Peder.A Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Nivå: 0,25/0,5 6 spelare. BB (jag): 50e CO: 20e D: 50e Ingen större koll på motståndet då jag nyss satt mig. Jag får T 8 Fold fram till co som synar, så gör även D, jag checkar. Pot: 1,75 Flop: 6 9 T Jag bet: 1,30 co synar D synar pot: 5,65 Turn T Jag betar 3,50 co synar D höjer till 9 Vad ska jag göra nu? Tycker detta var ett jobbigt läge och jag har funderat en hel del på den här handen sen jag spelade den. Mycket tacksam för synpunkter, inte bara på hur jag bemöter D:s höjning utan även spelet i övrigt... Citera
kausti Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Jag hade synat den raisen och kollat rivern. Kommer inget som ger dig FH så släng. Vad ska han ha som du slår egentligen? Jag tycker det skriker färg om hans spel. Han synar bara din raise på floppen (vilken annan hand synar man med där? Inte set iaf, inte stege, inte 2par. Ruter A möjligtvis). Han väntar bara på att du ska träffa 2par/triss så att han får lite betalt. Spelet överlag är väl rätt. Du checkar en skräphand preflop på BB. Floppen kommer å du träffar TP. Bet för att kolla läget. Du får syn av två. Turn träffar du trissen. Bet igen, ev. lite liten bet där. Och han raisar dig. Då borde väl varningsklockorna ringa ganska friskt? Som sagt, vilken hand slår du just nu? Men lyssna på dom stora grabbarna istället. Jag är ju bara amatör... Citera
Peder.A Postad 6 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Jag foldade faktiskt den här handen. Hade ju trots allt två spelare emot mig och är väl förmodligen slagen av D. Citera
Emilio Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Postad 6 Augusti , 2006 hade synat och hoppats på att kåka Citera
Recommended Posts