DanielN Postad 24 December , 2004 Rapport Postad 24 December , 2004 Bakgrundsfakta: Spelade nätpoker NLT .25/.50 några månader för kanske ett år sen, gick kanske +- 0. Spelar lite live med studentkamraterna något år nu ungefär två ggr i månaden, mest för skoj cashgames. Nu har jag spelat 5 dagar under jullovet och började med en fjösig insättning av $30 på expekt vilket hade ökat till ca $250 genom att bara harvat .05/.10 NLT 4-bord samtidigt. Hade alltså gått plus en del på ca 2000 händer och kände mig på något en good streak. Bordsstämning Har nyligen kommit till bordet som knappt gått runt ett varv. Spelarna är rätt okända, inga jag sett till tidigare, så jag sätter av ren standard, tills motsatsen bevisats, en tomteluva på samtliga på denna nivå. Spelet Table: Fire Open Normal Table No Limit 0.10/0.20 Seat: 1 Maignolia $10.50 Seat: 2 bildo52 $4.88 Seat: 3 Blinkybill ~$11.00 Seat: 4 Leffer (Dealer) Seat: 5 bluepowder Seat: 7 nivek67 $8.80 Seat: 8 Bilks Seat: 9 Sigma78 Seat: 10 TurlteBoy Dealt to Maignolia: [ 6:club:, 6:spade:] OpeningBetRound bluepowder : Posts small blind 0.05 nivek67 : Posts big blind 0.10 Bilks : Folds Sigma78 : Folds TurlteBoy : Folds Maignolia : Calls for 0.10 Kan ju ge den en chans bildo52 : Calls for 0.10 Blinkybill : Calls for 0.10 Leffer : Folds bluepowder : Calls for 0.05 nivek67 : Bets 0.40 Sätter honom på högt PP här. Kanske AK så en syn kändes någorlunda rätt. Maignolia : Calls for 0.40 bildo52 : Calls for 0.40 Jaha. Två höga kort kanske? Kanske lågt PP? Blinkybill : Calls for 0.40 Samma här? Ingen aning. Vi får se. bluepowder : Folds Flop Dealing Flop: [ 2:spade:, 4:diamond:, 6:diamond: ] (Pot = $2.10) nivek67 : Bets 1.00 Högt pocket Pair! Jag har jättehögt pocket pair allihopa! Maignolia : Raises for 2.00 Kul för dig. Förväntar mig här att potten kommer göras upp av nivek och mig. Skulle någon av de nästkommande ha träffat ett set med PP så är det ju ändå lägre än mitt. Skulle sitta med färgdrag ska de få betala för att få se kommande kort. Stegdrag? Kanske med en suited A och 3 eller 5? Det ska bli dyrt för dem som sagt. bildo52 : Calls for 2.00 Funderar... och satsar väl på sitt drag, stege eller färg. Blinkybill : Calls for 2.00 Känns som jag sitter i korsdrag här. nivek67 : Raises for 2.00 Eh. Ge dig gubbe lilla. Jag är fortfarande rätt säker på att jag slår dig. Maignolia : Went all-in 8.00 Använder precis samma tanke här som förra synen. Jag känner att jag slår hans höga PP. Har svårt att sätta nivek på en hand som slår min just nu. Var det här ett korrekt beslut? Rätt aggresivt men antog att i alla jag och nivek skulle hamna All-in till slut. Hoppas på att de två draghänderna ger sig i.o.m. den stora höjningen. bildo52 : Went all-in 2.38 Hmm. Ok. Liten stack, kanske stor möjlighet till vinst. Blinkybill : Calls for 8.00 What the? Är det värt det egentligen? nivek67 : Went all-in 5.30 Tack kompis. Turn Dealing Turn: [ 9:heart: ] (Pot = $34.78) Ok för mig. River Dealing River: [ 2:heart: ] (Pot = $34.78) Whohoo. Kåk. Inte kan någon ha suttit på 22. Showdown Det här blev litet av en överraskning för mig Maignolia [ 6:diamond:, 6:club:, 6:spade:, 2:spade:, 2:heart: - Fullhouse ] bildo52 [ 6:diamond:, 5:spade:, 4:diamond:, 3:spade:, 2:spade: - Straight ] Han hade stege från floppen! Hade alltså gått med en 4BB-höjning preflop med 35s! Inser vilken tur jag haft med sista 2:an. Blinkybill [ 2:spade:, 2:heart:, A:diamond:, T:diamond:, 9:heart: - One Pair ] Han synade alltså min All-in med nötfärgdrag. Jag får väl tacka för pengarna. Han kan väl inte gjort ett rätt val här? nivek67 [ K:spade:, K:club:, 2:spade:, 2:heart:, 9:heart: - Two Pair ] Inget förvånande här i alla fall. KK och slagen. Result Maignolia Showed Cards (Winning) 34.53 nivek67 [ K:spade:, K:club: ] Maignolia [ 6:club:, 6:spade: ] bildo52 [ 3:spade:, 5:spade: ] Blinkybill [ A:diamond:, T:diamond: ] Avslutning Innan jag såg vad speciellt bildo satt med kände jag mig rätt säker på att jag spelade handen rätt. Om jag skulle hamnat i samma situation igen, är det ett korrekt spel? Ska man räkna med att folk har fått in stegen och därmed kanske lägga sig? Jag floppade ändå top-set, det borde väl vara värt något? Om man vet att något sitter med färgdraget, är all-in rätt här? Kanske den största anledningen till att jag nästan utgick från att ingen hade stege redan på floppen var 4BB-höjningen preflop. Hade alla bara limpat in hade jag kanske spelat lite försiktigare. Rätt tänkt? Nu är det i alla fall dags för lite Janson, Skinksmörgås och lite glögg. GOD JUL! Citera
WeeM Postad 24 December , 2004 Rapport Postad 24 December , 2004 det mesta var nog rätt egentligen, förutom synen preflop med 66, farligt men om du spelar den för att träffa set och vet att du får bra betalt vid träff (som du fick nu) mot överpar så kan det vara rätt. Killen som gick på nötfärgdraget hade odds på att syna, eller han fick snarare odds när det var 2 till som synade. Citera
airhead Postad 24 December , 2004 Rapport Postad 24 December , 2004 Bakgrundsfakta: Blinkybill [ 2:spade:, 2:heart:, A:diamond:, T:diamond:, 9:heart: - One Pair ] Han synade alltså min All-in med nötfärgdrag. Jag får väl tacka för pengarna. Han kan väl inte gjort ett rätt val här? Så fel kan han inte ha gjort. När han synade så betalade han $8 för att vinna en pot på minst $21 men troligtvis mer eftersom killen bakom honom säkerligen också kommer att gå med vilket han också gjorde. Flushen sitter var tredje gång dock får man ha i åtanke att parar sig bordet är han troligtvis slagen även om han satt färgen. Personligen skulle jag nog också synat i det här läget. Citera
Stoneburg Postad 24 December , 2004 Rapport Postad 24 December , 2004 Att killen synar 4xBB med 53s är inte så uppseendeväckande. Igår synade en kille 10xBB med 93o, flop 9QK, jag all-in med min AK, han synar all-in. Så tomtar finns det gott om på low levels. (Sen att turn var 3:a och jag förlorade halva stacken behöver vi ju inte prata om ) Citera
Hjort Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 Att nötfärgdraget, top set och stegen åker all-in på den floppen är ju inte särskilt konstigt. Är det någon som lirar illa är det ju KK eftersom denne måste ha bäst en väldigt stor del av tiden för att kunna spela här, han har ju som bäst 2 outs när han ligger efter. Orsaken till att färgdraget gör mer eller mindre rätt är ju att det är ungefär 2:1 att spika färgen och han får ju lite bättre odds än så, särskilt efter att betandet kommit igång. Citera
Recommended Posts