Gå till innehåll

NLT - AQ blir TP med överaggressiv image


bismarc

Recommended Posts

Kan börja med att min image kring bordet är överaggressiv. Har raisat o raisat o visat upp extrema bluffar. (inte normalt min spelstil)

Därför tycker jag att jag spela denna handen sjukt dåligt. Men vi får se vad ni tycker

 

Game #3113310864: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/08/04 - 14:18:46 (UK)

Table "footballing" Seat 5 is the button.

Seat 1: Trawler sits out

Seat 2: Fransisco ($376.75 in chips)

Seat 3: Joerush ($363.25 in chips)

Seat 4: HoundDog ($723 in chips)

Seat 5: w0nderkid ($627 in chips)

Seat 6: Herol ($569.75 in chips)

Nvanexel: posts small blind $2

Fransisco: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to Nvanexel [Qs As]

Joerush: calls $5

HoundDog: folds

w0nderkid: folds

Nvanexel: raises to $15 -----------> Bra starthand standardraise

Fransisco: calls $10

Joerush: folds

----- FLOP ----- [2s Ac 3s] ------------> Drömflopp TP + nötflushdrag

Hero: bets $15 ------------> halfsize,vill han skall dra till flush

om han har drag

Fransisco: calls $15 -----------> Behöver inte betyda mkt kan vara

float då jag varit överaggro

----- TURN ----- [2s Ac 3s][Kc]

Nvanexel: bets $15 --------------> Lägger ett litet bet för få han o

reraisa mig ur potten för att

trycka tillbaka

Fransisco: raises to $45 --------------> precis vad som hände

Hero: calls $30 --------------> får kalla fötter vad har karln?

så otroligt sopigt av mig o syna

----- RIVER ----- [2s Ac 3s Kc][Ah]

Hero: checks -------------> trips med KQ bakom check till

raisaren

Fransisco: bets $65

Hero:??

 

Jag tycker själv jag spela denna handen dåligt jag gjorde inget för att se vart jag står i denna handen. Men det är riverbeslutet efter de beslut jag trots allt gjorde som är det jag vill diskutera. Hur hade ni tänkt.

 

Jag postar vad jag gjorde sen o varför jag gjorde som jag gjorde

 

* Kreativ RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på din table image så tror jag att du har bästa handen.

 

Skulle han bara synat dig med AK? Tveksamt att han inte skulle re-raisa dig preflop även om han har position på dig. 22 och 33 är väl möjligt dock.

 

Ditt bet på turnen är mesigt. Om du nu betar för att han ska raisa tillbaks får du stå ditt kast och ställa, men det vet du nog.

 

När du checkar på rivern kommer han (pga din image) säkert beta alla kungar med bra kicker, alla missade färgdrag och alla ess med sämre kicker.

 

Jag skulle bara synat i vanliga fall, men eftersom du visat så många bluffar kanske du ska ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt bet på turnen är mesigt. Om du nu betar för att han ska raisa tillbaks får du stå ditt kast och ställa, men det vet du nog.

 

 

Jag vet därför jag tycker jag spela handen kasst, hade jag fullföljt min plan hade jag fått ut mer information vart jag står i handen nu fumlar jag i mörkret. valde sämsta alternativ enligt mig, kanske ngn annan har en annan åsikt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din image samt att du inte har fullt inköp är det bara att skyffla in resten alt syna beroende på hur han spelat händer som AJ tidigare. Eftersom du betar så svagt på turn på denna brädan så kommer du förmodligen få omslag av många händer som inte hade slagit om på turn vid ett normalt bet. Är du så maniac som du skriver så kommer du få syn av händer som Ax här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt bet på turnen är mesigt. Om du nu betar för att han ska raisa tillbaks får du stå ditt kast och ställa, men det vet du nog.

 

 

Jag vet därför jag tycker jag spela handen kasst, hade jag fullföljt min plan hade jag fått ut mer information vart jag står i handen nu fumlar jag i mörkret. valde sämsta alternativ enligt mig, kanske ngn annan har en annan åsikt??

