Okok Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Happ back idag igen, 4k händer lirade. Plus på crypto men back på party som vanligt och även på prima. Senaste 1,5 mån har inte varit roliga men nån gång borde det ju vända tycker man. A grinder's work is never done. Varför envisas med att spela på Party om du backar där? På Party ser man ju ändå vissa vettiga spelare. Det gör man inte på Crypto. Citera
eyedol Postad 18 September , 2006 Författare Rapport Postad 18 September , 2006 Varför envisas med att spela på Party om du backar där? På Party ser man ju ändå vissa vettiga spelare. Det gör man inte på Crypto. Jo det kan man väl kanske undra, två anledningar: 1. Har plussat fint där förr, fattar inte varför det skulle kunna gå igen. 2. Partys klient krossar verkligen allt motstånd vad det gäller multitabling. Särskilt om man har lite mods och scripts. Sanslöst skön klient. Köra 9 bord på crypto/prima är verkligen ingen hit. Nu senaste dagarna har ja testat o köra ett pass "tidigt" på kvällen på crypto/prima och sen ett nattpass på party. Har väl funkat rätt bra, kanske fortsätter lite i den stilen. Citera
DaPine87 Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Ne nu vill vi ha lite HHs att diskutera Citera
Verbal__Kint Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Har följt din DB ett tag och tycker den är underhållande. Men jag måste säga att jag stör mig som f-n på att du är djurgårdare Varför, varför, varför??? Är det Joakim Geigert syndromet som drar in över stan??? Fortsatt stort Lycka Té vid borden! Citera
JimmyRare Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Får du mer än 50 bananer på Party Poker eller spelar du helt utan frukt där? Jag gillar också deras klient och funktioner. Men utan bananer är det ingen höjdare. Hoppas du förstår vad jag menar. Citera
Nidson Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Mitt tips är att dra ner på antalet bord och jobba istället mer på table selection ett tag. Variansen minskar, du kan inrikta spelet mer på fiskar och du får mer tid på varje beslut, när man har en bad streak har man ofta mer jobbiga beslut att ta än när allt flyter på). När man (läs jag) multitablar och det går dåligt kan det annars lätt bli så att man betalar av för mycket. Citera
eyedol Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Har följt din DB ett tag och tycker den är underhållande. Men jag måste säga att jag stör mig som f-n på att du är djurgårdare Varför, varför, varför??? Är det Joakim Geigert syndromet som drar in över stan??? Fortsatt stort Lycka Té vid borden! Skoj du gillar den Hehe ne, farsan är djurgårdare och på den vägen är det.. Sen ska jag väl säga att jag inte är någon riktig göteborgare, bara bott här i drygt tre år. Detsamma, lycka till. Citera
eyedol Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Får du mer än 50 bananer på Party Poker eller spelar du helt utan frukt där?Jag gillar också deras klient och funktioner. Men utan bananer är det ingen höjdare. Hoppas du förstår vad jag menar. Jag har bananer där givetvis men 50 är nog något du har drömt, tror du kan glömma att ha mer än 30. Citera
eyedol Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Mitt tips är att dra ner på antalet bord och jobba istället mer på table selection ett tag. Variansen minskar, du kan inrikta spelet mer på fiskar och du får mer tid på varje beslut, när man har en bad streak har man ofta mer jobbiga beslut att ta än när allt flyter på). När man (läs jag) multitablar och det går dåligt kan det annars lätt bli så att man betalar av för mycket. Ah det kan säkert vara nyttigt. Men tycker ändå att det finns fisk nog att ha iaf nio bord uppe på party. Sen kommer ju variansen per dag öka eftersom jag hinner spela färre händer. Well well, säkert en bra idé att köra lite färre bord, man hinner analysera sitt spel bättre och tänka över besluten mer noggrannt. Måste dra nu men ska fundera lite mer på det här! Citera
eyedol Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Postad 20 September , 2006 Hehe, fick lite inspiration efter att ha läst följande tråd: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=561846 Hittade bland annat denna. ** Dealing down cards ** Dealt to porsh11 [ Ah Ac ] Teihana calls [$4]. porsh11 calls [$4]. UrMyPensionP folds. iosaiiit calls [$2]. headbug checks. ** Dealing Flop ** [ 9d, 7h, 6d ] iosaiiit checks. headbug bets [$11]. Teihana calls [$11]. porsh11 raises [$42]. iosaiiit folds. headbug raises [$169]. Teihana folds. porsh11 folds. headbug does not show cards. headbug wins $246.50 headbug - solid player (pro) očitno sm bil zelo slab, v igri vsaj 2 para, flop fertik, set.. že prot par+vučka barve sm cirka 50 50.. če slowplayaš ase, morš znat to hitr foldnt, še posebej na tak flop in tak rejz Yeah, I'm a pro! Någon som kan slovenska? Verkar iaf som han tror han e uppe mot set eller par+färgdrag och att han då är som bäst 50/50.. Sen såg jag en annan grej som var ännu roligare, tyckte jag iaf http://www.spelapoker.se/forum/viewtopic.php?p=725 Hehe, lite har man utvecklats iaf ^^ Citera
Klyka Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Det där var riktigt lol! Tråkigt nog kunde jag inte hitta nåt liknande av mig själv via google... Citera
