Schermanator Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Viva Las Vegas here we come!!! Har betalat flyget precis fan sååå niiiice Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 PartyPoker kan ju kännas bra jävla riggat ibland. Vissa dagar liksom vet man att man kommer förlora typ allt, man sitter och tänker "hur ska han dra ut mig på den här då". Iofs vägs det upp av att när det går bra så kan man vinna många inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 13 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2006 Viva Las Vegas here we come!!! Har betalat flyget precis fan sååå niiiice Yes! Ska bli riktigt skoj! Härligt att ha något att se fram emot när höstrusket börjar komma =) back: Den berömda partyriggen Men bara hang in there.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjorich Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Lite lustigt; jag är också en djurgårdare i Göteborg som lirar NL400. Vad gör du mer än pokrar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 13 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2006 Hehe där ser man, men du lirar inte på party antar ja? Spelar bara poker för tillfället nu faktiskt, pluggade senast men det ligger lite på is just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 13 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2006 SJUK session. Värsta backdagen ever tror ja. Orkar inte ens whina över alla beats. Just nu är jag så less så det finns inte. Back 3k. Back nästan 7k på fem dagar, är nog rekord det också. Me like swings. Ingen mer poker idag eller imorrn. Skiter ev. i det på fredag också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Syer Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Gör något annat några dagar, ta en fika, hyr en film, bjud ut någon brud, bara så du kommer på lite andra tankar. Brukar funka bättre att spela efter ett tag när "suget" kommer tillbacka. Jaja GL HF m8 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrGibson Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Lider med dig... Inte bara jag som har ett helvete vid borden just nu och losar varenda hand hur stor favorit man än är då... =( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Tjena eyedol, hoppas att du inte är sur på mig. Läste igenom och såg att du har haft en dålig period på minst en månad nu. Jag skulle råda dig att bryta mönstret på nåt sätt. Gå ner i nivå eller byt site tillfälligt. En ny klient ger en ny känsla och det kan vara viktigt psykologiskt. Nu antar jag att du inte direkt förväntar dig att vinna när du sätter dig ner och det tycker jag är farligt. Försök sträva efter att alltid spela där du känner dig som en av de två bästa vid bordet. Antingen gå ner i nivå som sagt, eller kanske ha bättre table selection osv osv. Jag är ingen psykolog men jag tror att det inte är bara otur som ligger bakom så långa downstreaks. Tror det handlar om att du inte vågar spela ut av rädsla för att bli utdragen eller utspelad. Skotträdd liksom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2006 Lider med dig... Inte bara jag som har ett helvete vid borden just nu och losar varenda hand hur stor favorit man än är då... =( Nope.. Kikar din dagbok då och då, ser inget skoj ut där heller Får hoppas det vänder snart, bara nöta på. Sorgligt men sant. Bjuder på ett par händer. Borde fan ställt preflop. http://www.pokerhand.org/?504791 Sätter mig lite senare vid samma bord som tomten, jobbar upp mig till 650 genom att syna ner hans bluffar. Då kommer denna handen: http://www.pokerhand.org/?505578 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2006 Tjena eyedol, hoppas att du inte är sur på mig. Läste igenom och såg att du har haft en dålig period på minst en månad nu. Jag skulle råda dig att bryta mönstret på nåt sätt. Gå ner i nivå eller byt site tillfälligt. En ny klient ger en ny känsla och det kan vara viktigt psykologiskt. Nu antar jag att du inte direkt förväntar dig att vinna när du sätter dig ner och det tycker jag är farligt. Försök sträva efter att alltid spela där du känner dig som en av de två bästa vid bordet. Antingen gå ner i nivå som sagt, eller kanske ha bättre table selection osv osv. Jag är ingen psykolog men jag tror att det inte är bara otur som ligger bakom så långa downstreaks. Tror det handlar om att du inte vågar spela ut av rädsla för att bli utdragen eller utspelad. Skotträdd liksom... Tja, det är lugnt Nja jag vet inte alltså, tycker jag har hållt upp spelet rätt bra. Låg ju rejält back förra månaden men lyckades vända det till plus. Har ju coachningen också som förhoppningsvis ser till att jag inte spårar iväg.. Kollar jag PT så ligger mina siffror bra till, även aggromässigt. Denna månaden ligger jag back ca fyra inköp så det är ju ingen katastrof. Men jag håller med dig, risken finns helt klart att jag börjar spela sämre. Särskilt nu efter den senaste intensiva badstreak-veckan. Så många dagar i rad har jag nog aldrig backat.. Ev blir det o köra fyra bord på prima nästa gång ja lirar för att få lite omväxling. Men att det inte skulle kunna vara enbart otur bakom håller jag inte riktigt med om, bara kika 2+2 t.ex så ser man exempel på erkänt duktiga spelare som har månadslånga downswings (50k+). Nu ska jag hem och hälsa på morsan och syrran, tillbaka imorrn igen. May the cards be with you! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjorich Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Lirar inte på Party nej... Prima just nu. Har du någon ICQ eller så man kan snacka på? Är Partys 400 fin? