Gå till innehåll

eyedol går loss på NL400


eyedol

Recommended Posts

En lite intressant hand från igår..

 

Party Poker NL600

 

CO ($723.46)

Button ($600)

SB ($1854.88)

BB ($600)

Hero ($617.80)

MP ($576)

 

Preflop: Hero is UTG with Theart.gif, Tdiamond.gif. SB posts a blind of $3.

Hero raises to $21, MP calls $21, 4 folds.

 

Flop: ($51) Jclub.gif, 4spade.gif, Jheart.gif(2 players)

Hero bets $38, MP raises to $99, Hero calls $61.

 

Turn: ($249) 7heart.gif(2 players)

Hero checks, MP checks.

 

River: ($249) 4club.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $180, Hero??

 

 

 

Inga stats på FI, floppade set med QQ handen innan mot han. Betta och han folda i pos..

 

Bra flop för han att bluffa på, jag är ju ofta tom dessutom. Tar en syn och ser vad som händer.. Vad gör vi på river, är det en lurigt spelad J, ett överpar eller en bluff?

 

 

well, värdebet eller bluff? Ganska enkel syn som det spelas nu eller? Känns som man skall beta på turn om man inte tänker hänga med hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 314
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev en session på drygt 2k händer, mest NL400, +1600 till slut. Skönt.

Började kass, torska fullt inköp med QQ på 9TJX, all in på turn mot KJ. River Q.. Sen en misslyckad bluff mot en kille som visa sig vara en riktig synstation. Torska en $540-pot med floppat set mot en short som blev all in på turn, 4-vägs pot. Han sätter hålpipan på river givetvis. Jag får inget betalt på river av andra killen..

Får vara nöjd ändå givetvis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tanken som slog mig var att du måste syna riverbettet då du genom att visa sån enorm passivitet(säger inte att det är fel :) ) verkligen inducerat en bluff. och dels för att han svagt checkar bakom på turn. Sen så började jag fundera på vad han kan ha dig på för HD som gör att han väljer att betta. Han VET ju att du har någon form av hand, för att du floatar inte hans floppraise ur position särskilt ofta antar jag. Det ligger ju inga drag ute och det är ju viktigt för hans handread på dig.Du skulle såklart kunna syna för värde med en hand som AK och i sin tur kanske det kan leda till att försöker sig på ett marginellt värdebet med 55> men ärligt talat så är jag kluven.

 

Givet att du inducerat en sån bluff får du nog syna trots alls.

 

Kan tilläggas att jag hade spelat handen likadant. Är också lite nyfiken på hur du hanterar ett potbet på turn. Fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tanken som slog mig var att du måste syna riverbettet då du genom att visa sån enorm passivitet(säger inte att det är fel :) ) verkligen inducerat en bluff. och dels för att han svagt checkar bakom på turn. Sen så började jag fundera på vad han kan ha dig på för HD som gör att han väljer att betta. Han VET ju att du har någon form av hand, för att du floatar inte hans floppraise ur position särskilt ofta antar jag. Det ligger ju inga drag ute och det är ju viktigt för hans handread på dig.Du skulle såklart kunna syna för värde med en hand som AK och i sin tur kanske det kan leda till att försöker sig på ett marginellt värdebet med 55> men ärligt talat så är jag kluven.

 

Givet att du inducerat en sån bluff får du nog syna trots alls.

 

Kan tilläggas att jag hade spelat handen likadant. Är också lite nyfiken på hur du hanterar ett potbet på turn. Fold?

 

Bra tankegång!

 

Håller med dig om att jag spelat handen passivt och på så sätt och inducerar bluff vilket är mitt mål. Men, samtidigt har jag ju nåt när jag synar raise på flop (iaf ett par, synar inte raise med AK-hög, då trebettar jag isf) så jag tycker inte han borde bluffa så väldigt ofta trots allt. Dock kan han nog få bort mig från riktigt svaga par med ett riverbet kanske..

 

Tror inte han bettar ett par som 55 på river, som jag ser det är antingen J, överpar eller bluff.

 

Om han hade pottat turn: Svårt, då visar han ändå rätt bra styrka.. Jag kan ju ha en J som jag bara synar raise med på flop och sen CR:ar turn. Men vetefan, känns ändå som en syn kanske. Svårt utan stats dock.. Synar jag turn får det nog bli checkfold på river iaf. Inte kör han en 3-barrel på den brädan..

 

Jag synade iaf, se resultat nedan.

 

Hero calls [$180].

MP shows [ 9d, Qd ] two pairs, jacks and fours.

Hero shows [ Th, Td ] two pairs, jacks and tens.

Hero wins $606 from the main pot with two pairs, jacks and tens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Horribelt av honom att checka turn och betta river om han nu ska skjuta ett skott till. Att syna $180 på turn är såå mycket jobbigare än att göra detsamma på rivern.

 

Jo håller med, han fattar ju att jag har NÅGOT när jag synar raise på flop som sagt.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Då kom dan som man "väntat" på, månadens första rejäla backdag. Back ca $1400. Ett fullt inköp på NL600 bl.a. där jag spelade AK (floppade triss i en reraisad pot, killen satte sin tvåoutare på turn) ganska dåligt. Men men, bara ta nya tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två sjuka händer från idag.

 

 

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Sun Sep 10 19:58:11 EDT 2006

Table Monster 1277380 (No DP) (Real Money) -- Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: hdfastone ( $409.20)

Seat 2: gxizor ( $411.10)

Seat 3: Shystee13 ( $796.20)

Seat 4: Fran_Kubelik ( $377.55)

Seat 5: ship_the_donuts ( $401.05)

Seat 6: Hero ( $380.70)

Hero posts small blind (2)

hdfastone posts big blind (4)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 6c, 5c ]

gxizor folds.