eyedol Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Postad 20 September , 2006 Klyka: Hehe, det kommer ska du se Spelade en kortare session igår på drygt två timmar, riktigt nöjd med spelet. Någon enstaka hand var man väl lite missnöjd med men det är ju lätt o säga efteråt när man sett motståndarns kort. +450 på 1800 händer slutade det på. Några bluffar gick hem, bl.a denna: $400 NL Texas Hold'em - Tuesday, September 19, 20:05:46 ET 2006 Table Monster #1277065 (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 4: Hero ( $448.40 ) Seat 5: theonei ( $412.81 ) Seat 2: SiLi27 ( $375 ) Seat 1: Slapshot777 ( $805.82 ) Seat 6: MeSoSry ( $258.52 ) Seat 3: Master05222 ( $227.75 ) Slapshot777 posts small blind [$2]. SiLi27 posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Ac Ks ] Master05222 folds. Hero raises [$14]. theonei folds. MeSoSry folds. Slapshot777 calls [$12]. SiLi27 folds. ** Dealing Flop ** [ 8s, 8c, Qh ] Slapshot777 checks. Hero bets [$22]. Slapshot777 raises [$54]. Hero calls [$32]. ** Dealing Turn ** [ Qc ] Slapshot777 bets [$62.24]. Hero raises [$149.48]. Slapshot777 folds. Hero shows [ Ac, Ks ] two pairs, queens and eights. The time at which hand ended:Sep 19 2006 20:07 ET Hero wins $348.22 from the main pot with two pairs, queens and eights. Har spelat en del mot FI (som e lite tomtig, gillar o bluffa och syna ner mycket), vet att han är kapabel o checkraisa döda floppar helt tom och sen följa upp turn. Skulle egentligen bara kunna syna turn för tror jag leder här men det blir så dyrt om jag har fel samt att han får chans att träffa rivern. Citera
Klyka Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Klyka: Hehe, det kommer ska du se Hmm, ja nåt borde ju dyka upp.. Men problemet är att Klyka drar med en massa irrelevanta svar om trädklykor etc.. Dessutom verkar det betyda nåt på nåt slaviskt språk också... Skulle egentligen bara kunna syna turn för tror jag leder här men det blir så dyrt om jag har fel samt att han får chans att träffa rivern. Plus risk för split... Citera
eyedol Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Postad 20 September , 2006 Funkar det inte o köra +klyka +poker ? Ang. split, det har du alldeles rätt i. Killen har dock 58/4 i stats typ så inte så troligt han har A men man vet aldrig =) Citera
Klyka Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Funkar det inte o köra +klyka +poker ? Ang. split, det har du alldeles rätt i. Killen har dock 58/4 i stats typ så inte så troligt han har A men man vet aldrig =) "+klyka +poker" ska jag köra igen, tror jag glömde plustecknen förut... 58.. hmm ja då kan han ha Ax och många sämre.. Sen beror de väl på vad du skulle säga om hans benägenhet att spela på det viset med sämre än A.. Men som det verkar på din angivna read så kanske det är som du säger.. Citera
Klyka Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Hittade en erotiknovell... Citera
Mogge13 Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Hittade en erotiknovell... klonk.. ? Citera
Klyka Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Hittade en erotiknovell... klonk.. ? Hehe.. taget ur sitt sammanhang blev det där lite konstigt, inser jag nu... Citera
eyedol Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Blev en del lir igår, gick fint på crypto trots att jag blev översettad en gång. Mindre bra på prima och party. +500 totalt Hade en seg pott på party: http://www.pokerhand.org/?516350 Så typiskt, gör en syn på turn som jag är riktigt nöjd med men givetvis drar han ut. Hans flopspel är ju under all kritik, turn gör han väl rätt som ställer. Kikade fotbollen också, det var ju mindre roligt. Ser tufft ut för DIF nu, men man kan ju inte vinna varje år Ikväll ska jag på hockey, Frölunda - DIF. Ska bli roligt, djurgårns unga lag med få utländska spelare ser intressant ut. Kan nog överraska, om inte denna säsongen så säkert nästa. Blir nog lite lir inatt efter hockeyn. Citera
eyedol Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Sitter o slöspelar lite på crypto, går rätt fint. Plus ett halvt inköp kanske. Fundera på en sak, om man kikar dagboksavdelningen och sen alla användare som browsar just nu.. Vissa nick är gröna, vad innebär det? Citera
DaPine87 Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 EDIT: Moderatorer har grön text tror jag.. EDIT2: Och klubbvärdar och svenska pokerförbundets representanter.. Citera
eyedol Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 EDIT: Moderatorer har grön text tror jag.. EDIT2: Och klubbvärdar och svenska pokerförbundets representanter.. Hmm har folk sett som inte är något av det du räknar upp, märkligt. Aja.. Citera
eyedol Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Jaha, blev en poäng i hockeyn iaf. Rätt tiltad på domarn dock, katastrofalt dålig. Utan hans hjälp hade Frölunda inte fått nån poäng med sig. Även SR:s kommentator som är frölundasupporter tyckte han förfördelade VF. Blev ett pass på party nyss, träffa ett par nötfärgar som gav bra betalt mot set. Ett par utdragningar bl.a AK på flop AXX mot QQ som sätter Q på river, all in på flop men han hade "bara" halvt inköp. Spelade väl OK men kunde sparat in del, gjorde några slaskiga syner preflop och på flop. 600+ blev det på den sessionen samt 250+ på crypto tidigare idag. Helt mad, plus tre dagar i rad nu. Ta i trä! Citera
y0 Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Sluta plussa, jag mår dåligt av att se sånt. Ska fixa det där jävla msn btw... Citera
freddola Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Sluta plussa, jag mår dåligt av att se sånt. Ska fixa det där jävla msn btw... Alltid kul när det går bra för andra Citera
Recommended Posts