 

Jag är/var fullt övertygad om att jag har bästa handen, ändå fick jag kalla fötter då reraisen kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här fallet syn tror jag då din hand säkert står>1/3. Att slå om kan vara rätt i extremfall då han kan tänkas syna ned med en sämre hand med det spelet måste ju vara ganska marginellt då 3 st A redan är ute och det finns åtminstånde 3+3+2=22,33,A2,A3 ute som slår dig. I vissa extrema fall kan fold vara rätt men klart bäst i den här situationen bör syn vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här fallet syn tror jag då din hand säkert står>1/3. Att slå om kan vara rätt i extremfall då han kan tänkas syna ned med en sämre hand med det spelet måste ju vara ganska marginellt då 3 st A redan är ute och det finns åtminstånde 3+3+2=22,33,A2,A3 ute som slår dig. I vissa extrema fall kan fold vara rätt men klart bäst i den här situationen bör syn vara.

Givet hans image kan vi utesluta fold direkt. Det är ett alternativ när två stenar möts, absolut inte här. I gällande situation med givna images så betalar ganska sannolikt A4-AJ av. Har han huserat tillräckligt så händer det att någon t.o.m. hittar en tiltsyn med 77 eller dylikt för att denne tröttnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips till, gå ner i nivå om du blir rädd. Inte för att vara elak men denna handen är inte bra spelad på någon gata.

 

Jag kan säga 2/5$ är lägsta jag spelar. Vet att jag inte spelar denna handen bra, men du kan gärna utveckla vad som är dåligt. Att jag blir "rädd" är inte för att förlora pengar. Utan att jag anar ngt med med reraisen då K:et kommer

 

 

Därför jag inte vill posta här så ofta för det svaret var inte kreativt, vet att jag spelar handen uselt innan vilket jag oxå skriver o beskriver, mend et är riverbeslutet jag är ute efter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar ju trixigt för att få action och nu får du det. Jag skulle ställa som spelat men spelat annorlunda på alla tidigare gator. Preflop är för lite, ingen lägger FD på floppen om du betar mer, din tankegång på turn förstår jag inte alls. Motståndaren spelar också rätt kasst imo och lägger aldrig Ax här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju varför fi inte checkade ner vilket ju bör vara normalspelet med Ax. Nu gjorde han inte det och det tyder väl på att han har dig slagen eller att han vill inducera en bluff eller en syn av dig. Men oddsen för detta tror jag absolut inte är tillräckliga dels tittar du på 3 st A dels så väljer han att checka ned Ax ett visst% av gångerna det innebär att antalet komb Ax minskar. VIdare så kan han ju faktiskt lägga AX då och då. Synen är självklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips till, gå ner i nivå om du blir rädd. Inte för att vara elak men denna handen är inte bra spelad på någon gata.

 

Jag kan säga 2/5$ är lägsta jag spelar. Vet att jag inte spelar denna handen bra, men du kan gärna utveckla vad som är dåligt. Att jag blir "rädd" är inte för att förlora pengar. Utan att jag anar ngt med med reraisen då K:et kommer

Ok, en snabbanalys.

 

Mina tankar:

 

Preflop:

1 limpare före dig, vilket gör att din lilla höjning ger dem väldigt bra odds.

 

Flop:

Bäst spelade gatan. Litet bet, men du har en tanke med det. Om du brukar beta så här lite på så dragfyllda floppar så ok, då väcker det ingen misstänksamhet men å andra sidan är det inte lika kul de gånger man inte har draget.

 

Turn:

Svagt bet igen, med den image du har skulle jag vilja trycka in mer deg här och inte bara riskera att bli nersynad av händer som AT, AJ som mtp din image kommer betala av dig bra på river. Därför är det bra att beta ordentligt för att bygga pott vilket innebär att du kan beta mer på river och få syn. Varför du blir rädd för kungen har jag svårt att förstå, det är bästa möjliga kort som kan komma, bortsett från de som förbättrar din hand. Det gör det mindre sannolikt att fi har AK. Synen av reraisen är standard, då en reraise här driver ut väldigt många händer du har slagna.

 

River:

Ja, här kommer pengakortet om de har sämre A än dig. Det är väldigt svårt att släppa trips mot en maniac och som regel är det inte bra heller. Med din image så betar jag ut ordentligt här eller c/r AI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips till, gå ner i nivå om du blir rädd. Inte för att vara elak men denna handen är inte bra spelad på någon gata.