Shystee13 calls (4)

Fran_Kubelik folds.

ship_the_donuts folds.

Hero calls (2)

hdfastone checks.

** Dealing Flop ** : [ Ac, Jc, 2c ]

Hero bets (8)

hdfastone folds.

Shystee13 calls (8)

** Dealing Turn ** : [ Td ]

Hero bets (21)

Shystee13 calls (21)

** Dealing River ** : [ 4h ]

Hero bets (62)

Shystee13 calls (62)

** Summary **

Main Pot: $190.50 | Rake: $3 | Jackpot Contribution: $0.50

Board: [ Ac Jc 2c Td 4h ]

 

hdfastone balance $405.20, lost $4 (folded)

gxizor balance $411.10, didn't bet (folded)

Shystee13 balance $891.70, bet $95, collected $190.50, net +$95.50 [ Qc 8c ] [ a flush, ace high with queen kicker -- Ac,Qc,Jc,8c,2c ]

Fran_Kubelik balance $377.55, didn't bet (folded)

ship_the_donuts balance $401.05, didn't bet (folded)

Hero balance $285.70, lost $95 [ 6c 5c ] [ a flush, ace high -- Ac,Jc,6c,5c,2c ]

 

-------------------------------------------------

 

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Sun Sep 10 18:10:08 EDT 2006

Table Monster 1277840 (Real Money) -- Seat 4 is the button

Total number of players : 3

Seat 1: tjaygus ( $402)

Seat 4: Hero ( $394)

Seat 5: hitman29720 ( $1036.18)

tjaygus posts small blind (2)

Hero posts big blind (4)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ad, 9d ]

tjaygus calls (2)

Hero raises (11) to 15

tjaygus raises (22) to 26

Hero calls (11)

** Dealing Flop ** : [ Js, 2s, Ks ]

tjaygus checks.

Hero checks.

** Dealing Turn ** : [ Qh ]

tjaygus checks.

Hero checks.

** Dealing River ** : [ 6h ]

tjaygus bets (4)

Hero calls (4)

** Summary **

Main Pot: $59 | Rake: $1 | Jackpot Contribution: $0

Board: [ Js 2s Ks Qh 6h ]

 

tjaygus balance $431, bet $30, collected $59, net +$29 [ 5s As ] [ a flush, ace high -- As,Ks,Js,5s,2s ]

Hero balance $364, lost $30 [ Ad 9d ] [ high card ace -- Ad,Ks,Qh,Js,9d ]

 

hitman29720 balance $1036.18, sits out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkt på mycket skit idag, torskat alla dueller mot folk med halvstack. Ofta all in på turn o så sätter de sitt drag på river.

 

Hade en fin KK, bettar flop o turn mot en tomte. Färgdrag ute och färgen kommer på river. Då checkar han märkligt nog så jag får ju ta o betta.. då har han satt färgen men checksynar river! Grymt bra spelat, han låter mig betta även när han har bäst hand. Blir ju så tiltad..

Sen vart man översettad en gång.... 555 mot QQQ.

 

Torska en annan sjuk pot: http://www.pokerhand.org/?500902

 

Tre raka riggdagar, får hoppas det vänder snart.

 

Back 900 idag, trots 4k spelade händer. Igår spelade jag typ 4200 händer och backade.. Snark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, du får nog jobba lite till om du ska hitta samma bad strak som jag, back 15 inköp senaste 25k händerna på Partys NL400. Kul att första handen för dagen hitta färgstegsdraget och veta att degen kommer att åka in mot en skithand som kommer att stå. Hmm, om det inte vänder snart måste jag skapa en egen bad beat-dagbok istället för att spamma andras dagböcker. :oops:

 

Hursomhelst, det vänder eftersom det borde vara omöjligt att under en längre tid backa på partys NL400 så länge man spelar solid poker. Det gäller bara att kunna uthärda den minst sagt sjuka variansen. Allt det här vet du såklart redan, men det kan vara skönt att höra det från andra. GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, du får nog jobba lite till om du ska hitta samma bad strak som jag, back 15 inköp senaste 25k händerna på Partys NL400. Kul att första handen för dagen hitta färgstegsdraget och veta att degen kommer att åka in mot en skithand som kommer att stå. Hmm, om det inte vänder snart måste jag skapa en egen bad beat-dagbok istället för att spamma andras dagböcker. :oops:

 

 

Jo, riktigt så illa är det inte ännu denna månaden. I augusti hade jag dock en liknande period.. Därför vore det skönt med lite flyt denna månaden. Men men, länge kvar.

Äh, bara spamma på här! ;) Som du säger är det skönt o läsa lite av andras whine också på samma nivå.

 

Hursomhelst, det vänder eftersom det borde vara omöjligt att under en längre tid backa på partys NL400 så länge man spelar solid poker. Det gäller bara att kunna uthärda den minst sagt sjuka variansen. Allt det här vet du såklart redan, men det kan vara skönt att höra det från andra. GL.

 

Mjo, man tycker ju det. Tycker det är sjukt att man kan backa så ofta som man ändå gör mot alla fiskar. Helt otroligt vad dåliga många är..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens grind har börjat kass. All in på turn med färg mot QQ, han sätter högre färg på river. All in på flop med TPTK och nötfärgdrag mot tvåpar. Han sätter kåk.

 

Haha fick en fin kommentar av en av mina tomtar efter att precis dragit ut han. Han spelade dock handen kass så han får skylla sig själv.

Flop tre spader, jag har KK med spader K. Tomte bettar ut lite, jag raisar. turn blank o han checkar, jag ställer in = potbet. Han synar med T7s men jag drar ut på river :P

 

LarryDavid55: u follow me around everywhere and u pretty much put yoru chips in way behind like that every time

 

Hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...