lrtz Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 tjenare.. Behöver mitt IBAN nummer.. På FSB's hemsida finns det en uträknare av IBAN. När jag ska räkna ut mitt IBAN nummer så funkar det inte, Kontonummer stämmer inte står det.. Mitt kontonummer ser ut följande ****-* ** *** ***-* när jag skriver in det utan skiljetecken så funkar det alltså inte. Är det något tecken som ska bort eller läggas till? Någon som vet? mvh Citera
flexnip Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 jag fick ta bort första nollan tror jag... Citera
lrtz Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 jag fick ta bort första nollan tror jag... har bara en nolla i mitten av mitt nummer:/ Citera
rambler Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Ta bort siffransom står som femte * dvs totalt 13 siffror först 4 siffror i clearingnummret (hoppa över den femte) sen ditt nio siffriga kontonummer Citera
lrtz Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 funkar fortfarande inte fast jag tog bort -1.. Citera
rambler Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Det är iallafall så man gör. Om jag inte är helt ute och cyklar så skall 5emte siffran vara en 0 (nolla) dessutom så skriv ej ut bindestreck om du gjort det bjuder även på en länk då jag är snäll idag det var kanske denna du använde tidigare? funkar hur bra som helst för mig + alla jag känner. http://www.foreningssparbanken.se/cgi-bin/fspbweb.cgi?frameset=25268 clering nummret består av 5 siffror skippa den 5:e ex 1234-0 skriv ej in nollan Citera
eurythmech Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Mitt kontonummer ser ut följande ****-* ** *** ***-* Borde väl se ut enligt följande? ****-* *** *** ***-*? Dvs, du saknar en nuffra? Citera
Loveless Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Vädligt intressant, provade mitt nummer och får fel. Edit: Fixat. Hade missat en siffra som inte stog på utbetalningen ifrån SkV. Citera
Leif Klingemo Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Postad 6 Augusti , 2006 funkar fortfarande inte fast jag tog bort -1.. Ring personlig service och lös problemet på typ 0.3 sekunder. Citera
XoteR Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Kolla så du skriver clearings respektive kontonummret i rätt ordning, gjorde det felet och tog ett tag innan jag fattade ^^ Citera
jw1700 Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Svenska IBAN-nummer ska alltid innehålla 24 tecken inklusive SE i början. Det vill säga SE och sen 22 siffror. Hur den kombinationen ser ut hos FSB vet jag tyvärr inte, men du kan ha de 24 tecknen som riktlinje. Citera
Recommended Posts