AnonymHaj Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is CO with K, K. 2 folds, UTG+2 calls, 3 folds, Hero raises, 1 fold, SB 3-bets, BB calls, UTG+2 calls, Hero caps, SB calls, BB calls, UTG+2 calls. Flop: (16 SB) Q, J, 7(4 players) SB checks, BB checks, UTG+2 checks, Hero... HUR skyddar jag potten bäst? Citera
AnonymHaj Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Betta känns inte som skyddar ett skit och checka och reraise på ofarlig turn ger förmodligen dragen ofördelaktiga odds men det känns LÄSKIGT att ge free card. Citera
bzkt Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 I det här läget kan du inte skydda poten, det enda är ju att du betar och SB höjer, då kommer du förmodligen isolera mot SB. Checkar du bakom på flopen här kommer nog SB beta ut turn med största sannolikhet och då kan du inte försvara poten, för BB och UTG+2 är mellan er. Jag hade helt enkelt betat den här flopen för värde och hoppats på att tunna ut fältet lite. Sen kan jag inte avgöra hur jag skulle fortsätta handen, det beror stor på turnkort samt action på turn. Citera
AnonymHaj Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Om ni undrar varför jag ställer frågan så såg jag en liknande hand som i SSH där han väljar att syna ett bet på floppen i en stor pott och sedan kontrahöja först på turn för att ge dragen dåliga odds på sidan 163. Citera
bzkt Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Det kan du inte göra i den här handen på grund av din relativa position. Hade du suttit efter SB hade det fungerat. Citera
heltok Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Om ni undrar varför jag ställer frågan så såg jag en liknande hand som i SSH där han väljar att syna ett bet på floppen i en stor pott och sedan kontrahöja först på turn för att ge dragen dåliga odds på sidan 163. fast här har du ingen bet att syna så jag ser inte någon relevant likhet. alternativen du har är att 1. låta alla betala för att se turn med korrekta odds. 2. låta dem se turn gratis. då du har högre equity än dina motståndare så är alternativ 1 givetvis bäst. Citera
vetgirig Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Det är för många i potten för att det skall gå att skydda potten genom att betta så att motståndarna foldar. Alternativet är att bygga pott och betta så fort du får chansen och inte en till hjärter kommer - tänk på att en till hjärter kommer bara 1 gång av 3. 2 ggr av 3 så kommer du har stor chans att vinna potten och de gångerna vill du den skall vara så stor som möjligt... Citera
Bjorn_ Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Enda man kan göra här är att betta och blunda och hoppas att SB höjer. Gör han det kan man förhoppningsvis få en del svaga drag att folda. (Typ hålstege med T9 eller 98 eller ett underpar som 88.) Ska ju sägas här också att det är ju långt ifrån givet att man leder. Både AA, QQ, JJ och QJ är klart plausibla händer givet preflopspelet. Dessutom finns det många scarecard på turn om vi är före. Det enda som känns helt bra är ju 2,3,4,5 ej i hjärter. Skulle nog bettat floppen och om SB höjer och man får syner imellan så synar jag bara hans floppraise för att få chans att höja turn för värde om ett "säkert" kort kommer. /Bjorn Citera
MacDaddy Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Postad 6 Augusti , 2006 går inte skydda, de med flushdrag o str drag synar dig. Citera
Recommended Posts