Gå till innehåll

NLT - Trn, MTT-finalbord med mellanpar

Recommended Posts

Postad

Håller nog med Skumdum här. Om knappen sitter med en spelbar hand så är risken att vi åker på en (i bästa fall) coinflip. Ett litet bet räcker nog för att stjäla blindsen. Men ställer SB eller BB in så synar jag direkt.

Postad

Sett ur den stora stackens ögon skulle det var ett perfekt läge att utmanövrera dig ur potten om du enbart gjorde en höjning.

Antingen genom att ställa in preflop efter din höjning eller genom att bara syna och sno den på floppen om du checkar eller möjligtvis om du bettar ut svagt.

Inte alla har det modet i slutskedet, men det är definitivt en möjlighet jag skulle starkt överväga om jag var den stora stacken.

Enbart utav den anledningen skulle jag ställa in om jag var du.

Postad

Klart du ska ställa! Du har ju bara lite mer än 10 BB.

Du ökar ju din stack med 13-15 procent om de foldar vilket de troligen gör, och i annat fall är du i de flesta fall favorit.

Du kan absolut inte höja och sen lägga dig om du får omslag. Det har du helt enkelt inte råd med!

Dessutom kan knappen sätta dig i den sitsen för att han tror just att du ska kunna folda om du bara höjer (pga SBs och BBs stackstorlek). Det betyder att han kan ställa dig med bara ett svagt A tex. Om du istället går in får han inga såna alternativ.

Postad
6 kvar, Jag hittar 8-8. det foldas fram till mig. Blinds 2k-4k

Jag har 46k i stacken, Knappen har 104k, SB har 25k och BB har 29k.

Vad gör jag?

All in, du vill inte bli utbluffad av knappen.

Postad

Jag raisa till 12, SB ställde och jag synade, han visa KK och ingen hjälp för mig.

Att bara syna är inte ett alternativ?

Fold kanske? :lol:

klampar man in i en bättre hand så får man väl säga att de är otur?

Postad
Japp, det var otur.

Men du ställde väl any 2 tre händer i rad efteråt och klonkade upp dig till chip leaden? Det gör alltid jag :)

mm trodde jag ja, hittar AQ efter en limpare, ställer och han synar med A_K, ute :(