Gå till innehåll

Recension: No-Limit hold'em, Strategispel av Harrington


Nusseman

Betygsätt boken No-Limit hold'em, Strategispel av Harrington  

71 medlemmar har röstat

  1. 1. Betygsätt boken No-Limit hold'em, Strategispel av Harrington



Recommended Posts

Hand 2-7 på sidan 78 är ju ett skämt! Vem f*n tror dom att vi är?

Jag har tidigare lovat att skicka ett mejl och klaga, nu ska det ske också!

Jag ska kräva 100kr tillbaka!

/C

Fick svar från Pagina idag:

---

Hej Cyntax!

Beklagligt nog har några bilder på händerna blivit fel i första Harrington-boken. Här kommer en errata på detta.

 

Med vänlig hälsning

Inger Martin

Pagina Förlags AB/Optimal Förlag

---

Och hon bifogade en pdf med de rätta bilderna till exemplen: 2-3, 2-7, 3-2, 4-7 och 6-9.

Det var ju iofs snällt, men inget mer än så.

Jag frågade om 100kr eller en annan bok. Kanske för mycket begärt.

Men om vi alla mejlar och klagar mera!

inger@pagina.se

klaga klaga klaga!

/C

 

Har du lust att lägga upp PDF:n på ett ställe där andra kan ladda ner den?

 

Jag ska ta och be om den av de direkt samt att fråga efter kompensation eller korrrigerad upplaga för ca 50kr.

 

Jag tar själv hellre en rättad version till en ungefärlig tryckkostnad eftersom jag har flera stycken som får låna mina böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Harrington är bra då han ibland medger att han tar fel beslut när alla korten ligger på brädan. Dock har jag i dessa fall satt fi på rätt hand så jag blir lite konfunderad över hur bra han är egentligen när han tycker att man skall spela "fel". Jag spelar ju "bättre" än vad han gör i alla fall i dessa enskilda händerna.

 

Någon som reflekterat över detta? Att han spelar "dåligt" i vissa händer men tycker att han spelade korrekt fast han förlorade.

 

Han svammlade även till det ordentligt angående satelliter vilket jag tog upp i en tidigare tråd vilket är störande.

 

Det jag tror jag gillar mest med han är att han är nyanserad. Han verkar trots dessa fadäser begåvad. Han måste vara akademiker. 8-)

 

Det är inte bara Harringtons egna spelade händer med i boken. En del kommer från andra storfräsare och antagligen också en hel del från Bill Robertie. Också svårt att veta vem som har skrivit vad.

 

Självklart är det hans analyser jag reflekterar över och inte över hur mupparna som spelar händerna spelar. Det är väl i alla fall 10 händer jag starkt ifrågasätter hans kompetens och jag har typ 100 sidor kvar att läsa.

 

Harrington verkar på tok för tight i en del situationer även med tanke på att han analyserar motståndarna mycket bra i sin text.

 

Eftersom boken är ändå tänkt för nybörjare & de som inte spelat så mycket kan man ta det; man ska ändå oftast kunna lära att att tänka situationen med hjälp av sin egen hjärnverksamhet precis som i en bra skolbok.

 

Det som störde mig mera var alltför noggrann matematik med oddsen. För de flesta jag känner räcker det med en ungefärlig räkning avrundat till hela tal.

När boken skrevs var nätpokern i stort sätt icke-existerande och då är många faktorer viktigare än ren matematik.

 

Tyvärr har jag lånat ut min exemplar så jag kan inte ta upp några specifika händer nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lust att lägga upp PDF:n på ett ställe där andra kan ladda ner den?

 

Jag ska ta och be om den av de direkt samt att fråga efter kompensation eller korrrigerad upplaga för ca 50kr.

 

Jag tar själv hellre en rättad version till en ungefärlig tryckkostnad eftersom jag har flera stycken som får låna mina böcker.

Tips på bra ställe där man kan lägga upp den då? http://www.ftp.nu gillar inte pdf's :(
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lust att lägga upp PDF:n på ett ställe där andra kan ladda ner den?

 

Jag ska ta och be om den av de direkt samt att fråga efter kompensation eller korrrigerad upplaga för ca 50kr.

 

Jag tar själv hellre en rättad version till en ungefärlig tryckkostnad eftersom jag har flera stycken som får låna mina böcker.

Tips på bra ställe där man kan lägga upp den då? http://www.ftp.nu gillar inte pdf's :(

 

Du kan zippa/rara den och kollar den innehållet så är det bara att byta filändelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lust att lägga upp PDF:n på ett ställe där andra kan ladda ner den?

 

Jag ska ta och be om den av de direkt samt att fråga efter kompensation eller korrrigerad upplaga för ca 50kr.

 

Jag tar själv hellre en rättad version till en ungefärlig tryckkostnad eftersom jag har flera stycken som får låna mina böcker.

Tips på bra ställe där man kan lägga upp den då? http://www.ftp.nu gillar inte pdf's :(

 

Du kan zippa/rara den och kollar den innehållet så är det bara att byta filändelsen.

Du är ett geni! http://www.ftp.nu/files/5981/ Vassego!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lust att lägga upp PDF:n på ett ställe där andra kan ladda ner den?

 

Jag ska ta och be om den av de direkt samt att fråga efter kompensation eller korrrigerad upplaga för ca 50kr.

 

Jag tar själv hellre en rättad version till en ungefärlig tryckkostnad eftersom jag har flera stycken som får låna mina böcker.

Tips på bra ställe där man kan lägga upp den då? http://www.ftp.nu gillar inte pdf's :(

 

Du kan zippa/rara den och kollar den innehållet så är det bara att byta filändelsen.

Du är ett geni! http://www.ftp.nu/files/5981/ Vassego!

 

Kämpegreit med filen.

 

(inga virus eller annat konstigt i isf ngn undrar, kollat med AVG & Panda)

 

Var händer.pdf originalnamnet på filen?

 

Isf ska jag också ta och skriva om att de på Pagina bör ha ett filnamn som man kan associera till innehållet. T.ex. "Harrington vol. I rättelser i diagram" hade kunnat få en klocka att ringa när man letar efter det vid en senare tillfälle.

 

Ska ta och hämta min bok imorgon för de här rättelserna och kolla om jag missat annat.. gjorde (nååågot överdrivet) slut på en bläckpenna till alla fel jag rättade till innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...