Gå till innehåll

NLT - Live, floppad färg, hur spela?


ziddax

Recommended Posts

NLT 5/10SEK live

 

Spelar cashgame på sviten. har bara spelat cirka 30 minuter men redan haft ett par riktigt fina händer. Luckyman sitter till höger om mig och är tillsammans med mig bordets aktivaste spelare. Några potter tidigare har han lagt ett set i 2or mot min färdiga stege på flop efter att jag reraisat all in.

 

Jag plockar upp QJc i sen position (CO eller däromkring). Det är raisat till 30 preflop, 5 eller 6 pers i potten, varav luckyman är en av dem. Jag väljer att syna och vi ser en flop. Luckyman har en stack på cirka 3000 och min stack är på ungefär 2400.

 

floppen kommer:

A9x - alla :club: (!!)

 

checkat till Luckyman som sitter till höger om mig. han betar ut 100, strax under pott. Eftersom jag vet att han är en spelare med många trick i boken har jag svårt att placera honom här (preflop raise på 3 BB på sviten innbär att man spelar vilken hand som helst). Det är möjligt att han har en färdig färg, men det känns troligare att han har K :club: draget, ett set eller 2 par. Jag väljer att slå om till 400 och han synar efter en kortare betänketid.

 

Turn blankar och han checkar till mig. Jag har en stack på cirka 2000 kvar, och han täcker mig. Potten är runt tusingen.

 

Vad gör jag här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet 800?

 

om jag får syn, vilka riverkort kan jag då lägga mig för efter ett eventuellt bet?

 

Tror inte fold finns om Luckyman synar 800 till i detta läge, isåfall har du en pott på 3 800 med 1 200 till för att syna på river...A o 9 är väl dom scarecard som finns, klöverdraget har jag svårt o tro, det vore rätt risigt spelat om man synar 800 på turn med det, har han nöten får vi troligtvis ta o betala av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra om river kommer klöver och han checkar?

Jag skulle ge fan i att peta in mer pengar i potten iallafall.

Finns väl knappast en hand ens som ger oss några pengar, men definitivt en hand som kostar oss pengar. Ingen utan klöver kommer ju syna och finns väl ingen som betalar av med Tc eller sämre?

 

(iofs, du kanske hade någon häftig djupare baktanke, nåja, förlåt om jag droppade alltför trivialt svar, vet inte bättre :oops: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet 800?

 

om jag får syn, vilka riverkort kan jag då lägga mig för efter ett eventuellt bet?

 

Tycker bet 800 låter som en bra ide och det finns nog inga riverkort du kan folda mot för dina sista 1200 även om det är småjobbigt ifall bordet parar sig, särskilt om det är ett ess, eller om en till klöver kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet 800?

 

om jag får syn, vilka riverkort kan jag då lägga mig för efter ett eventuellt bet?

 

Tycker bet 800 låter som en bra ide och det finns nog inga riverkort du kan folda mot för dina sista 1200 även om det är småjobbigt ifall bordet parar sig, särskilt om det är ett ess, eller om en till klöver kommer.

 

Men om ett klöver kommer så har ju fi spelat turn fel, och visst kan han göra det, men de gånger du betalar av hans klöver kompenseras av de pengar du tjänar när han drar till ett klöver utan odds. Eventuellt beta 1000 för att försämra hans odds ytterliggare. Att folda river om ett klöver kommer känns ganska dumt eftersom de gånger han inte har ett klöver och ändå ställer förlorar du extremt mycket värde.

 

Så vad kan han syna turn med? Ja... ett set, ellet A9 typ. Så om bordet parar sig så kan du vika men inte annars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet 800?

 

om jag får syn, vilka riverkort kan jag då lägga mig för efter ett eventuellt bet?

 

Tycker bet 800 låter som en bra ide och det finns nog inga riverkort du kan folda mot för dina sista 1200 även om det är småjobbigt ifall bordet parar sig, särskilt om det är ett ess, eller om en till klöver kommer.

 

Men om ett klöver kommer så har ju fi spelat turn fel, och visst kan han göra det, men de gånger du betalar av hans klöver kompenseras av de pengar du tjänar när han drar till ett klöver utan odds. Eventuellt beta 1000 för att försämra hans odds ytterliggare. Att folda river om ett klöver kommer känns ganska dumt eftersom de gånger han inte har ett klöver och ändå ställer förlorar du extremt mycket värde.

 

Så vad kan han syna turn med? Ja... ett set, ellet A9 typ. Så om bordet parar sig så kan du vika men inte annars...

 

Jag skulle inte vika för att river parar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...