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kgl Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Skriv till alla på msn hur bra party är och hur mkt du rekommenderar det till alla, sen byter du namn till eyedol hjärta Party Poker, riggometern kommer gå upp som fan. Hang in there, efter regnet kommer storspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2006 Skriv till alla på msn hur bra party är och hur mkt du rekommenderar det till alla, sen byter du namn till eyedol hjärta Party Poker, riggometern kommer gå upp som fan. Hang in there, efter regnet kommer storspel. Hmm borde kanske testa detta förslag ^-^ Snart är man väl så desperat att man gör det ;O Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 16 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 September , 2006 Ojoj! Idag har jag vunnit på poker, kors i taket. Blev väl ca 1300 plus. Spelade bara 1500 händer. Bara prima idag, synd deras klient suger så hårt.. Körde 35k grnt också, torsk QQ mot J4o på bubblan. Suck. Lyckades iaf precis komma ITM, åkte med 66 mot AA som short. En lite intressant hand från dagens session. FI: 33/11/3.1 Flopen är ganska död så checkar turn för att få syn av en sämre hand på river och hålla nere potten. När han bettar så känns han rätt stark men väljer och syna för att se vad som händer på river. Klonk! Hur extraherar vi mest värde här? Tror han har KK/AA eller set (tvåpar ev) så han kommer nog betta.. Han kan ha floatat givetvis men då tror ja inte han vågar betta river också och kommer givetvis inte heller syna några bets så den möjligheten kan vi förbise. Notera stackarna. Prima Poker skin No Limit Holdem Ring game Blinds: $2/$4 6 players - d7d7d sitting in seat 1 with $563.65 - Askel sitting in seat 2 with $979.60 - Hero sitting in seat 3 with $946.95 - farmerdao sitting in seat 4 with $332.40 - CO sitting in seat 5 with $907.55 - jns_player sitting in seat 6 with $136.10 [Dealer] Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with Qd Qqs Hero raises to $14, UTG+1 folds, CO calls, Button calls, 2 folds. Flop: 3c 6s 8d ($48, 3 players) Hero bets $36, CO calls, Button folds. Turn: 2s ($120, 2 players) Hero checks, CO bets $75, Hero calls. River: Qh ($270, 2 players) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2006 Inte mycket diskussion kring handen jag posta.. Spelat en del idag, lite plus på crypto och prima men baaaack på party. Som vanligt. -1200 totalt. Nya tag imorrn, får se om det blir nåt spel på party. Tilt att man inte ska kunna plussa där. Översettad en gång idag samt en kåk mot fyrtal men lyckades komma undan o stoppa in hela stacken i den, får jag va nöjd med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 17 September , 2006 Rapport Share Postad 17 September , 2006 Det hela har ju såklart att göra med hur benägen han är att värdebetta river. Om du vet att han är någorlunda aggressiv och du förväntar dig att han bettar händer som AA/KK så är ju detta en enkel check IMO. Med tanke på stackdjupen tror jag personligen att han kommer vara ganska försiktig med att göra marginella värderaisar om du leder ut så c/r känns som bästa spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2006 Ah, om vi säger han bettar 175, vad är en lagom raise då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 17 September , 2006 Rapport Share Postad 17 September , 2006 Ah, om vi säger han bettar 175, vad är en lagom raise då? 450 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2006 Funderar lite på om inte en fiskig mincheckraise kan vara medicinen. Men lite osäker här.. Jag höjde iaf till 525 och han folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2006 Hittade plusset på party idag, helt jävla mad. Efter att ha backat 6 dar i rad där. Låg fyra inköp plus men tappa tre stycken i slutet på en del oflyt. Totalt 1k plus efter lite spel på crypto och prima också. ------------------------------------ Btw, sååå skönt att alliansen tog hem valet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZILLOW Postad 18 September , 2006 Rapport Share Postad 18 September , 2006 Slänger upp en hand för att testa lite. FI är TAG, 19/12/1.2Lägg märke till att vi båda sitter med 200BB.. Party Poker NL400 SB ($81.74) BB ($406) UTG ($406.98) Hero ($789.68) CO ($316.14) Button ($831.10) Preflop: Hero is MP with 8, 9. SB posts a blind of $2. 1 fold, Hero raises to $14, 1 fold, Button calls $14, 2 folds. Flop: ($34) 2, 6, Q(2 players) Hero bets $27, Button calls $27. Turn: ($88) A(2 players) Hero bets $72, Button raises to $175, Hero calls $103. River: ($438) 6(2 players) Hero checks, Button calls $615.10 (All-In), Hero ? Final Pot: $1053.10 Preflop o flop standard, raisen på turn är inget rolig men känns vekt att folda samtidigt som en 3-bet jagar bort de händer jag slår. När bordet parar sig på river och han ställer in så slår jag endast en bluff känns det som. Kommentarer? Vad betyder dom staten?FI är TAG, 19/12/1.2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EAK Postad 18 September , 2006 Rapport Share Postad 18 September , 2006 Vad betyder dom staten?FI är TAG, 19/12/1.2 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31169 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZILLOW Postad 18 September , 2006 Rapport Share Postad 18 September , 2006 Vad betyder dom staten?FI är TAG, 19/12/1.2 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31169 Tackar för den passen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 18 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2006 Happ back idag igen, 4k händer lirade. Plus på crypto men back på party som vanligt och även på prima. Senaste 1,5 mån har inte varit roliga men nån gång borde det ju vända tycker man. A grinder's work is never done. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts