Hap Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Har inte den exakta hand historyn till hands, men det är ändå ganska straight forward. Hero ($125) BB ($100) UTG ($70) Fi ($80) Button ($100) Hero posts small blind ($0.50). BB posts big blind ($1.00). Dealt to DISCOMBOB: [ Ad Kd ] UTG: Raise ($4.00) Fi: Calls ($4.00) Button: Folds Hero: Raise ($13) (till $17 totalt) BB: Folds UTG: Folds Fi: All-in (76$) Hero: ? Ensam kvar i potten med AKs. Det kostar mig runt $75 att syna. Vilka händer spelar Fi såhär? Citera
kfluffie Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Fold. Har du inte en väldigt fiskig Read på Fi så är det Fold. Som bäst så är det en Coin Flip (att han har ett mellanpar eller dy.). Visserligen kan han vara på tilt och köra så där med AQ, AJs eller whatever men vet du inte det så är det blixtfold. MVH //KF Citera
Albert Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Precis som kluffie skriver så är det allt som oftast fold när den här situationen dyker upp. Citera
Hap Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Jag foldade mycket riktigt handen. Men det intressanta tycker jag inte var läggningen, utan vilka händer Fi egentligen kan ha i detta läge och varför han väljer att spela det på detta vis. Fi gjorde samma move senare och fortsatte att styra bordet tills han blev bustad med nån kass hand. Jag förstår däremot inte varför du skrev "blixtfold" Kfluffie. Jag tycker det är långt ifrån solkart läge, speciellt eftersom jag inte gärna släpper en hand när jag re-raisat preflop för jag tycker det är otroligt kasst för min image. Citera
kfluffie Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Jag foldade mycket riktigt handen. Men det intressanta tycker jag inte var läggningen, utan vilka händer Fi egentligen kan ha i detta läge och varför han väljer att spela det på detta vis. Fi gjorde samma move senare och fortsatte att styra bordet tills han blev bustad med nån kass hand. Jag förstår däremot inte varför du skrev "blixtfold" Kfluffie. Jag tycker det är långt ifrån solkart läge, speciellt eftersom jag inte gärna släpper en hand när jag re-raisat preflop för jag tycker det är otroligt kasst för min image. Du måste ha en Read på din Fi då, som du inte nämnde någonting om. Vilka händer spelar Fi såhär? Blir ju helt omöjligt för mig eller någon annan att bara gissa om man själv inte har spelat mot denna Fi eller om du nämner några stats eller dy. Har du fi som en Slask-Aggro spelare så kan du ju syna men inte mot en Fi utan Read. Mot en normal kompetent spelare skulle jag inte syna med AKs om det troligtvis inte är runt en Coin Flip (och det kan man ju inte veta förrän man tagit synen). Jag kan inte gissa vilka händer han har men skriv lite om tidigare visade händer, som han har Crankat upp Pre med etc. Nu skrev du att han gjorde samma move senare och visa upp någon Junkhand då kan man ju ta en syn om man hade haft den informationen. Samt hellre folda och och inte förlora en massa Dollarer (om Fi hade varit kompetent och hade suttit på en bra hand) än att syna för att bibehålla Imagen. Samt så kan du ju anpassa din "nya" image, till bordet och låta dig själv bli lite Weak-Tight och tighta till och låta de försöka betta ut dig med dina Påkket Råkkets. Samt så tror jag inte bara för att man gör en höjning på en mini-raise samt en synare skapar sig en helt ny Image. MVH //KF Citera
Recommended Posts