriva att det är paus fast hälften spelar?

Kan någon hjälpa mig att styra upp det här mot Party?

Är jag blåögd eller är detta riktigt fel?

Postad

Körde just 12 SnG samtidigt, och efter en halvtimme börjar ALLIHOP krångla (men inte exakt samtidigt). Plötsligt är det min tur men jag kan inte vare sig checka, calla eller folda utan är tvungen att sitta och se hur "time bank"-klockan går igång tills jag foldas. Blir satt out på alla dessa bord och kan inte sitta in igen på några händer, varefter dessa bord plötsligt skärper sig och några andra börjar krångla på precis samma vis.

Jag trodde att detta berodde på att mjukvaran inte klarar 12 bord fastän det ska funka, och blev såklart rätt irriterad. I CG är det en sak, om än surt, men sitter man och lirar tourer så är det ju rent förödande för ens resultat. Vet inte riktigt om det är lönt att maila dem, för jag har aldrig någonsin fått något av Party när deras sajt krånglat. Även jag är tacksam för tips :(

Överlag har Party varit jävligt konstig den senaste månaden. Trist för oss som vill lira många bord... Önskar att fler än Stars och Party kunde haka på att fixa resizable tables så att man har en vettig möjlighet att grinda lite. Å Stars rör jag aldrig mer :P

Postad

För alla som inte vet vad som hände under Sunday million kan jag försöka förklara på ungefär. När 752 spelare var kvar så stannade spelet och en stor ruta dök upp där det stod att turneringen var pausad. Jag och dom flesta andra satt och väntade 30-60 min, vissa kanske ännu längre.. Under tiden hade några få kommit på att om man startade om klienten så kunde man fortsätta spela, fast dom som inte gjorde det såg aldrig att dom andra spelade och att stackarna krympte. Vid många bord satt det en ensam spelare och stal blinds för 100-200k när average var 35k!! Vid mitt bord gick shortstacken från 16k till 130-140k innan jag kom tillbaka, och många spelare var redan utslagna. När runt 300 spelare var kvar stängdes turneringen. Dom som blev utslagna för att dom inte kunde spela fick runt 300-500$, medans dom som kom på att dom kunde starta om klienten gick från att knappt hamna itm till att få tusentals dollar, då dom cirka 300 som var kvar fick dela på prispoolen efter stackstorlek...

Helt sjukt tycker alla utom Party o dom som tjänade på att det skedde. Självklart borde prispengarna delas ut till alla 752 som var kvar när turneringen "pausades". Själv gick man från 98k(3 x average) när det var 752 kvar, till under 60k(under average) när pengarna delades ut. Suger fett! Blir Pokerstars hädanefter.

Postad

tar följande fråga i denna tråden då det handlar just om synday million...

Blev själv drabbad i söndags, spelet pausade och när jag startade om clienten en tid efter att pausen startat var jag utslagen..

Nu till det jag inte fattar, har läst runt i tråden på 2+2, där börjar folk skriva att dem fått en kompensation på 215$ till nästa synday million, visst detta är inte mycket mot vad man skulle få men det är alltid något.

IAF så har jag mailat party hänvisat till 2+2 tråden, skrivit allt som står i min makt för att försöka få den lilla extra summan. MEN får inget svar, har skickat iväg massvis med mail under dagen och inte ett enda svar.

Hur funkar detta egentligen, ska vissa spelare som hamnat i samma situation som mig få pengar menas andra inte? borde dem inte skicka denna summan till alla som spelade?, supporten värkar ju itne särskilt smarta.. en på 2+2 kopierade ett mail där supporten skriver att han fått pengar efter disconnected/cancelled regler av turnering, men ändå får han bara pengar för slutplacering... dem säger emot sig själva..

Hör nu också att det är fler problem i turneringar under dagen med samma problem som i söndags och vill dem behålla sina användare borde dem ordna upp detta..

Man blir jävligt förbannad när dem väljer att inte svara på mailen man skickar, kan dem göra så liksom ;/?

Hur gick det för er andra som hamnade i samma sits?, har ni fått någon kompensation?

Postad

skrivit mail och har nite fått någon kompensation eller svar tillbaka.

Fruktansvärt dålig stil av Party.

Vad man borde gjort är att sätta ett beslut man ska göra med en motivering. Sedan skicka ut till alla som var med i turneringen så att alla får klartext på vad som gäller.

Min plats borde vara värd ca $1500 efter deras kompensationsregel.

Skrev till Ola på poker.se och han sa att man borde klaga högt som tips.

Öppnar en ny tråd, likande den i 2+2 med klagomål på party och Sunday Million med uppmaning att bojkotta Party om de inte sköter det på ett proffsigare sätt.

Postad

Om ni inte redan har gjort det så skicka mig ett PM med era användarnamn så ska jag göra vad jag kan från min sida.

Det minsta ni kan begära är att få svar på era mail.

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Postad

verkar som allt klagande har gett resultat..

Kopierat från 2+2 tråden :

"Quote:

Hi Lloyd,

We have made a decision to retroactively cancel the tournament when it first started experiencing problems (753 players remaining). The 252 players that were still in the tournament when it was actually cancelled will keep the money that was paid out to them. The other players, eliminated between places 253 and 753, will all be receiving increased payouts according to our Tournament Cancellation Policy.

Please watch for an email with all of the details in the next few days.

I apologize for the problems that you experienced in the tournament and especially the slow follow up to your concerns. In the future we will strive to keep you better informed.

Mike O'Malley"