 

Därför jag inte vill posta här så ofta för det svaret var inte kreativt, vet att jag spelar handen uselt innan vilket jag oxå skriver o beskriver, mend et är riverbeslutet jag är ute efter

Eh, det var menat som ett råd, inte ett hån. Att döma av dina kommentarer och spel så såg det ut som du spelade med scared money. Dessutom hade jag givit en analys precis ovan om riverbeslutet men glömde lägga till detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju varför fi inte checkade ner vilket ju bör vara normalspelet med Ax. Nu gjorde han inte det och det tyder väl på att han har dig slagen eller att han vill inducera en bluff eller en syn av dig. Men oddsen för detta tror jag absolut inte är tillräckliga dels tittar du på 3 st A dels så väljer han att checka ned Ax ett visst% av gångerna det innebär att antalet komb Ax minskar. VIdare så kan han ju faktiskt lägga AX då och då. Synen är självklar.

Släpp det akademiska tramset en stund och ta med spelarna images och brädan i din analys. Det ligger två möjliga färgdrag ute på turn, flera möjliga stegdrag och han har en maniacimage samt betar ett pyttebet. Alla Ax är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga att mitt beslut var att syna rivern.

 

Tanken var denna, det är inte så många händer som han betalar av en reraise med. Även om jag har en loose image så kan han bara betala av med alla Ax.

 

I detta fallet visade det sig att fi hade A7. Och hade säkert synat en reraise. Jag personligen fann inget värde o slå om han här. För många händer som skulle slå mig.

 

Jag borde fått ut mkt mer av en sån här hand. Jag vet att jag inte spela den korrekt, då jag hade bra reda på han för att lura in han i en stor pott där jag hade bästa handen. Men sen missläser kungen på turn totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här fallet syn tror jag då din hand säkert står>1/3. Att slå om kan vara rätt i extremfall då han kan tänkas syna ned med en sämre hand med det spelet måste ju vara ganska marginellt då 3 st A redan är ute och det finns åtminstånde 3+3+2=22,33,A2,A3 ute som slår dig. I vissa extrema fall kan fold vara rätt men klart bäst i den här situationen bör syn vara.

 

Förstår inte riktigt vad du menar. 22, 33, A2 och A3 = 3 + 3 + 3 + 3 kombinationer av händer som fi kan ha. 12 händer alltså. Det finns också 44 st kombinationer med Ax som vi slår och där fi antagligen betalar av en raise, m.t.p vår image.

 

Betänk vår image samt att det här är 'battle of the blinds', så fi kan mycket väl ha A4o (även om limparen pf minskar sannorlikheten för detta något).

 

Edit: Jag måste vara full. 8*4 = 32, inte 44... :) 32 kombinationer av Ax som vi slår alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en bra analys Asia....

 

Det var precis så jag ville det skulle stå.

 

Skall kommentera mina tankar.

 

Borde gått upp till 4x-5xbb preflop kan jag hålla med om då färg vs färg ger mig hela hans stack.

 

På floppen ville jag ge han odds till att dra till flushen om han har ngn för att ta en stor pott.

 

Att jag på turn betar lite är ju med tanke på att dölja min starka hand för att slå om o få en stor pott. Det är inte scared money, det var en åsnesyn jag drog till med, hade en plan som jag backar ur på. Jag är fullt medveten om det.

 

 

Ang rivern så satt jag o fundera en del på det, jag kommentera i mitt senast inlägg hur jag tänkte,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här fallet syn tror jag då din hand säkert står>1/3. Att slå om kan vara rätt i extremfall då han kan tänkas syna ned med en sämre hand med det spelet måste ju vara ganska marginellt då 3 st A redan är ute och det finns åtminstånde 3+3+2=22,33,A2,A3 ute som slår dig. I vissa extrema fall kan fold vara rätt men klart bäst i den här situationen bör syn vara.

 

Förstår inte riktigt vad du menar. 22, 33, A2 och A3 = 3 + 3 + 3 + 3 kombinationer av händer som fi kan ha. 12 händer alltså. Det finns också 44 st kombinationer med Ax som vi slår och där fi antagligen betalar av en raise, m.t.p vår image.

 

Betänk vår image samt att det här är 'battle of the blinds', så fi kan mycket väl ha A4o (även om limparen pf minskar sannorlikheten för detta något).

Tror fortfarande att oddsen är dåliga för en raise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara syna, nog för att du säkert är slagen 6/10 men hur ska du inte syna lixom

 

Finns inte en chans att han är slagen 6/10 här. La du märke till hur handen spelades? Och vad menar du med "hur ska du inte syna"? Fold är ju självklart inte ett alternativ, frågan gäller ju syn eller höjning.

 

Och vart skrev jag att han skulle folda?

Jag skrev hur ska du inte syna lixom.

Dvs, jag skulle aldrig lägga där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...